Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys salilla treenaaville

Vierailija
02.09.2014 |

Miten koet ja kestät treenin jälkeen iskevät lihaskivut?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että ihanaa, tuntee taas tehneensä! =D

Vierailija
2/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin mäkin, mutta toisaalta rasittaa. Kun on tässä tämä 4kk vauvan kanniskelukin työn alla koko ajan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole yleensä niin pahoja, kun lihakset ovat tottuneet treeniin. Kun käy säännöllisesti salilla, niin lihaskivut eivät enää vaikuta mitenkään normaaliin elämään, vaikka tunteehan sitä parina seuraavana päivänä treenanneensa. Joskus olen kyllä ollut niin kipeä, etten ole melkein päässyt kävelemään. Tuttu otti domssien takia saikkua, itse en IKINÄ kehtaisi. Eivät domssit ole mikään sairaus. 

Venyttely vähentää kipuja. Ja kannattaa sisäistää, ettei ole mikään pakko revittää lihaksia ihan loppuun. Hirveät lihaskivut eivät varsinaisesti korreloi tulosten kanssa. 

Vierailija
4/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskivut ovat tavallisia harjoittelun alkuvaiheessa. Toki uusiin liikesarjoihin ja vastuksenlisäyksiin saattaa myös liittyä lihaskipua jälkeen päin, tosin paljon lievempänä.

Pahimmalta kivulta voi välttyä aloittamalla maltillisesti. Johtoajatus on kuitenkin se, että se on vaan alkuun kestettävä. Kyllä itsekin olen saanut kankut niin kipeäksi, ettei meinannut pystyä kävelemään, vaikka olen aktiivisesti urheillut ja tehnyt voimaharjoituksia jo vuosikymmenen verran. Lihaskivun tuntemuksesta tietää aina treenin menneen perille ja tulleen tarpeeseen (koska tiettyyn liikkeeseen tai vastukseen tottunut lihas ei kipeydy) Harvemmin nuo kivut muutamaa päivää kauemmin kestää, ja silloin voi hyvin niiden kehonosien antaakin levätä.

Tsemppiä treenaamiseen!

Vierailija
5/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sen tietää tulevaksi, joten siihen osaa asennoitua. Venyttelyä jo ennen kipuja, se lievittää, ruokaa ja vettä tarpeeksi. Kun niistä huolehtii, on kivut vain lihasten kasvusta johtuvia, jolloin ne on helpompi kestää kuin jos samalla kipuilisi kireät/jännittyneet lihakset sekä hitaan aineenvaihdunnan takia ilman riittäviä rakennusaineita ja nestettä kipuilevat lihakset.

Vierailija
6/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen domssit?

Vierailija
7/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no enpä oo ikinä edes ajatellut kun ei juurikaan tule kipeäksi...20 vuotta oon suunnilleen salilla käynyt...vaihtelevaa treeniä säännöllisesti sopivilla tehoilla niin ei tarvii tollasia miettiä....

Vierailija
8/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tempaisin latareissa mielettömän reisitreenin tauon jälkeen ja toinen etureisi meni kyllä todella kipeäksi, sitä särki siis levossakin ja jouduin nappaamaan buranaa ja vaikka mitä.

Siihenkin auttoi vain aika.

Kuten joku jo laittoikin niin palautumista kannattaa edistää nesteytyksellä ja syömällä hyvin. Ja magnesiumlisä!

Vierailija
9/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään, ne vähän niinkuin kuuluu hommaan. Mulle tulee helposti domssit, treenaan nelijakoisella joten mulla on oikeastaan aina joku paikka kipeä mutta olen kai sitten tottunut siihen että aina joku liihasryhmä muistuttaa olemassaolostaan. :)

Vierailija
10/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 14:11"]

Mitkä ihmeen domssit?

[/quote]

DOMS = Delayed onset muscle soreness

Vierailija
11/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 25v takana. Aina tulee kipeäksi kun on hyvä treeni takana. Jos ei tulisi, harjoittelussa ei olisi riittävästi vaihtelua tai kuormitusta.

Vierailija
12/12 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kestän tämän mielessä 15 rasvat, pyöreä pylly ja pyykkilautavatsa... ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi