Pyytäisitkö tälläistä kummia?
Meille syntyi ihana lapsi 2v sitten, ja teimme sen virheen, että pyysimme kummeiksi 2 meille jo läheisintä avioparia! Eli toinen on sisarus puolisoineen ja toinen paras ystäväpariskunta
Nyt sitten meille syntyykin toinen lapsi, mutta ongelma on, että kaikki hyvät kummit on jo käytetty😔
Miehen veli ja käly ovat melkein meidän ikäisemme aviopari, mutta heidän käytöksessään häiritsee todella paljon seuraavat asiat🥺
- Kutsuvat toista sisarusta perheineen kylään, ja jättävät meidät aina ulkopuolelle🥺 Tätä ihmetelty vuosia, ja jatkunut jo useita vuosia… Tunnemme ulkopuolisuutta
- Eivät ole itse koskaan aktiivisina kutsujina kylään, mökkireissuille, veneilemään, leikkitreffeille, mutta tulevat jos me kutsumme
- Välillä jääneet valheesta kiinni, kun olemme pyytäneet johonkin ja kieltäytyneet mutta menneet toisten kaverien kanssa (eivät siis suoraan sano että kiitos nyt muut sovittuna)
- Heillä ystävänä meitä jostain ihmeen syystä ”inhoava” henkilö, joka tuo lisää epäluottamusta heitä kohtaan. Todellinen ystävä ei hyväksyisi ulkopuolelle jättämistä, tai kiusaamista, kuten he hyväksyvät…
Kummiehdokkaita ketä nyt mietimme, olisi meidän 20v ihastuttava kummityttö sekä toinen nuori sukulaistyttö - tuleeko lisäksi pyytää pariskuntaa, esim miehen veljeä/ kälyä? He eivät ole raskauden myötä mitenkään muuttaneet käytöstä enemmän osallistuvaksi… 🥺
Se mitä eniten toivoisin, että välit olisivat mutkattomat, ja he kutsuisivat myös meitä… asia ahdistaa paljon🥺🥺
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyytää kummeiksi ihmisiä jotka eivät selvästikään halua olla kanssanne läheisissä väleissä?
He pyysivät meitä kuitenkin pienen poikansa kummeiksi. Mutta ovat hyvin erikoisia. Miksi pyytää? Koska kyseessä on puolison veli.
Ap
Tätäkin ihmettelin, miksi pyysivät meitä, kun eivät halua olla oikeita ystäviä eli kyläillä ja pitää yhteyttä. Tosi vaikea myös itse olla hyvä kummi, kun ei oikeasti todellakaan tiedä mitä heillä on mielessä tai meitä vastaan… Ja varsinkin kun ei kutsuta meitä kylään.
Itse yritän: laittaa aina kaunista kommenttia kummilapselleni, ja olla vilpittömästi kiinnostunut hänen asioistaan. Kutsua hoidettavaksi meille (eivät ole tuoneet, onpa yllätys…) Ostaa laadukkaita lahjoja hänelle, tiedustella vanhemmilta mitä haluavat/ tarvitsevat, ja osallistua hänen juhliinsa. Näin siis pienen lapsen kohdalla.
Itse toivoisin: läheinen ja lämmin kummitäti omalle tyttärelle! Sellainen joka soittaa, jolle voi itse soittaa, joka vastaa mutkattomasti, joka itse ottaa yhteyttä ja kutsuu ja esim. pyytää shoppailemaan, tyttöjen iltoihin, teelle, kaupungille, teatteriin, matkalle, mökille, piparitalkoisiin😍 Ei tarvi mitään materiaa. Voin maksaa lapseni osallistumisen, toivon vain kummitädin hauskaa ja lämmintä seuraa🙄 En siis haluaisi mitään kyräilijää🤔
Ap
ÄLÄ pyydä!
Pyydä kaksi sukulaista ja yksi yhteinen ystävänne?
Meillä oli kummiongelma, mutta toisinpäin. Koin elämäni yhden epämiellyttävistä hetkistä, kun miehen veli soitti, ja ilmoitti ettei meitä haluta - pyydetä heidän lapselleen kummeiksi🥺💔
Me olimme olleet 10 vuotta yhdessä ja naimisissa, ja tunteneet heidät varmaan sen 8-9 vuotta, myös tämän hänen puolisonsa. He pyysivät kummeiksi toista veljeä tyttöystävineen - 3kk seurustelun jälkeen.
Ymmärrän että veljistä voidaan pyytää kumpi vain. Tämähän oli täyttä v-tuilua juuri tältä kälyltäni minulle, että pitkän tuntemisen jälkeen pyydetään mieluummin tuoretta tyttöystävää...
Nämä ristiäiset olivat elämäni epämieluisin tapahtuma. Olin purskahtaa itkuun koko tapahtuman ajan. Kaikki sukulaiset huomasivat epäkohdan. Totta että kaikki saavat toimia kuten haluavat oman lapsensa kohdalla, mutta tässä minä ja koko perheyhteisö tunsimme myötähäpeää.. Voitte arvata, että välit jäivät hyvin viileiksi koko ”loppuelämäksi” …
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kummiongelma, mutta toisinpäin. Koin elämäni yhden epämiellyttävistä hetkistä, kun miehen veli soitti, ja ilmoitti ettei meitä haluta - pyydetä heidän lapselleen kummeiksi🥺💔
Me olimme olleet 10 vuotta yhdessä ja naimisissa, ja tunteneet heidät varmaan sen 8-9 vuotta, myös tämän hänen puolisonsa. He pyysivät kummeiksi toista veljeä tyttöystävineen - 3kk seurustelun jälkeen.
Ymmärrän että veljistä voidaan pyytää kumpi vain. Tämähän oli täyttä v-tuilua juuri tältä kälyltäni minulle, että pitkän tuntemisen jälkeen pyydetään mieluummin tuoretta tyttöystävää...
Nämä ristiäiset olivat elämäni epämieluisin tapahtuma. Olin purskahtaa itkuun koko tapahtuman ajan. Kaikki sukulaiset huomasivat epäkohdan. Totta että kaikki saavat toimia kuten haluavat oman lapsensa kohdalla, mutta tässä minä ja koko perheyhteisö tunsimme myötähäpeää.. Voitte arvata, että välit jäivät hyvin viileiksi koko ”loppuelämäksi” …
Nolo tälläinen joka oikein erikseen soittaa, että teitä ei sitten pyydetä. Soittelikohan oikein kaikki joita ”ei pyydetty”
Ei varmaan kovin mukava olo sen puhelun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En pyytäisi, en edes pyytäisi kylään. Vastavuoroisuus kunniaan.
Olet kyllä niin oikeassa🥺
Jos me emme kutsu, he eivät koskaan kutsu😓
Kutsuvat kuitenkin muita sukulaisia, ja jättävät meidät kutsumatta😓Ap
Ehkä te ette ole kovin mukavia ihmisiä? Ehkä se oletkin juuri sinä, jonka kanssa he eivät pärjää ja kenenkään ei ole millään tavoin pakko kutsua kotiinsa epämiellyttäviä ihmisiä, olivat sukulaisia tai sukulaisen kanssa naimisissa tai ei.
Veikkaanpa, että ap on tässä nyt se murheenkryyni.
Tiedän että kohta täällä on ap ja akkalauma puolustamassa ja kaakattamassa, mutta ihan sama. Joskus syy löytyy läheltä. :)
Vierailija kirjoitti:
Kummin tehtävä on tukea vanhempia lapsen kristillisessä kasvatuksessa. Valitse siis sellainen kummi, joka on uskonnollinen ja hoitaa tuon tehtävän.
Niih, repikää siitä! Vain kristillisen kasvatuksen tukeminen kuuluu kummin tehtävän, ei mikään muu.
Vierailija kirjoitti:
En pyytäisi. Sukulaiset miettikööt miksei heitä pyydetty. Pysyvät aina ja ikuisesti vain sukulaisina, ei kunniatehtävässä. Voittehan harkita JOS saatte kolmannen lapsen, jos muuttuvat vähän mukavammaksi..? Mutta ei, eivät tämmöiset muutu.
Olen varma, että he olisivat hyvin hyvin helpottuneita asiasta ja eivät miettisi sitä sekuntiakaan enempää. Kummina olo ei ole mikään erikoiskiva tehtävän, vaan kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä typerys sanoo syyksi tälle ulkopuoliseksi jättämiselle?
Varmaan sen, että ap:n ja tämän miehen kanssa ei ole mukava olla. Että jokainen saa valita ystävänsä ja he eivät ole ystäviä ja ihmisiä, jotka haluaa kotiinsa kutsua. Mielestäni se on ihan kelpo syy ja asiaa ei tarvitse selitellä.
Se, että ap kyylää tätä pariskuntaa ja tietää ketä heillä käy, on jo ihan tarpeeksi paha asia. Ap voi siis katsoa peilistä syyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyytää kummeiksi ihmisiä jotka eivät selvästikään halua olla kanssanne läheisissä väleissä?
He pyysivät meitä kuitenkin pienen poikansa kummeiksi. Mutta ovat hyvin erikoisia. Miksi pyytää? Koska kyseessä on puolison veli.
Ap
Et puhu kovin kauniisti heistä.
Pyytäkää samat kummit myös toiselle lapselle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä te ette ole kovin mukavia ihmisiä? Ehkä se oletkin juuri sinä, jonka kanssa he eivät pärjää ja kenenkään ei ole millään tavoin pakko kutsua kotiinsa epämiellyttäviä ihmisiä, olivat sukulaisia tai sukulaisen kanssa naimisissa tai ei.
Tiedän että kohta täällä on ap ja akkalauma puolustamassa ja kaakattamassa, mutta ihan sama. Joskus syy löytyy läheltä. :)
Akkalauma kaakattamassa..? Sinähän se vaikutat viehättävältä ihmiseltä ja kummiehdokkaalta…not! 😘 Ap älä ota tän kaltaisia happamia, ilkeitä ihmisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akkalauma kaakattamassa..? Sinähän se vaikutat viehättävältä ihmiseltä ja kummiehdokkaalta…not! 😘 Ap älä ota tän kaltaisia happamia, ilkeitä ihmisiä
Ap on varmasti itse hapan, ilkeä ja ikävä, kun miehen veljen perhe ei halua tavata. Toisen sisaruksen perhe taas on mukava ja siksi he kutsuvat tämän perheen kylään.
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä typerys sanoo syyksi tälle ulkopuoliseksi jättämiselle?
Varmaan sen, että ap:n ja tämän miehen kanssa ei ole mukava olla. Että jokainen saa valita ystävänsä ja he eivät ole ystäviä ja ihmisiä, jotka haluaa kotiinsa kutsua. Mielestäni se on ihan kelpo syy ja asiaa ei tarvitse selitellä.
Se, että ap kyylää tätä pariskuntaa ja tietää ketä heillä käy, on jo ihan tarpeeksi paha asia. Ap voi siis katsoa peilistä syyllistä.
Ok no sitten Apn ei tarvitse pohtia tätä, Ap ajattelee tässä miten ei loukkaisi kälyä, ja selvästi haluaisi pyytää häntä, vaikka käly on loukkaava.
Käly puolestaan ei ajattele sitä, vaan jättää ulkopuolelle ja loukkaa..
Helppo valinta Ap. Some people dont love you, dont matter what you do🤍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmasti itse hapan, ilkeä ja ikävä, kun miehen veljen perhe ei halua tavata. Toisen sisaruksen perhe taas on mukava ja siksi he kutsuvat tämän perheen kylään.
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
Niin, tai sitten käly on kuten tämä vastaaja, hapan, ilkeä, ikävä. Ei kuulosta mutkattomalta tyttölapsen kummiksi. Kyllä normaali ihminen kutsuu kaikki. Itse EN tälläistä ottaisi, joka jättäisi meidän perhettä ulkopuolelle…
Eroatte kirkosta niin ei tarvi tämmöistäkään turhaa .askaa miettiä!
En pyytäisi. Valitsisimme kummeiksi vain niitä ihmisiä jotka aidosti haluaisimme, velvollisuudesta ei kysytä ketään.
Lapsellekin mukavampi jos kummeina on ihmiset jotka heistä välittävät ja ovat kiinnostuneita.
Vierailija kirjoitti:
En pyytäisi. Valitsisimme kummeiksi vain niitä ihmisiä jotka aidosti haluaisimme, velvollisuudesta ei kysytä ketään.
Lapsellekin mukavampi jos kummeina on ihmiset jotka heistä välittävät ja ovat kiinnostuneita.
Hyvin sanottu!
Valitsisin jonkun toisen kuin tämän miehesi veljen. Kaikki sisarukset vaimoineen eivät ole kivoja. Älkää olko tekemisissä, ei vituta kaiken aikaa. Ehdottomasti jotkut muut kummeiksi.
Koska mies on täysin passiivinen. Käly päättää mitä tekevät, mihin menevät, ketä kutsuvat… Naiset yleensä vastaavat yhteydenpidosta, miehet soittavat kerran vuodessa… Näin se vain menee.