Ei ole halpaa puuhaa teinin vaateostokset.
Käytiin just ostamassa meidän teinille vaatteita ja samalla tarttui mukaan pienemmälle 2 kengät ja itselle ja miehelle yksi pusero. Saldo 600e. Eikä tuossa ollut edes ulkovaatteita, ihan vaan pitkiä kalsareita, collegehousuja ja sukkia + yhdet kengät teinille.
Toivottavasti viimevuotiset toppatakit mahtuu.
Kommentit (44)
Älä edes kysy, että miten pitkäksi aikaa nuo on. Aika näyttää, että miten nopeasti jäävät pieneksi. Viimetalvisista kalsareista ei yhdetkään sopineet tänään kun sovitettiin ja aikaisemmat viime helmikuussa ostetut collegehousut menivät jo pienten pinoon.
Kuinka vanha tämä teini on, jos pelkkiä collegehousuja ostelet? Mä luulin, että tässä on osteltu kalliita merkkifarkkuja jne.. Miten noihin on voinut upota 400 euroa? Ja vielä noin huikeita alennuksia mukana! Huh huh!!
No hyvä sentään kai, että teiniä kiinnostaa vaatteet sen verran vähän, että suostuu pukeutumaan jatkuvasti collegehousuihin? Tosin kaipa jotain ihan hyviä oikeita vaatteita saisi vaikka H &M:ltä samoihin hintoihin.
Pyydä seuraavalla kerralla teiniäsi selailemaan netistä mieleisensä vaatepaketin muilta yksityisiltä myyjiltä. Vastaavan sisältöinen vaatepaketti saattaa irrota 20-50 eurolla. Käytettyinä tietty, mutta teini-iässähän lapset kasvaa ja tyyli vaihtuu nopeasti. Ei ole järkeä ostaa uusia, jos pitää tulla tänne varta vasten päivittelemään.
Minua hämmästyttää vain ja ainoastaan se että teini suostuu pitämään pitkiä kalsareita.
Teini on 14 ja ei tykkää (lue: ei käytä) muista kuin collegehousuista, siksi niitä ostelen. Farkkuja on kahdet kaapissa ja ne riittää hälle niihin satunnaisiin reissuihin, kun ei kulje collegeilla. Parit merkkicolleget ostin ja muut tuollaisia edullisia. H&M:n vaatteet kelpais kans pojalle, mut kun tuossa meidän lähikauppakeskuksessa ei ole miesten H&M:n vaatteita, niin ei nyt niitä ostettu, tosin ei ne olis tuota hintaa laskeneet, koska ihan samat 25 e ne collegehousut sielläkin maksaa kuin Seppälässäkin.
Se tän jutun pointti yritti ollakin, että pelkkiin kalsareihin, collegehousuihin, 1 t-paitaan ja muutamiin sukkiin meni 400. Mielestäni tosi iso summa, vaikka ei tää meidän perheen taloutta kaadakaan.
Mun on pakko kysyä: Oletko sama "melba" joka kirjoitteli "siniset" hääpalstalla 1999-2000? Ero? Meillä voisi/pitäisi olla suunnilleen samanikäiset lapset.
Ja itse asiaan, joo on kallista ostaa teineille vaatteita.Etenkin kengät, kun siirtyy aikuisten kokoon, on todella kalliita ja kun ne vielä kuitenkin kuluu erilailla kuin aikuiste. Meillä 5. luokkalaisella tytöllä koko 36.
Meillä pojalle vaatteet kelpaa onneksi Prismasta eikä mistään muotiliikkeestä. Ja pitää talvisin pitkiä kalsareita, ikää 17v.
Tässä vielä eriteltynä teinin ostokset suurinpiirtein:
collegehousut 2x25, 2x30 ja 1x 50 e = 160 e
tennissukat (6 paria) 18 e
villasekoitesukat (3 paria) 22 e
t-paita (tämä pojan ainut oma toive, jos ei lasketa sitä, että valitsi värin collegehousuissa) 22 e
gore välikausikengät 100 e
6 pitkät kalsarit, joista yksi kerrasto 78 e (nämä olivat ainoat, jotka oli alessa tosin ostin ihan merkkejä osan näistä ja esim. bambuiset kalsarit)
summa 400 e, joitain senttejä voi heittää nuo ostokset, mut suuruusluokka on oikein
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 17:15"]
Mun on pakko kysyä: Oletko sama "melba" joka kirjoitteli "siniset" hääpalstalla 1999-2000? Ero? Meillä voisi/pitäisi olla suunnilleen samanikäiset lapset.
Ja itse asiaan, joo on kallista ostaa teineille vaatteita.Etenkin kengät, kun siirtyy aikuisten kokoon, on todella kalliita ja kun ne vielä kuitenkin kuluu erilailla kuin aikuiste. Meillä 5. luokkalaisella tytöllä koko 36.
[/quote]
En ole varmaan kirjoitellut 2000-luvun taitteessa hääpalstalla, kun oon mennyt naimisiin 1995 ja 2006 about. Eronnut olen kyllä siis.
Meillä pojan kengänkoko nyt kengästä riippuen 47 tai 48, joten hintalappua ei voi edes katsoa. Tän päiväiset goret oli sattumalta kyllä mielestäni superhalvat, olin varautunut maksamaan niistä noin 200 e.
En löydä kyllä valitttavasti enää käytettynä tälle isommalle mitään. Pienemmälle ostan kyllä paljonkin, tosin kengät ja ulkovaatteet ostan uutena.
Hih. Meillä teinit onneksi rakastaa hakea vaatteita kirpputorilta. Tänään 17v kävi aamulla hietsussa ja rahaa meni 15€. Sai sillä kahdet farkut, yhden villapaidan ja yhden villatakin, kaksi paitapuseroa ja kaksi paitaa :). Ensi viikonloppuna menevät kuulemma uudestaan 15v siskon kanssa. Edellisellä kerralla lähti mukaan nahkatakki 10€:lla.
Hei vain Melba. Muistan sinut vauva-palstalta joskus vuosilta 2001-. Olin itse vuosia pois, mutta nyt taas välillä täällä. Oma poikani vähän nuorempi kuin sinun. Ja joo, teinien vaatteisiin menee rahaa. Meillä kylläkin pojalla vain yksi koti, ja pyykkiä pestään usein, joten kalsareita ja collegehousuja riittää parit kappaleet.
Mua aikoinaan kauheasti kiinnosti, mikä olet koulutukseltasi ja ammatiltasi. Oletko koskaan täällä paljastanut? Tradenomi? Pankissa?
Minäkin muistan samoilta ajoilta... vaikka omaa nimimerkkiäni en enää muista. Oma poika on syntynyt 2001 ja juuri viime viikolla huomasimme, että lähes kaikki housut olivat jääneet kesän aikana pieneksi. Käyttää myös mieluiten collegehousuja (kuten muutkin tutut yläkouluikäiset pojat) ja joskus chinoja. Käytiin hätäisesti ostamassa kahdet collegehousut, yhdet farkut ja yhdet chinot, ja 200 e meni että hujahti. Tähän asti on saanut lähes kaiken kirpputorilta, mutta miesten kokoja ei enää löydy.
[quote author="melba" time="31.08.2014 klo 17:18"]Tässä vielä eriteltynä teinin ostokset suurinpiirtein:
collegehousut 2x25, 2x30 ja 1x 50 e = 160 e
tennissukat (6 paria) 18 e
villasekoitesukat (3 paria) 22 e
t-paita (tämä pojan ainut oma toive, jos ei lasketa sitä, että valitsi värin collegehousuissa) 22 e
gore välikausikengät 100 e
6 pitkät kalsarit, joista yksi kerrasto 78 e (nämä olivat ainoat, jotka oli alessa tosin ostin ihan merkkejä osan näistä ja esim. bambuiset kalsarit)
summa 400 e, joitain senttejä voi heittää nuo ostokset, mut suuruusluokka on oikein
[/quote]Kusetusta. Kuka teini laittaa collarihousut ja välikausikengät?
Tosiaan Melba minäkin muistan sinut. Olit todellinen kenkäasiantuntija. Monta hyvää vinkkiä olen sinulta vakoillut.
melba kirjoitti:
Käytiin just ostamassa meidän teinille vaatteita ja samalla tarttui mukaan pienemmälle 2 kengät ja itselle ja miehelle yksi pusero. Saldo 600e. Eikä tuossa ollut edes ulkovaatteita, ihan vaan pitkiä kalsareita, collegehousuja ja sukkia + yhdet kengät teinille.
Toivottavasti viimevuotiset toppatakit mahtuu.
Eli itselle, miehelle ja pikkulapselle kaikenlaista, ja sitten rahanmeno on teinin syy?
Joo kallista on kun samalla ostitte uuden pakastimen ja etelänmatkakin tuli varattua, teinin vika että kasvaa.
Teinin vaatteisiin meni siis 400 e. CM:stä kahdet collegehousut + 1 t-paita, Prismasta 1 collegehousut + 6 pitkät kalsarit (näistä 2 menee isän luo, nämä oli onneksi huikeassa alessa eli kaikki -40-70%) + 3 sukat, Seppälästä kahdet collegehousut ja Top Sportista 2 pkt tennissukkia ja gtx välikausikengät.
Muut oli halpoja mielestäni, mutta villasekoitesukat maksoi 22 e (3 paria) ja yhdet collegehousut oli 49 e. Muut oli ihan halpoja tai perushintaisia ja tuossa ei siis ollut yhtään paksumpia yläosia eikä yhtään ulkovaatteita.
En siis valita, meidän perheellä on ihan hyvin vara ostaa nämä vaatteet ja isäkin maksaa hyvää elaria. Mietin vain, että ihan pelkät kalsaritkin + sukat maksaa melkoisen siivun.