Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

keveneekö lapsiperheiden verotus myös etuuksista?

Vierailija
01.09.2014 |

saan yh:na lapsiin liittyvät tuet, lapsilisä, yh korotus ja elatusTUET. Lisäksi saan opintorahaa ja asumistukea. Tippuuko tuon opintorahan verotus pienempään prosenttiin kun lapsilisät tippuu? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei?

Vierailija
2/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näitä aloituksia lukiessa miettii, miksi jonkun ihmisen elämänpolku on millainenkin. Miksi joku tekee lapsen, vaikka on köyhä yksinhuoltaja opiskelija? Onkohan käynyt vahinko? Onko lapsen isä heti sanonut, että ei halua olla tekemisissä lapsen kanssa? Vai onkohan luotettu siihen, että veronmaksajat tukevat? Ehkä isä on jopa lapsen elämässä, mutta sitten kikkaillaan tuilla tällä tavoin? Millainen alku elämälle on sillä pienellä vauvalla, joka syntyy suomalaiseen köyhyyteen? Miten äiti pystyy keskittymään opintoihin, kun on pieni vauva huollettavana?

Verotus ei tiettävästi kevene tuissa ja etuuksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: ainoa verotettava noista tuista on opintotuki. Joten miten ihmeessä kuvittelit että verotus kevenisi muissa?

Vierailija
4/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vastaan nyt sinulle joka ihmettelit tilannettamme. Rakastuimme lapsen isän kanssa, menimme naimisiin ja myöhemmin saimme lapsen. Rakkaus hiipui ja riitelimme aina joten päätimme erota. Kävimme molemmat töissä mutta itse olin lapsen kanssa kotona melkein kaksi ensimmäistä vuotta. Lapsen isä lopetti yhteydenpidon kaksi vuotta sitten ja työskentelee nykyään osapäiväisesti joten saan elatustukea kelasta. Nyt lapsi on jo alakoululainen, ja minä päätin opiskella uutta alaa joka takaa minulle paremmat mahdollisuudet työllistymiseen. Tiukkaa on, mutta tämä on vain väliaikaista.  

Vierailija
5/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käteesi tulee jäämään joitakin senttejä enemmän maksimissaan euro.

Vierailija
6/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:09"]

Ap: ainoa verotettava noista tuista on opintotuki. Joten miten ihmeessä kuvittelit että verotus kevenisi muissa?

[/quote]

kysyinkin tippuuko opintorahan verotus...ap

Vierailija
7/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivähennys on euroissa, ei sillä ole merkitystä että mitä palkkana verotettavaa tuloa sinulle tulee. Vastaus on siis tavallaan että kyllä.

Vierailija
8/8 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lapsilisäsi vähenee vuonna 2015 vain 5 euroa. /Vähennys 105€ ja kevennys 100€)