Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläiset, miksi Vantaa ja Espoo "niin kaukana"?

Vierailija
01.09.2014 |

Olen usein kuullut helsinkiläisten voivottelevan miten kaukana Vantaa ja Espoo ovat. Itse siis asun Vantaalla ja joskus helsinkiläiset kaverit toteavat etteivät jaksa tulla kylään kun Vantaa on niin kaukana. Luokseni menee alle 20min junalla, jota en siis itse vielä pidä pitkänä matkana. Toki ymmärrän, että matka on pitkä jos jo keskustaan on oma matkansa, mutta miksi yleistettynä ajatellaan että Vantaa on perämetsää samoin kuin Espoo ja sinne matkustaminen on kuin ulkomaille lähtö? :D

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät liikenneyhteydet on plussaa missä vaan. Usein Vantaalle ja varsinkin Espooseen menee bussit harvalla aikataululla. Siksi ne paikat tuntuvat olevan kaukana. Miksi luulet, että esim.radanvarren asunnot ovat kalliimpia kuin muualla?

Vierailija
2/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sinne pitää matkustaa Hgin keskustan kautta, on se kaukana. Mutta esim. Malminkartanosta Myyrmäkeen tai Puistolasta Tiksiin ei ole "kauas".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:23"]

Olen usein kuullut helsinkiläisten voivottelevan miten kaukana Vantaa ja Espoo ovat. Itse siis asun Vantaalla ja joskus helsinkiläiset kaverit toteavat etteivät jaksa tulla kylään kun Vantaa on niin kaukana. Luokseni menee alle 20min junalla, jota en siis itse vielä pidä pitkänä matkana. Toki ymmärrän, että matka on pitkä jos jo keskustaan on oma matkansa, mutta miksi yleistettynä ajatellaan että Vantaa on perämetsää samoin kuin Espoo ja sinne matkustaminen on kuin ulkomaille lähtö? :D

[/quote]

Alle 20 min junalla ei sinänsä ole paljon, mutta kun itse en asu aseman vieressä, ja sinäkään et välttämättä asu, joten matkassa menee aikaa joka tapauksessa. Asun Helsingissä keskustan tuntumassa, ja kävin ennen Leppävaarassa töissä. Vaikka kulkuyhteydet ovat todella hyvät ja vain noin 11 kilometriä, meni matkaan yleensä silti 45 minuuttia. Ihan ok aika kyllä, ei siinä mitään, mutta maaseudulla kasvaneena on tottunut siihen että 45 minuutissa pitäisi päästä ainakin noin 60 kilometrin päähän :)

Muutamia kavereita asuu eri puolilla Espoota, ja vaikka kulkuyhteydet ovat suht hyvät, mutta kun eivät asu radan varressa, niin kyllä usein menee meiltä kotoa reilusti yli tunti heille, jos pitää mennä bussilla tai kahdella. Omalla autolla pääsisi tietysti hieman nopeammin, mutta ei sitä nyt ole järkeä hankkia pelkästään siksi, että pääsisi kerran parissa viikossa jonkun kaverin luokse. 

Vierailija
4/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa on vieressä, mutta espoo on sellasta syrjäseutua.

Vierailija
5/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne minusta mitenkään lähtökohtaisesti kaukana ole, kulkuyhteydet ratkaisee. Kestää minullakin puoli tuntia keskustaan, vaikka Helsingissä asunkin ;)

Vierailija
6/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Espoon Tapiolaan tai Matinkylään pääsee Helsingin ydinkeskustasta huomattavasti nopeammin kuin suureen osaan Helsinkiä. Toki jos kieltäytyy poistumasta 00100-postinumeron alueelta, onhan ne "kaukana".

Vierailija
7/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu missä päin espoota/vantaata asuu. Itse liikun autolla sujuvasti 60km säteellä pk-seudulla, mutta julkisilla sama matka voi ottaa useamman liikennevälineen ja toista tuntia aikaa per suunta. Lisäksi vielä seutuliput jotka maksaa aika paljon.

Vierailija
8/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, tavis joka asuu Leppävaarassa ei jaksa ajaa omalla autolla Niipperiin. Liian pitkä matka. Niin monta kertaa nähty ja kuultu ;)

Vierailija
9/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa tekosyyltä. Eivät halua tulla ja keksivät tuollaisen. Jos haluaisivat tulla, Lahtikin olisi heistä niin kätevästi vain tunnin junamatkan päässä.

Vierailija
10/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun luota menee tunti äitini luo, joka asuu Espoossa. Asun siis Helsingissä.

Vierailija
11/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On rasittavaa liikkua Vantalle ja Espooseen julkisilla. Ensinnäkin 2x seutulipun hinta on ärsyttävä ja toisekseen bussit menevät niin harvoin että kelloa täytyy kytätä ja se on rasittavaa. Useammin kuin kerran olen yöpynyt syjäperällä siksi, että viimeinen bussi meni huomaamatta, naurettavan aikaisin. Blah.

Vierailija
12/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuu siellä missä on kaikki niin muut paikat ovat kaukana. Asuin ennen Helsingissä ja Lahtikin tuntui olevan vähintään päiväreissun päässä. Pari vuotta sitten muutin Iisalmeen ja nyt tuntuu että Helsinkikin on aika lähellä, aamulla kun pomppaa autoon niin sitä on kampissa jo puolilta päivin.

Vierailija
13/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 11:33"]

Jos asuu siellä missä on kaikki niin muut paikat ovat kaukana. Asuin ennen Helsingissä ja Lahtikin tuntui olevan vähintään päiväreissun päässä. Pari vuotta sitten muutin Iisalmeen ja nyt tuntuu että Helsinkikin on aika lähellä, aamulla kun pomppaa autoon niin sitä on kampissa jo puolilta päivin.

[/quote]

Kun töiden takia muutin Singaporesta Lontooseen, tuntui että nythän voi Suomessakin käydä kevyesti pikavisiitillä koska vain. No ei kyllä voinut, mutta siltä se alussa tuntui.

Vierailija
14/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyse ei ole etäisyydestä, vaan siitä etten halua maksaa. Kaikilla Espoossa ja Vantaalla asuvilla kavereillani on seutulippu, koska käyvät Helsingissä töissä. Mulla on Helsingin sisäinen. Tavataan sit useimmiten Helsingissä. Kaverit asuu kaikki näppärästi radan varressa, joten aikataulullisesti olisi kyllä helppo lähteä käymään, mutta kovin usein en halua maksaa kymppiä siitä ilosta, että menen kaverin luo kahville.

Vierailija
15/15 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Vuosaarelaisen näkökulmasta joku puistola ja jakomäkikin on kaukana, jos pitää mennä julkisilla. Tai Viikki. Kyllähän Vantaa on periaatteessa todella lähellä kuten myös Espoo, mutta julkisilla menee kumminkin yli tunti kun ne kiertelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän