Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laittaisitko lapsesi englanninkieliseen päiväkotiin?

Vierailija
14.08.2021 |

Oppiiko noissa kielen oikeasti?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan meidän alueella, sillä olen kuullut oikeastaan pelkkää negatiivista paikasta. 

Mutta oppii kyllä jos on kiinnostunut oppimaan. 

Vierailija
2/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Englannissa, niin joo aika paljon siltä näyttää, että lapsi tulee menemään englanninkieliseen päivikseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani oli englanninkielinen jo lähtökohtaisesti, joten oli hänelle tietenkin hyvä, että päiväkoti toimi tutulla kielellä.

Vierailija
4/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin raskausaikana paikallisessa englanninkielisessä leikkikoulussa. Hoitajat puhuivat todella surkeaa englantia. En enää astunut sinne jalallani.

Vierailija
5/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo kalliita?

Vierailija
6/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yes.

Vierailija
7/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko itse englantia?

Vierailija
8/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Englannissa, niin joo aika paljon siltä näyttää, että lapsi tulee menemään englanninkieliseen päivikseen...

Minkäs ikäisenä siellä mennäänkään sitten jo kouluun? Tosi pieninä muistaakseni?

Vierailija
9/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sen verran vahva ylpeys kansalliskielestä, että haluan rahoillani tukea suomenkielistä varhaiskasvatusta.

Olen huolissani siitä miten suomen kielen asema heikkenee koko ajan. Korkeakouluissa järjestetään paljon opetusta englanniksi ja nuoret tekevät opinnäytetöitä, kandeja ja graduja yhä enenevässä määrin englanniksi.

Teinit viljelevät puheessaan englanninkielisiä sanoja eivätkä aina edes tiedä niille suomenkielistä vastinetta. Lisäksi lähes kaikki teinien viihde on englanninkielistä, ja vain harva lukee suomenkielisiä kirjoja.

Varhaiskasvatus on siis alakoulun (ja kodin) ohella ainoa paikka jossa lapsen suomenkielisyyttä vahvistetaan.

Vierailija
10/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkäs ikäisenä siellä mennäänkään sitten jo kouluun? Tosi pieninä muistaakseni?

5-vuotiaana. Liian pienenä :(

Vierailija
11/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko itse englantia?

Tietenkin, mutta pakkoko tuota on alkaa opettelemaan vasta peruskoulussa, kun lapsilla on kielen herkkyyskausia paljon nuorempinakin.

Vierailija
12/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahastavat vain. Oikeasti niissä asiat järkätty huonommin kuin tavan päikyissä. Opet on jotain random ulkkareita.

Kieltä niissä ei juuri opi. Enemmän oppii jos vaikka pelaa vähän tai katsoo Youtube videoita.

Vierailija
13/13 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit opettaa kotona enkkua helposti , materiaalia on pilvin pimein nykyään saatavissa. Apit, videot ja rallatukset.