Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic oli mun pelastus

Vierailija
13.08.2021 |

7kk aikana painoa saanut alas tavoitteen mukaan.

Samalla verenpaine on normalisoitunut. En napostele, makeanhimo kadonnut, syön pienempiä annoksia.

Kuukaudessa tähän menee 120e.
Tämän myötä energiaki nousee, niin pikkuhiljaa jaksaa urheillakin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä toi tollanen lääke on? Mielenkiinnosta kysyn, kun en tiedä.

Vierailija
2/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös Ozempic käytössä ja olen ollut todella tyytyväinen. En usko että olisin saanut katkaistua järjetöntä syömistäni ilman sitä. Olin jo ennen lääkkeen saamista ymmärtänyt, että nyt olen tullut päätepisteeseen ja on tehtävä muutoksia. Lääke auttaa minua tekemään oikeita valintoja ja paino on pudonnut nopeaan tahtiin. Vuodenvaihteessa pyydän, josko katsottaisiin kolesteroli- ja sokeriarvot ja uskon että ovat normalisoituneet. Pitkä tie edessä, mutta ei ole raskas kulkea.. Koen myös että tämä oli pelastukseni elämäntapamuutoksen aloittamisessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sivuvaikutuksia siinä on, miksi kansa ei napsi sitä kuin leipää? Millä perusteella sen saa?

Vierailija
4/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletin ja tuohan on diabeteslääke...?

Vierailija
5/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytetään diabeteksen hoidossa, mutta myös lihavuuden hoidossa. Minulla ei ole diabetesta, mutta BMI on reilusti yli 30.

Vierailija
6/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sivuvaikutuksia siinä on, miksi kansa ei napsi sitä kuin leipää? Millä perusteella sen saa?

Itse ihon alle pistettävä lääke ( kuin insuliinikynä). Reseptilääke, ei korvattavuutta. Hinta n. 123€/kk. Lihavuuden hoidossa BMI:n oltava väh. 30.

Vierailija
7/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytetään diabeteksen hoidossa, mutta myös lihavuuden hoidossa. Minulla ei ole diabetesta, mutta BMI on reilusti yli 30.

Miksi BMI on yli 30? Et kai SYÖ yli tarpeen? Ja varmaan tulee sekin diabetes ennen pitkää mutta onhan lääke jo valmiina. Jeah

Vierailija
8/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi BMI on yli 30? Et kai SYÖ yli tarpeen? Ja varmaan tulee sekin diabetes ennen pitkää mutta onhan lääke jo valmiina. Jeah

Jos on ollut todella iso stressitilanne menneisyydessä, niin aivot muokkaavat elimistöä siten, että ne aiheuttavat jatkuvan näläntunteen. Tuo näläntunne varustautumista seuraavaan stressitilanteeseen ja kun tuo seuraava stressitilanne sitten syntyy, niin yhtäkkiä ei olekaan enää nälkä ja elimistö alkaa kuluttaa kehon rasvoja hätätilanteessa. Jos tuota näläntunnetta vastaan aikoo taistella tahdonvoimalla ilman oikeata stressiä, niin elimistö alkaa erittää valtavia määriä stressihormoneja, jotka pakottavat lopettamaan nälkäkuurin.

Vierailija
9/16 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kiitos kysymästä. Olen syönyt yli tarpeen ja nyt opettelen siitä pois. Lääke on määrätty juuri siksi, että oppisin syömään oikein, enkä sairastuisi diabetekseen. Verensokereihini se ei vaikuta muuten kuin, että kun laihdun, diabeteksen vaara pienenee. Se ei myöskään itsessään laihduta. Sinun ilkeilysi ei vaikuta minuun mitenkään, mutta jokin tässä nyt hirveästi tuntuu sinua ärsyttävän. Kannattaa vähän lukea lääkkeestä. En ole ainoa joka on itsensä syömällä lihottanut ja joka tarvitsee apua. Avun pyytämisessä ja saamisessa ei ole häpeämistä. Kun ymmärsin tilanteeni ja lääkäri tukee tätä, olen enemmän kuin tyytyväinen. Valoisaa mieltä sinullekin!

Vierailija
10/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kiitos kysymästä. Olen syönyt yli tarpeen ja nyt opettelen siitä pois. Lääke on määrätty juuri siksi, että oppisin syömään oikein, enkä sairastuisi diabetekseen. Verensokereihini se ei vaikuta muuten kuin, että kun laihdun, diabeteksen vaara pienenee. Se ei myöskään itsessään laihduta. Sinun ilkeilysi ei vaikuta minuun mitenkään, mutta jokin tässä nyt hirveästi tuntuu sinua ärsyttävän. Kannattaa vähän lukea lääkkeestä. En ole ainoa joka on itsensä syömällä lihottanut ja joka tarvitsee apua. Avun pyytämisessä ja saamisessa ei ole häpeämistä. Kun ymmärsin tilanteeni ja lääkäri tukee tätä, olen enemmän kuin tyytyväinen. Valoisaa mieltä sinullekin!

Päivitän tässä tilannetta; 3,5 kk lääkkeen aloituksesta ja -18 kg. RR-arvot + pulssi laskeneet, olen onnistunut tekemään oikeita valintoja ravinnon suhteen, nälkä ei vaivaa, eikä eikä yhtään repsahdusta, että olisin mässäillyt herkuilla. Voin hyvällä omallatunnolla ottaa pullaviipaleen töissä, mutta kotiin en ole ostanut herkkuja. Ei ole minkäänlaisia vaikeuksia kävellä karkkihyllyn ohi kaupassa. Ensi vuoden alkupuolella tarkistutan sokerit ja kolesterolit. Ihan mahtava apu on ollut tästä.

Vierailija
11/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on korvattavuus tuohon, koska sairastan diabetesta... olikohan 60€ kuukauden annos. Myös minulle lääkkeellä on ollut valtava vaikutus; 6 kk:ssa painoa lähti 18 kg ja sokeri palautui normaali-ihmisen arvoihin.

Lääkehän vaikuttaa erääseen hormoniin. Jos normaalipainoiset ihmiset sanovat, että miksi et laihduta niin huomatkaapa; teidän juuri tuo hormoni ilmeisesti toimii paremmin. Eli ei se nyt syömisestä ja tahdonvoimasta ole pelkästään kiinni. On ollut todella helppo "laihduttaa" ja se on tapahtunut ihan itsestään.

Vierailija
12/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että Ozempic hyvä, mutta lääkärini väkisin tyrkyttää Victozaa, joka vähemmän tehokas.

Vierailija
13/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset syö inositolia? Se vaikuttaa samalla tavalla, mutta on halvempaa ja siinä ei ole mitään sivuvaikutuksia.

Vierailija
14/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset syö inositolia? Se vaikuttaa samalla tavalla, mutta on halvempaa ja siinä ei ole mitään sivuvaikutuksia.

Onko sinulla omakohtaista kokemusta tuotteesta? Vähän etsiskelin tästä tietoa, enkä löytänyt mitään painonpudotukseen liittyvää. Luokitellaan vitamiinin kaltaiseksi. Olen aina karsastanut kaupan hyllyltä ostettavia "lääkkeitä" ja luontaistuotteita. Ozempic toimii minulla ja ja talous ei kaadu, vaikka maksan 4 viikon annoksesta 123,43€. Lääkäri on arvioinut, että tämä voisi sopia minulle ja kirjoitti reseptin. Tällä mennään ja nyt ei ole enää sivuvaikutuksia.

Vierailija
15/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitän tässä tilannetta; 3,5 kk lääkkeen aloituksesta ja -18 kg. RR-arvot + pulssi laskeneet, olen onnistunut tekemään oikeita valintoja ravinnon suhteen, nälkä ei vaivaa, eikä eikä yhtään repsahdusta, että olisin mässäillyt herkuilla. Voin hyvällä omallatunnolla ottaa pullaviipaleen töissä, mutta kotiin en ole ostanut herkkuja. Ei ole minkäänlaisia vaikeuksia kävellä karkkihyllyn ohi kaupassa. Ensi vuoden alkupuolella tarkistutan sokerit ja kolesterolit. Ihan mahtava apu on ollut tästä.

Sanot onnistuneesi ravinnon valinnassa, silti ensimmäiseksi mainitset pullansyönnin :)

Vierailija
16/16 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot onnistuneesi ravinnon valinnassa, silti ensimmäiseksi mainitset pullansyönnin :)

En ole laihdutuskuurilla, vaan opettelen uutta tapaa syödä. Siihen kuuluu myös silloin tällöin esim. pullaviipale tai keksi, ihan kuten normipainoisillakin. Tarkoitus on löytää kohtuus tähänkin. Eihän siinä ole mitään järkeä että nyt pidättäytyisin täysin kaikesta makeasta ja epäterveellisestä ja saavutettuani painon, johon pyrin, antaisin mennä entiseen malliin. 18 kg on pudonnut, vaikka joskus tartun myös pullaan. Syön nyt sen mukaan, jota voin noudattaa jatkossakin. Uskon, että itsekin syöt joskus pullan tai kakkupalan. Nykyinen herkkujen mättäminen ei ole päivittäistä kuten ennen ja 1 pullaviipale verrattuna siihen mitä söin aiemmin, on vähintäänkin kohtuullista. Jatkan tällä Ozempicilla ja hyvillä mielin myös satunnaisella pullalla.