Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etätyö Suomesta ja asuminen siellä minne nenä näyttää?

Vierailija
30.08.2014 |

Voisitko ajatella tällaista omalle kohdallesi?

Olen sellaisessa tilanteessa, että periaatteessa tuollainen etätyö voisi olla mahdollista, tai sitten oman toiminimen kanssa, ja työ on tietokoneella tehtävää eli voi tapahtua missä tahansa maapallon kolkassa.

Elättelen tässä vähän toiveita että asiat olisivat vuoden-pari säteellä siinä mallissa että voisin laittaa kaiken maallisen omaisuuteni myyntiin ja hypätä koneeseen kohti tuntematonta.

Yksi lapsi minulla on, teini, joten hänen jatkokoulutuksensa olisi tässä ainoa huoli. Lapsi olisi siis ajatuksena ottaa mukaan (tietenkin).

Ajatuksia?

(Tuli mieleen noista erilaisista perheistä, että tällaisesta olen haaveillut jo jonkin aikaa ja salaa vähän jo katsellut asuntojen vuokria ym. maailmalta :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa minuakin. Asuisin niin mielelläni muualla kuin Suomessa, jos olisi vain töitä, jota voisi tehdä sieltä käsin.

terv. Pimeä talvi ahdistaa jo valmiiksi

Vierailija
2/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuo tilanne. Mutta asutaan Suomessa, maalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari. Ystäväni tehnyt vuosia etänä myös ohjelmistoasennusta, johon ei sisälly laiteasennusta. Etäyhteys vaan asiakkaan koneelle ja työ sujuu vaikka kalsareissa kotoa käsin. Sanoo että toi on ainoa tapa jonka enää hyväksyy. Tekee tota yrittäjänä ja päivät venyy. Vaimo ja lapset kärsisivät muuten, nyt saa olla kotona ja pitää taukoja silloin kun perheelle sopii.

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 09:11"]

Minkälaista työtä teette että tällainen elämä onnistuu? Mulla olis jo kohde tiedossa jossa haluaisin elää, mutta kun joku työkin tarviis olla..ko.maan paikallisten kautta tehtävät työt ei olis oikein vaihtoehto, ainakaan ensimmäinen. 

[/quote]

Vierailija
4/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinin koulutus järjestyy helposti kun vaan etsii sopivan kohteen.

Vierailija
5/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sellainen, että tarvitsen työyhteisön. Eli ei sopisi mulle, mutta tiedän kyllä tyyppejä, jotka tekee noin. Käyvät 1 x vuosi - 1 x kuussa Suomessa, muuten Skype-kokoustavat.

Tiedemaailmassahan paikallinen yliopisto usein tarjoaa kyllä työtilan (ja -yhteisön) jos tuot oman rahoituksen ja koneen mukanasi.

Vierailija
6/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noin. Jo muutaman vuoden olen asunut milloin missäkin, tällä hetkellä Tansaniassa. Mutta täytyy sanoa että en kyllä teiniä raahaisi mukana. Odottaisin sen muutaman vuoden että teini asuu omillaan. Mulla ei ole perhettä, joten olen vapaa tekemään päätökset ihan vain itseni kannalta

Vierailija
7/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopisi, miehelle ei.

Mulla on nyt sellainen työ, että mahdollistaa työnteon eri puolilla Suomea. Konttoreita on lähes 20 eri paikkakunnalla. Rovaniemi pohjoisimpana. Voin mihin hyvänsä konttoriin siirtyä halutessani, lisäksi työtäni voisi tehdä etänä niin halutessaan.

Itse haaveilen halvasta asunnosta jossain puoliksi maaseudulla.

Miestä ei voisi vähempää kiinnostaa.

Vierailija
8/8 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työtä teette että tällainen elämä onnistuu? Mulla olis jo kohde tiedossa jossa haluaisin elää, mutta kun joku työkin tarviis olla..ko.maan paikallisten kautta tehtävät työt ei olis oikein vaihtoehto, ainakaan ensimmäinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi