Mites tuon pinttyneen keramiikkalieden saa puhtaaksi
Muutin ja edellinen asukas nuori mies ei ole osannut sitä vissiin kunnolla hoitaa. Asunto on vain muutaman vuoden vanha. Meen nyt googlettamaan, mutta otan vinkkejä vastaan myös tähän. Häiritsee, kun edellisessä asunnossa hoidin liettä niin hyvin. Kaikki muut paikat saa olla hujan hajan, mutta liesi ja tiskipöytä minun huushollissani ei.
Kommentit (10)
Osta keramiikkaliedelle tarkoitettua puhdistusainetta, se muistuttaa hankausnestettä mutta on hoitavampaa ja hienojakoisempaa. Hinkkaa ihan pehmeällä sienellä, ettet naarmuta liikaa. Keraamisen tason saa puhtaaksi näin, vaikka siihen olisi palanut mitä!
10 vuoden kokemuksella
Käytä sutä partaterähommelia mikä on siihen tarkoitukseen tehty.
Palasokerilla. Pyyhi ensin liesi ensin kostealla rätillä, ei siis märällä. Sen jälkeen hinkkaa palasokerilla. Se imee lian ja rasvan. Ei naarmuta mitään, vaikka ääni välillä kuulostaa hurjalta. Itse puhdistan keraamisen lieden ja mökillä tavallinenkin lieden sekä uunit näin. Toimii!
Kiitos, kokeilen ensin vitosen vinkkiä. Ei vaan ole nyt palasokeria, mutta hommataan. En tiedä miten monen vuoden liat tuossa on, mutta talo on 5 vuotta vanha, joten ei ainakaan sen enempää eikä kai ne heti ole tullut.
Universal stonen nimeen vannon minäkin.
No sillä keraamisen lieden puhdistajalla lähtee kyllä kaikki lika, mun mielestä aivan ehdoton vempele.
Siinä on juurikin sellainen "partaterämäinen" terä, ei ihan niin ohut ja terävä.
Sitten keraamisen lieden pesuainetta ja rapsuttamaan. Eikä vahingoita sitä pintaa.
Oon kokeillut universal stonea ja keraamisen lieden puhdistajaa. Palasokeri ollut silti paras. T.5
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:30"]Osta keramiikkaliedelle tarkoitettua puhdistusainetta, se muistuttaa hankausnestettä mutta on hoitavampaa ja hienojakoisempaa. Hinkkaa ihan pehmeällä sienellä, ettet naarmuta liikaa. Keraamisen tason saa puhtaaksi näin, vaikka siihen olisi palanut mitä!
10 vuoden kokemuksella
[/quote]
Universal tekee paremmin ja on edullisempi.
no:3 lisää vielä, että olen käyttänyt tätä ainetta. En ole tilannut netistä, vaan ostanut lähikaupasta.
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/dr--beckmann-keraamisen-liesitason-puhdistusneste
Kivisaippualla http://www.universalstone.eu/ Purkki maksaa n. 15 €, mutta kestää ikuisuuden. Myydään isommissa marketeissa ainakin. Ei naarmuta lieden pintaa. Vaatii hankaamista kyllä, mutta tällä lähtee.