ja etteikö muka töitä ole tarjolla!
Mulle tulee yhtenään työtarjouksia cvnetin kautta. Olen vain peruskoulunkäynyt 48v merkantti ja hyviä työtarjouksia tulee...nyt vaan valitsen niistä parhaan :D
Kommentit (20)
Onnea sinulle. Kaikilla ei kuitenkaan ole näin hyvä tilanne, varsinkaan parikymppisillä, joilla elämä on mennyt koulunpenkillä ja työkokemusta ei ole päässyt kertymään. Lisäksi parikymppisiä naisia ei uskalleta palkata, kun pelätään että alkavat lisääntyä. Sinun kohdallasi ei taida olla enää sitäkään ongelmaa.
No ei mikään ihme, jos ollaan kateellisia, kun esimerkiksi minun netti-cv:ta ei kukaan ole katsonut koko tämän vuoden aikana. Eikä oma-aloitteisiin työhakemuksiin tule aina edes vastausta, saati sitten työtarjousta.
Onko tämän 'peruskoulun käyneen merkantin' salaisuus lääkäripuoliso jossakin epätoivoisessa pikkukunnassa vai mikä? Vai osa-aikatyötä 8 euron tuntipalkalla ne tarjoukset?
Miten ihmeessä merkantti voi saada hyviä työtarjouksia kun juuri toimistotyöt ovat koko Suomessa kiven alla? Nimimerkillä työkkärissä töissä
Ota ap onnellisena työ vastaan ja anna näiden kateellisten olla, mutta muista seuraavalla kerralla kun sulle jotain positiivista tapahtuu, älä tuu tänne sitä kertoo, kato kun ei noi kestä sitä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:44"]
Miten ihmeessä merkantti voi saada hyviä työtarjouksia kun juuri toimistotyöt ovat koko Suomessa kiven alla? Nimimerkillä työkkärissä töissä
[/quote]
Millä koulutuksella olet työkkärissä töissä? T. Utelias joka on hakenut sinne töihin.
Kiva että sinulla työpaikkoja riittää. Itse olen valmistunut vaatetusalalta ja noin 10 työpaikkaa tarjolla suomessa. Noin puolessa vaatimuksena omat työtilat/oma yritys, jotta voivat teettää töitä alihankintana. Noita muitakaan paikkoja en sitten ole hakenut, koska ovat toisella puolella suomea asuinpaikkaani nähden.
Mä olen 36 -vuotias merkantti, enkä ole saanut töitä omalta alalta vaikka olen hakenut jo 4 vuotta.
Sama vika 42-vuotiaalla insinöörillä. Irtisanomisaika vielä menossa ja headhunterit soittelee perään tarjoten oman alan hommia tuplapalkalla Suomeen nähden ympäri maailmaa. Onneksi tyokkäri ei niistä tiedä, kun ajattelin pitää vähän omaa lomaa.
Jos työttömiä on määrä 10x ja työpaikkoja määrä x, niin ei vaan näin korkeakoulumatematiikalla tuo yhtälö ole ratkaistavissa.
Turha myös sanoa, että ota mikä paikka vaan. Esim. Maisteria ei juurikaan oteta tradenomihommiin, ja sit kai pitäisi tradenomin mennä kaupan kassalle, ja kassan siivoojaksi... Ei siis olisi työtöntä maisteria vaan työtön siivooja. Hölmöläisten peiton jatkamista...
Pikkukaupungissa ei ole. Juuri nyt en ole valmis muuttoon, sillä pidän huolta vanhoista vanhemmistani.
Töissä käyn, mutta olen yrittänyt saada muuta työtä jo parin vuoden ajan. Ei täällä vain ole.
Hakijoita kun on sen 150-300 joka paikkaan, niin eiköhän sen joku kokenut ekonomi nappaa tälläkin kertaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:15"]Mulle tulee yhtenään työtarjouksia cvnetin kautta. Olen vain peruskoulunkäynyt 48v merkantti ja hyviä työtarjouksia tulee...nyt vaan valitsen niistä parhaan :D
[/quote]
Jos saat.....
Olen itse tällä hetkellä vakituisessa työsuhteessa ja en voisi olla kiitollisempi pomolleni, että minut palkkasi. Kateellinen en ole sellaiselle, kuka kokee tarvetta tulla keski-ikäisenä merkanttina selittämään av:lle kuinka kaikki vaan kuvittelee että töitä ei ole. Huomaa, että tämmöinen ihminen ei osaa asettua toisen ikäpolven saappaisiin ja nähdä metsää puilta. Kyllä sitä työttömyyttä ihan tosi on, varsinkin nuorison keskuudessa. Ap vain itse kuuluu siihen ikäluokkaan, kuka on luotettava työntekijä. Ap:n tilanne olis toinen, jos ikää olisikin se 55-vuotta, koska sitten alkaisi työnantajat pelätä elintasosairauksia ja varhaiseläkettä.
-3
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:47"]
Kiva että sinulla työpaikkoja riittää. Itse olen valmistunut vaatetusalalta ja noin 10 työpaikkaa tarjolla suomessa. Noin puolessa vaatimuksena omat työtilat/oma yritys, jotta voivat teettää töitä alihankintana. Noita muitakaan paikkoja en sitten ole hakenut, koska ovat toisella puolella suomea asuinpaikkaani nähden.
[/quote]
Saanko udella, mikset tee töitä sitten vaikkapa kotoa? Varmaan freelancerinakin olisi mukavampaa kuin täystyöttömänä.
Vaatetusalan töissä pitäisi olla omat teollisuuskoneet ja tilat joissa mahtuu käsittelemään vaikka isoja verhoja. Ei ole mahdollisuutta tuollaisiin investointeihin.
T. Vaatetusalan ihminen
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:44"]
[/quote]
Porvoon toimistoissa on töitä merkanteillekkin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 16:19"]
Vaatetusalan töissä pitäisi olla omat teollisuuskoneet ja tilat joissa mahtuu käsittelemään vaikka isoja verhoja. Ei ole mahdollisuutta tuollaisiin investointeihin. T. Vaatetusalan ihminen
[/quote]
Onko sinulla tuttavia samassa tilanteessa? Perustakaa osuuskunta ja hommatkaa yhteisellä panostuksella peruslaitteet ja tila. Alan tehtaita on mennyt nurin viime vuosina, koneetkin saisi kenties käytettynä edullisesti.
Joo kaikki noi cv-netin kautta tulleet tarjoukset ei meinaa mahtua postilaatikkoon. Pitää käydä tekemässä päiväsaikaan puolen tunnin välein lisää tilaa. Piti ostaa uusi kiintolevy pelkästään näille kaikille työtarjouksille.
Juu varmaan. Aika kiva uni, voi kunpa olisikin todellisuutta.