Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apteekki ja nikotiiniriippuvuuden ruokkiminen

Hyi hyi
14.08.2021 |

Täytyy sanoa, että olin lievästi hämmentynyt asioidessani apteekissa. Kyselin mahdollisimman pienellä annoksella saatavaa nikotiinikorvausvalmistetta ja henkilökuntaan kuuluva rupesi esitelmöimään minulle, että " Ei kannata valita sitä 1 mg:n tuotetta, vaan kokeile vaikka tuolla 4 mg:n tuotteella tai noilla laastareilla. "

Selitin, että yritän oikeasti päästä eroon mahdollisimman pienellä annostuksella, joten mieluummin ottaisin sen vastaavan valmisteen 1 mg: n suuruisia tabletteja. Aika tekopyhää minusta, että ihmisiä kannustetaan pääsemään riippuvuudesta eroon, mutta silti tyrkytetään melkein väkisin mahdollisimman vahvoja korvausvalmisteita. Tässä se rahastuksen maku taas huomattiin.

Ja kyllä...OTIN sen 1 mg:n tuotteen, jolla olen pärjännyt ihan hyvin. Ja kohta en onneksi tarvitse sitäkään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari vuotta kun olet ollut ilman tupakkia ja nikotiinia,voit sanoa että onnistut

Vierailija
2/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se annostus riippuu ihan siitä, kuinka paljon on polttanut. Jos vaikka 40 savuketta päivässä, niin ei se 1mg silloin riitä mihinkään ja sortuu todennäköisesti. Jos pari tupakkaa päivässä polttanut, niin ei silloin mitään nikotiinikorvausta edes tarvitse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat apteekista kun noita saa ihan ruokakaupastakin?

Vierailija
4/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poltan vajaan askin päivässä. Se 4 mg oli liian vahvaa, olin ihan nikotiinipöllyissä aluksi ennen kuin siihen tottui.. no ei sillä kertaa onnistunut lopettaminen, totuin vaan vahvempaan, mutta ehkä joskus vielä..

Vierailija
5/5 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poltan vajaan askin päivässä. Se 4 mg oli liian vahvaa, olin ihan nikotiinipöllyissä aluksi ennen kuin siihen tottui.. no ei sillä kertaa onnistunut lopettaminen, totuin vaan vahvempaan, mutta ehkä joskus vielä..

Aika jämerä plasebo-vaikutus, kun noista korvausvalmisteista ei voi saada enemmän nikotiinia, kuin tupakasta.

Ja aloittajalle: tieteellisten tutkimusten mukaan onnistuminen on sitä todennäköisempää, mitä vahvemmalla annoksella korvaa tupakan – ja riittävän pitkään, esim. tutkimusten mukaan ensimmäisessä eli vahvimmassa vaiheessa tulisi pysyä 3 kuukautta. Ensimmäiseen vaiheeseen sopivin vahvuus riippuu aiemmasta tupakoinnin määrästä, mutta pääsääntöisesti askin päivässä polttaneet tarvitsevat vahvimman annoksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme