Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa kiitos - oksettava olo ilman oksennuksia, mahakipu ja ruokahaluttomuus

Vierailija
31.08.2014 |

Ruoka ei maistu, etoo aamusta iltaan. Maha turpoaa ja laskee, närästää välillä, maha kurisee. Ulostetta tulee kerran ja aina aamulla melkoisena vetelänä tahnana.
Väsyttää.

Mitä ihmetttä tämä voi olla?

Enkä siis ole raskaana.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli monta vuotta sitten vähän samantyyppisiä oireita: paha olo, välillä närästi, ilmaa vatsassa ym. Hetkeksi helpotti, kun söi, mutta sitten taas oireet palasivat. Ja ei olisi tehnyt mieli ruokaa, mutta oli pakko syödä, koska sitten hetken oli ok. 

Kävin vatsalaukun tähystyksessä, diagnoosi oli vatsakatarri. Sain lääkkeet ja ohjeet välttää tiettyjä ruoka-aineita. En enää muista tarkkaan, mikä lääke oli tai mitä kaikkia ruokia piti välttää - diagnoosista on tosiaan jo sen verran monta vuotta. Ainakin kahvi oli pannassa, samoin varmaan mausteiset ruoat, jos oikein muistan. Nykyisinkin katarri yrittää aina välillä tulla päälle, mutta silloin jätän kahvin joksikin aikaa pois ja vatsa rauhoittuu. 

Mutta suosittelen lääkärikäyntiä, ja sitten sitä tähystystä, jos lääkäri niin määrää. Eihän se tähystys mikään juhlava hetki ole, mutta kyllä siitä selviää.

Vierailija
2/19 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin varaaminen on parasta, mitä voit tehdä: et voi hävitä mitään kun tutkitutat oireesi välittömästi :) Oireita ei tarvitse pelätä, koska ne ovat merkki jostain, mikä on nyt tarpeen tsekata. Älä pelkää, mene rohkeasti lääkäriin - olen rukoillut terveytesi sekä koko elämäsi ja pelastumisesi puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärtyvä suoli ja refluksi.

Vierailija
4/19 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia myös mahdollinen. Selviää lääkärillä verikokeella + ohutsuolen tähystyksellä.

Vierailija
5/19 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ohimenevää, niin mahapöpö. Minulla oli aivan samanlainen.

Vierailija
6/19 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut nyt muutamia päiviä, outo paha olo vatsassa. Alkoi yhtäkkiä. Tuntuu myös kuin sydän hakkaisi kovempaa.

Vierailija
7/19 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on ollut nyt muutamia päiviä, outo paha olo vatsassa. Alkoi yhtäkkiä. Tuntuu myös kuin sydän hakkaisi kovempaa.

Voisikohan liittyä menkkoihin jotenkin? Tosin vuoto ei ole ollut mitenkän normaalia runsaampaa, vaikka välillä se on, johtuen kuparikierukasta.

Vierailija
8/19 |
15.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärin varaaminen on parasta, mitä voit tehdä: et voi hävitä mitään kun tutkitutat oireesi välittömästi :) Oireita ei tarvitse pelätä, koska ne ovat merkki jostain, mikä on nyt tarpeen tsekata. Älä pelkää, mene rohkeasti lääkäriin - olen rukoillut terveytesi sekä koko elämäsi ja pelastumisesi puolesta.

Tää oli niin kauniisti kirjoitettu. Siunausta vaan sulle ystäväiseni, jos tämän satut lukemaan :)

Vierailija
9/19 |
28.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite heräsin just kauheeseen oloon mahassa ja oksettavaan oloon. Silmät kun laittaa kiinni niin tuntuu vielä pahemmalta. Olen siis mökillä. Voisiko johtua siitä että mulle tarjottiin homeisten puitten hiilloksella paistettua makkaraa? Ihan järkyttävä olo. Aluks autto hiukan kun joi vettä mutta ei enää. Kakkakaan ei tule vaikka kuinka yrittää.

Vierailija
10/19 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös huono olo en ole oksentanut kuitenkaan. Vatsa tosi kipeä ja löysä vatsa ei ruokakaan maistu. En uskalla kertoa äitille ku se vie mit lääkäriin ja pelkään verikokeita en voi sietää hyi hyi ja hyi 😥 sattuu vaa nii paljon ja tätä ollu nyt vähän yli 3pv

Vierailija
11/19 |
29.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös huono olo en ole oksentanut kuitenkaan. Vatsa tosi kipeä ja löysä vatsa ei ruokakaan maistu. En uskalla kertoa äitille ku se vie mit lääkäriin ja pelkään verikokeita en voi sietää hyi hyi ja hyi 😥 sattuu vaa nii paljon ja tätä ollu nyt vähän yli 3pv

Vierailija
12/19 |
06.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa närästykseltä.

Vierailija
13/19 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama

Vierailija
14/19 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut samanlaista nyt kahden viikon ajan mutta en tiedä mitä se on pitäisikö käydä lääkärissä?

Vierailija
15/19 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli maha kipeenä yhtenä aamuna, paha olo,oksennus lensi  , en tiedä johtuiko edellisillan ja yön ryyppäämisestä.

Vierailija
16/19 |
11.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi

Vierailija
17/19 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join reilun lasillisen punaviiniä ja oli monta päivää mahassa erikoinen olo, tuntui kuin mahassa kiersi ja oli arka ja varsinkin syömisen jälkeen ja tuli pahoinvointia ja ruokahaluttomuutta. Tämä on kaksi kertaa tapahtunut nyt muutaman kuukauden aikana? Onkohan kyse mahan limakalvoista jotka ärtyy alkoholista?

Vierailija
18/19 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona? Mulla samat oireet viime viikolla.

Vierailija
19/19 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona? Mulla samat oireet viime viikolla.

Vastasitko ap:lle vai minulle? Ap:n viesti on pari vuotta vanha. Ne oireet tuli viinistä, ei tämä mitään koronaa ole.