Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Long covid on todella pelottava

Vierailija
14.08.2021 |

En tajua, miksi nuoria ei valisteta tästä ja äänekkäästi. Nuorille tutkitusti yleinen ja päälle jäävät oireet kamalia. Jotkut puhuu koronan suhteen vain kuolemista. En todellakaan kaipaisi loputonta päänsärkyä, hajuaistin katoamista, lihassärkyjä, raskasta väsymystä jne. Miettikää nyt millasta joillakin on, kun ne on jo kuukausia elänyt tollasen kanssa.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008103737.html

Norjassa tutkittiin jokin aika sitten, että puolet nuorista saa pitkittyneitä oireita, vaikka tauti olisi lievä.
https://sciencenorway.no/covid19/norwegian-study-more-than-half-of-youn…

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden nuoren aikuisen, jolla on tuo.

Vierailija
2/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto on. Jos joku on välinpitämätön ja menettää terveytensä sen vuoksi, niin ihan on oma moka. Turha vinkua ymmärrystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa elää minun normaalielämääni jota olen elänyt jo kymmeniä vuosia. Eipä ole keneltäkään sympatiaa tullut eikä kauhisteluja miten pystyn elämään näin.Silti on pitänyt kaikki suorittaa samalla teholla kuin muutkin. Lopettakaa valitus turhasta. Kenellekään ei ole terveyttä annettu itsestäänselvyytenä. Teette vain 10 kertaa enemmän kuin muut saadaksenne minimin. Niin minäkin olen elänyt ja samalla kuunnellut vittumaisuudet laiskuudestani.

Vierailija
4/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottelu kohdistuu aina seuraavaan rokottamattomaan ryhmään. Kohta pelotellaan kotieläinten koronalla ja nekin pitää rokottaa.

Sairasta.

Vierailija
5/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaa tänäkin viikonloppuna bileet käynnissä ympäri kaupunkia ja baareja. Ja monellakaan ei edes rokotteita saati nyt mitään maskejakaan.

Vierailija
6/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on tuota jo nyt. Esim kilpirauhassairaudet tai ms-tauti aiheuttavat uupumusta, aivosumua.

Vierailija
7/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kamalaa elää minun normaalielämääni jota olen elänyt jo kymmeniä vuosia. Eipä ole keneltäkään sympatiaa tullut eikä kauhisteluja miten pystyn elämään näin.Silti on pitänyt kaikki suorittaa samalla teholla kuin muutkin. Lopettakaa valitus turhasta. Kenellekään ei ole terveyttä annettu itsestäänselvyytenä. Teette vain 10 kertaa enemmän kuin muut saadaksenne minimin. Niin minäkin olen elänyt ja samalla kuunnellut vittumaisuudet laiskuudestani.

Haloo, mikä logiikka! Sun mielestä siis pilataan Suomen nuorison terveys, kunhan saa bileet jatkua? Kiva loppuelämä, kun meillä vanhuksina, kun työikäisten terveys on pilalla.

Ihan käsittämätöntä miten osa ihmisistä ei tajua koronan yhteiskunnallista vakavuutta.

Vierailija
8/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla on tuota jo nyt. Esim kilpirauhassairaudet tai ms-tauti aiheuttavat uupumusta, aivosumua.

Puolella nuorista, kuten tää long covid pahimmillaan. No ei tod. ole kuin minimaalisella prosentilla mainitsemiasi.

Vierailija
9/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap:tä pelottaa aika moni muukin asia tässä maailmassa?

Vierailija
10/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelätkää. No, pelätkää jo. Miksette pelkää hei, PELÄTKÄÄ!

PELÄTKÄÄ ENEMMÄN!!!

Vierailija
11/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieto on. Jos joku on välinpitämätön ja menettää terveytensä sen vuoksi, niin ihan on oma moka. Turha vinkua ymmärrystä.

Yhteiskunnassa aina on se pieni joukko, jolla ei järki riitä. Onneksi Suomessa on keskimäärin aika fiksu kansa.

Vierailija
12/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa ap:tä pelottaa aika moni muukin asia tässä maailmassa?

Tyhmät ihmiset pelottaa yhtä paljon.

Ap

Vierailija
13/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahdoton uskoa väitettä, että puolet nuorista, jotka sairastavat lievän covidin saavat long-covidin. Siis aivan naurettava väite kun miettii hetken omilla aivoilla. Tajuutteko montako työkyvytöntä ihmistä Suomessa ja maailmalla olisi jo?? Helvetti koko talous ois varmaa jo romahtanu. Entäs armeija? Siellä on todella paljon tartuntoja ja lieviä sellasia(kavereita on tällä hetkellä intissä) ja ei siellä kukaan sairasta mitään long-covidia. Laskekaa paljonko 50% on maailman ihmisistiä, jotka ovat sairastaneet lievän covidin. En väitä, etteikö long-covid olis totta, mutta todella todella paljon liioiteltu. Itse olin keuhkokuumeen takia sairaalassa viikon aivan rikki, eikä ihmiset pelkää sitä samalla tavalla? Meni itsellä noin 2kk ennenkuin palautui energia ja alko olo olla normaali. Niin ja viime keväänä sairastin lievän covidin. Makuaisti lähti kokonaan, kuumetta, kurkku oli kipeä, lihaksia särki, ihme ihottumaa eli käytännössä aikalailla kaikki oireet. 2 viikkoa meni niin olin aivan täydessä iskussa. Vähän alle viikon sairastin. Ikää 24 ja mies. Noin ~30 tuttua sairastanut covidin ja 4 niistä on ollut lieviä oireita, eikä kellään ole long-covidia. Eiköhän toi oo pikkasen liiottelua? Pelottelua ja manipulitointia, että sais ihmiset tottelemaan paremmin sekä tietenkin clickkejä koska money money. Tutkimuksen jonka linkkasit, niin siihen osallistui 300 henkilöä, eikä heidän ikää ja terveyttä kerrottu. Kyllä mä uskallan väittää, että paska puhetta, että yli puolilla olis long-covid.

Vierailija
14/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulotautisille polttoainetta!

Vierailija
15/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Ruotissa ei ole long-covid ongelmaa? Siellä on eletty normaalia elämää 2 vuotta. Sairaalat eivät ole kertaakaan ruuhkautuneet niin, ettei tilaa tai hoitajia olisi. Voi kun Suomi olis vaan mennyt Ruotsin mallilla, niin ei oltais konkursissa 5v päästä...

Vierailija
16/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko kirjoitti:

Aivan mahdoton uskoa väitettä, että puolet nuorista, jotka sairastavat lievän covidin saavat long-covidin. Siis aivan naurettava väite kun miettii hetken omilla aivoilla. Tajuutteko montako työkyvytöntä ihmistä Suomessa ja maailmalla olisi jo?? Helvetti koko talous ois varmaa jo romahtanu. Entäs armeija? Siellä on todella paljon tartuntoja ja lieviä sellasia(kavereita on tällä hetkellä intissä) ja ei siellä kukaan sairasta mitään long-covidia. Laskekaa paljonko 50% on maailman ihmisistiä, jotka ovat sairastaneet lievän covidin. En väitä, etteikö long-covid olis totta, mutta todella todella paljon liioiteltu. Itse olin keuhkokuumeen takia sairaalassa viikon aivan rikki, eikä ihmiset pelkää sitä samalla tavalla? Meni itsellä noin 2kk ennenkuin palautui energia ja alko olo olla normaali. Niin ja viime keväänä sairastin lievän covidin. Makuaisti lähti kokonaan, kuumetta, kurkku oli kipeä, lihaksia särki, ihme ihottumaa eli käytännössä aikalailla kaikki oireet. 2 viikkoa meni niin olin aivan täydessä iskussa. Vähän alle viikon sairastin. Ikää 24 ja mies. Noin ~30 tuttua sairastanut covidin ja 4 niistä on ollut lieviä oireita, eikä kellään ole long-covidia. Eiköhän toi oo pikkasen liiottelua? Pelottelua ja manipulitointia, että sais ihmiset tottelemaan paremmin sekä tietenkin clickkejä koska money money. Tutkimuksen jonka linkkasit, niin siihen osallistui 300 henkilöä, eikä heidän ikää ja terveyttä kerrottu. Kyllä mä uskallan väittää, että paska puhetta, että yli puolilla olis long-covid.

Hei mahtavaa, sulla on enemmän älliä kuin norjalaisen yliopistosairaalan tutkijoilla. Susta vois tulla vaikka tämän päivän Einstein!

Vierailija
17/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid on vitsi. Se on lorvikatarri.

Vierailija
18/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei Ruotissa? kirjoitti:

Miksi Ruotissa ei ole long-covid ongelmaa? Siellä on eletty normaalia elämää 2 vuotta. Sairaalat eivät ole kertaakaan ruuhkautuneet niin, ettei tilaa tai hoitajia olisi. Voi kun Suomi olis vaan mennyt Ruotsin mallilla, niin ei oltais konkursissa 5v päästä...

Ihan kuin virus, epidemiat ja oireet ois jotenkin täydellien loogisia, niin että kaikki tapahtuu kaikkialla samalla tavalla. Koko ajan opitaan uutta, kun tauti velloo.

Helppo se on kotisohvalla näsäviisastella.

Vierailija
19/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko kirjoitti:

Kuinka tyhmä pitää ihmisen olla, että luulee tekevänsä kestävät ja kattavat johtopäätökset sen perusteella mitä kaveripiirissä havainnoi.

Vierailija
20/27 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Ruotsissakin on paljon uutisoitu long covidista.  Briteissä yms tuo on iso ongelma ja joka puolella. Tutulla 26v:llä jäi korona päälle, nyt nukkuu 12h yöunia, aina väsynyt, ei jaksa enää liikkua, sydän muljahtelee miten sattuu. Kamalia oireita.

Ja pahinta on että ennenkaikkea tämä touhu päättyy masennukseen. Kun terveys prakaa niin prakaa myös pää.

:(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan