Minkä ikäinen snorklaamaan ja norsun selkään?
Ollaan lähdössä Thaimaahan joulukuussa ja mukaan tulvat 3 ja 5v. lapset. Tuota 3v.:tä en edes mieti, mutta olisikohan tuo 5v. jo valmis snorklaamaan (pelastusliivin kanssa)? Tykkää ja osaa sukeltaa mutta ei uida, voisiko kellua snorklauslasit päällä ja katsella kaloja? Entäs norsun ratsastusretket? Onko niihin ikärajoituksia? Tulisin tietysti itse mukaan.
Kiitos!
Kommentit (5)
Pelkäsin ihan sairaasti elefantin selässä, en mene toiste. Varsinkin alamäki hirvitti, olin varma että norsu kompastuu ja kaatuu.
Hei
Snorklausretkille osallistuu paljon lapsiperheitä joissa on jopa alle 5-vuotiaita lapsia. Lasten kanssa on helpompi lähteä saariretkelle johon kuuluu snorklausta. Näillä retkillä snorklaamaan lähdetään rannasta.
Veneretkillä snorklaamaan lähdetään suoraan veneestä mikä voi pienille on hiukan hankalampaa.
Pelastusliivejä, maskeja ja räpylöitä löytyy ihan pienimmillekin.
Norsusafarit ovat juuri lapsiperheiden suosikkeja ja ihan pienimmätkin voivat kyllä vanhempien kanssa
istua tuolissa norsun selässä. Norsu on valtavan kokoinen eläin ja aluksi voikin hieman jännittää korkealla istuminen, mutta kun rauhalliseen keinuntaan tottuu osaakin jo nauttia lempeän eläimen kyydistä. Lisäksi retken jälkeen yleensä on aina mahdollisuus ruokkia norsuja. Retki on varmasti ikimuistoinen pienelle
ratsastajalle.
Terveisin
Finnmatkat/Tiina
Kohdellaanko näitä elefantteja hyvin? Voiko hyvällä omallatunnolla mennä?
Hei, kiitos viestistäsi.
Valitettavasti eläinten oloja ei pidetä monissakaan maissa kovin tärkeänä kysymyksenä. Myös meidän matkanjärjestäjänä on vaikea seurata, miten eläimiä kohdellaan esim.retkillä, vaikka tarkastuksia tehdäänkin säännöllisesti.
Finnmatkat ja TUI Travel edellyttävät, että kaikki palvelut ja retket, joissa esiintyy eläimiä, noudattavat ABTA Animal Welfare Guidelinesohjeistusta.
Arvostamme, että asiakkaamme ottavat meihin yhteyttä, jos huomaavat eläimiä kohdeltavan huonosti juuri esimerkiksi retkillä.
Lue lisää:
http://www.finnmatkat.fi/tietoa-finnmatkoista/kestava-matkailu/socialt-ansvar/djur-och-vaxter1/
Terveisin, Mari
Finnmatkat
Ainakin niillä retkillä joilla itse kävin jopa aikuiset saattoivat käyttää pelastusliivejä. Molemmat lapset voivat osallistua elefanttiratsastukseen. Taisi niissä tuoleissa olla jopa turvavyöt.