YRITYS PÄÄLLÄ 2014
Tervetuloa lämminhenkiseen tsemppausryhmään! Tämä ketju sai alkunsa ”toukokuun vauvasta haaveilevat” ryhmästä, kun kaivattiin vähän pitempää ketjua vauvaa yrittäville. Tänne uuteen ketjuun voidaan kerääntyä yhdessä kuumeilemaan, piinailemaan ja jännäilemään me kaikki vauvaa aktiivisesti yrittävät.
Kerro lyhyesti itsestäsi ja jos haluat listalle jännäämään, ilmoita kiertopäiväsi!
Alla kuumeilijat ja plussanneet ketjun aloitushetkellä. Kuka tahansa voi kopioida listan ja päivittää sitä!
TILANNE 30.8.2014
Haaveilija86 kp56/49-56
Anndikke kp34/33 yk3
Miisu kp34/?? Yk13
Zaron kp31/26-28 yk14
Hope2015 kp30/27-31
Kuumeilija91 kp30/31 yk3
Louise82 kp30/24-27
Nanna Ida kp 30/28-32 yk 3
Nemor kp29/23-28 yk5
Nienor kp29/
Kia79 kp29/?? yk1
Lauraiidavi kp27/28-30
Niiskuneitii Kp27/27-28 yk4?
Elowena kp24/28-31 yk1
Kaziska kp24/25-29 yk2
Tiuku89 kp24/27-30 yk3
Enninkeri kp23/27-32 ya 8/2013
Eliine87 kp22/30 yk2
Huolestunut ensiyrittäjä kp22/30 yk?
Yossuko kp22/32-36 yk8
Bellablue kp21/28 yk5
Mikka kp21/28-29 yk1
Cias kp21/29 yk9
Nelekas kp21/28-30 yk2
Lina87 kp20/27-29 yk2
Toivetta täynnä kp20/30-32 yk12
Josefiina 87 kp17/30 yk1
Dimou kp16/34-38(?) yk2
Mimsuli kp16/28-31, yk 5
Ipa86 kp15/40 yk8
Heikkulin kp11/23-30 yk2
Kukkaistyttö88 kp10/32(?) yk7, km jk yk3
Legolatar kp9/32 yk 4
Saffelson kp8/26-29 yk17
Tiikerikuu kp8/26-33 yk4
Exile kp7/30 yk6
Sane kp5/25-30 yk2 km jk
Annhaa kp4/27? ya 7/2013
TS kp3/28? yk1
Mimmutti kp3/28 yk2
Mymmeli89 kp2/32 yk2
Orchid87 kp2/26-28 yk4
Jelevel
TOUKOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Tuulianniina, Vaimomamma, Johannanora91
Perustamme kuumeilijoille myös jatkoryhmän. Tästä ketjusta plussanneet voivat jatkaa kuukausiketjujen lisäksi myös meidän omaan "yritys päällä 2014 plussanneet" ketjuun. Näin juttu jatkuu tutussa porukassa raskauduttuakin!
Kommentit (2507)
AIRI: Voi että, vaikka niin yritettiin nyt tsempata. Mut ei muutakun rennosti seuraavaan kiertoon. <3 Rentouttavaa matkaa!
Tässä kierrossa itse olin jo sillä asenteella että odotellaan jo marraskuun poliaikaa. Ovistikut loppu multa ennen aikojaan, enkä uhallaankaan ostanut lisää. Harrastettiin vain kahden päivän välein ja myös aamuisin. Eli tarkkaa ovista en tiedä, limojen perusteella voin vain arvella.
Eli meillä ainakin plussa saatiin kun ei ihan satasella yritetty. *Vink Vink*
Jokonyt 4+1 (32v) yk13
Onnea plussanneille: Vimi, Elowena, Jokonyt!
MIMSULI: Älä anna työn vaikuttaa vauvahaaveisiin. Töitä tulee aina, vauva-asian kanssa ei kannata odottaa kun koskaan ei tiedä kuinka kauan sitä aikaa menee raskautumiseen, kuten olemme tällä palstalla huomanneet. Myös itsellä on tärkeä vaihe työssä menossa, joka kestäsi vielä useamman vuoden, mutta tässä asiassa ajattelen, että en ole korvaamaton ja se mikä on tärkeintä on perhe ja uusi perheenjäsen olisi hyvin toivottu.
Tervetuloa Hansku88! Taisit jäädä huomaamattomaksi tuolla kun teitä uusia rynnisteli mukaan kirjoittelemaan :D
Tervetuloa myös Haavelija90. Se valkoinen viivan paikka on ihan normaali ilmiö, koska se on juuri se testikohta, johon se toivottu punainenkin sitten ilmestyy. Testi siis on negatiivinen, mutta sullahan toi kierto antaa vielä hyvin varaa plussalle! Toivotaan sitä.
Dimou: Naureskelin sun teorioille epäsäännöllisestä kierrosta. Mulla taitaa teorian mukaan olla se oikea mies kun kierto on säännöllinen, mutta mikä selittäisi kierron lyhyyden :D Olisiko yhtä villiä teoriaa siihen tarjolla?
Legolatar: Kiitos kauniista kirjoituksestasi tuolla sivulla 52. Kirjoituksesi oli koskettava. Tämä palsta on ollut myös minulle tärkeä kun on voinut kirjoittaa ja lukea mieltä askarruttavista asioista. Ja taas ilahduin myös tuosta keittiömatemaatikon laskelmastasi :)
Mutta missä on Kaziska?? Testipäivä lähestyy ja kp:kin jo ylittynyt..
AAMULÄMMÖSTÄ: Hei naiset, nyt kaipaisin teidän ajatuksianne aamulämmöistä. Netin asiapalstojen mukaan aamulämpöjen pitäisi nousta ovulaatiota seuraavana päivänä 0.5 - 1 astetta, mutta kun tarkastelin paremmin eri lähteitä, niin lämpö saattaakin nousta vain 0.2 astetta ja jopa 20 %:lla naisista lämmönnousua ei edes esiinny. Itse olen nyt tässä kierrossa tarkkaillut lämpöäni oikeaoppisesti ja lämpötila on vaihdellut 36,1 - 36,5 välillä. Ovulaation jälkeen ei merkittävää lämmönnousua ole ollut ja mielestäni ovulaation melko luotettavasti bongasin (edeltävä LH-piikki selvästi sekä ovistuntemukset). Eli miten teillä muilla? Seuraatteko? Nouseeko lämpö?
Oma napa: Täällä edelleen rauhallista, kp 17/23 menossa, yk 3, dpo 5 menossa. Olen omituisen rauhallisella mielellä :) Ei oireita mihinkään suuntaan, voin mainiosti niin kuin kaiketi tässä vaiheessa kuuluukin.
Lista päivitetty edeltävien viestien mukaisesti :)
Pistaasi123: Kaziska on lomareissulla. Minäkin jännään kovasti mitä hänellä testi näyttää kun palaa takaisin!!! :)
Tervetuloa kaikille uusille! Jospa vielä lisää naisia liittyy palstalle mukaan :)
TILANNE 2.10.
Haaveilija90 (24v) kp 35/32-41 kur 5/2014
Äiti11 (36v) kp 31/28 ya 2013, km 05/2014 syyskuussa ja 2.10. haamu
Eliine87 (27v) kp 30/30 yk3
Kaziska (36v) kp 29/26-28 yk3, testi 4.10.
Hamsu Lund kp 28/28-29 yk10
Enninkeri (27v) kp 28/27-32 ya 8/2013
Vieno (42v) kp 28/32 ya 2012
Ahaa kp 27/38 yk3
Miisu (19) kp 27? yk14
Louise82 kp 27/24-27 yk1 km jk
Tiuku89 (25v) kp 27/27-30 yk4
Lajori (24v) kp 27/28 testi 1.10. nega
Airi (31v) kp 26/27 yk3 km jk 2.10. testi nega
Academia (25v) kp 24/30 yk9
Yossuko kp 24/32-36 yk9
Carita87 (27v) kp 23/21-25 yk3
Toivetta täynnä (24v) kp 23/30-32 yk13
Nappikeitto kp 23/31-35 yk2
Pirtsuliini (38v) kp 23/30 yk1
Glitter (25v) kp 22/28 yk9
Dimou (25v) kp 21/29-38 yk3
Josefiina 87 (27v) kp 21/28-30 yk2
Hansku88 (26v) kp 21/28 yk4
Nelmis kp 21/25 yk 8
Chummy (25v) kp 21/27(?) yk1
Mimsuli (30v) kp 19/28-31 yk6
Heikkulin (27v) kp 19/23-30 yk3
Hormonihirviö (20v) kp 17/30-32 yk4
Pistaasi123 (<40v) kp 17/23 yk3
Cecilja (31v) kp 16/28-29(33) yk12
Hope2015 (29v) kp 16/27-31(-48) yk?
JCK (34v) kp 16/26 yk11
Toadstool (28v) kp 16/30 ya 3/2014
Haaveilija86 (28v) kp 14/? yk?
Illusia86 (28v) kp14/? yk1
Selva (37v) kp 12/27 yk5
Annhaa (24v) kp 11/27 ya 7/2013
Orchid87 (27v) kp 10/26-28 yk5
T Sirbis (32v) kp 9/30-31 ya 2/2014
Legolatar (27v) kp 8/32 (26-42 heittelyllä) yk5
Exile (28v) kp 8/30-33 yk 7
Kia79 (35v) kp 8/25-29 yk3
Töpötin (23v) kp 8/? yk1
Toggolino (39v) kp 6/26, yk 11 (km 08/14)
Mymmeli89 (25v) kp 5/32 yk3
Nuppunella (33v) kp 4/30-35 yk5
Nera (33v) kp3/31-41 yk7
WilmaQ kp 3/27 yk2
Nera (33v) kp3/31-41 yk7
Jenviko (31v) kp 1/28-30 yk11
Nanna Ida (30v) kp 1/28-32 yk5
Anndikke (22v) odottaa selkeyttä kiertoon
Eitne (31v) odottaa selkeyttä kiertoon
Mikka (20v) odottaa selkeyttä kiertoon
Hopehope (21v) odottaa selkeyttä kiertoon
Trooppinen tuuli (32v) odottaa selkeyttä kiertoon ya 1v8kk
Inka M (23v) odottaa selkeyttä kiertoon
Maikki2 (36v)
EllieP (29v)
Minäminä
Riikkanen (29v)
Mesenius (31v) kkm 9/2014
Saffelson (34v)
Ipa86 (28)
JQ (32v)
ELOKUUSSA PLUSSANNEET: Tepsuttelija, Jonsteri, Neppisnei, Ankinen, Vaimomamma, Johannanora91, Nienor
SYYSKUUSSA PLUSSANNEET: Kuumeilija91 yk3, Niiskuneitii yk4, Nelekas yk2, Jelevel yk?, Hemapa yk?, Nais Nokkonen yk6, Toiveikas Optimisti ya2012, Huolestunut ensiyrittäjä yk2, Alissa6 yk4, Tiikerikuu yk4, GrazyMay yk3 km jk, Mama-89 ya 9/13 km 3/14, TS yk1, Kukkaistyttö88 yk7 km jk yk3, Mimmutti yk2, Milanella yk1, Tuulianniina yk4
LOKAKUUSSA PLUSSANNEET: JokoNyt (32v) yk 13, Vimi (23v) yk1, Elowena (29v) yk2
Plussanneiden keskustelu jatkuu täällä:http://www.vauva.fi/keskustelu/4265747/ketju/yritys_paalla_2014_plussanneet tai suljetussa ryhmässä nimeltä “ Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen
Ja ISOT ONNITTELUT ELOWENA! Ihania uutisia kerrassaan! Tuntuu niin hyvältä kun heti kuukauden alusta lähti plussa-aalto liikkeelle, luo toivoa perässä tuleville! :)
Äiti11 onnittelut toisestakin haamusta. Tekisi mieli jo laittaa sinut syyskuussa plussanneisiin ;)
Airi: pahoittelut negasta :( Ymmärrän itkusi, koska itselläni myös riipaisee jokainen "mönkään mennyt" kierto. Tosin sulla ei menkat vielä ole alkanut kuitenkaan. En hoksannut laittaa sua listan loppuun, mutta korjaan seuraavaan tai joku muu korjaa. Mukavaa ja superrentoa reissua sinulle! Me odotellaan sua täällä kun taas tulet reissusta takaisin. :)
Hihii miten niitä plussia vaan pamahtelee! Kyllä ne teitin haamutkin siitä vahvistuu uskokaa pois ja sitten oikee paljon kesävauvoja vaan kaikille! :)
Täällä eletään nyt outoja aikoja. Kävin siis yksityisellä gynellä, kun tuosta aikaisemmasta ei saanut oikein tolkkua. Tämä yksityinen siis vaikutti heti jotenkin välittävältä ja ammattitaitoiselta. Hän tutki siis todella tarkasti, koko ajan näpytti muistiin koneelleen ja lopulta tokaisi, että kystähän siellä on, mutta aika onneton. Epäili vahvasti, että tämä oisi syynä tädin tälläiseen myöhästymiseen. Sitten yhtäkkiä puun takaa hän tokaisi, että olenko varma etten ole raskaana. Selitin, että olen koska alkuviikosta se verestä vahvistettiin. Siihen sain sitten vastauksen, että kohdun limakalvo on todella paksussa kunnossa, joka tarkoittaa, että kuukautisteni pitäisi alkaa millä sekunnilla hyvänsä tai sitten olen raskaana niin aikaisessa vaiheessa, ettei niitä hormooneja ole tarpeeksi vielä ruvennut erittymään... Ohjeeksi annettiin, että jos ei vajaa viikon sisällä kuukautiset ala pitää taas ruveta testaamaan :/
Ja arvatkaa vain arvon naiset onko täällä nyt yhtään vähemmän hämmentynyt fiilis kun oli ennen tätä gyne käyntiä.
Nopeasti omaa napaa reissun päältä: täällä valitettavasti kp1. Mutta illalla odottaa lohdutukseksi skumppa kylmässä. :) yk4 pyörähti siis nyt.
Ainiin ja kauheesti terevetuloo uusille!!!!
Täällä me vaan kaikki isolla ryhmällä jännitetään :)
Inka M: Onneksi on pieni kysta. Toivottavasti menkat pysyvät poissa ja saat plussasi ensi viikolla :)
Pahoittelut Kaziska negasta! Onneksi siellä lohdutuksena skumppaa ja varmasti muutakin kivaa.
Legolatar: Lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ei tosiaan ole mitään jälitarkastusta julkisella. Tilanne tarkistetaan vain jos tulee tulehduksen oireita.
Mesenius 31v, kkm 9/2014
Pistaasi123 kyselit aamulämmöistä. Mä oon nyt mittaillut ja mulla on kans ollut 36,5 paikkeilla. Nyt on tosin (toivottavasti) hedelmällinen viikko menossa, ainakin jos kierto menee normaalin 28pv mukaan. Vaikea sanoa vielä. Ovis-tuntemuksia ei ole ollut, joten saa nyt nähdä tuleeko sitä ollenkaan. Oon siis nyt vetänyt ovulaatiota edistävän hormoonikuurin.
Haaveilija90, tervetuloa kaima! ;)
Vau mikä määrä plussia, ja vasta toinen päivä lokakuuta menossa, valtavasti onnea teille kaikille! Toivottavasti me loput pistetään Legolattaren tilastot ihan pipariksi ja tullaan sankoin joukoin perässä :)
Pistaasi, mulla on itsellä kaikkea muuta kuin lyhyt kierto, joten siihen ei ole valitettavasti tullut googlailtua noitatohtorin diagnooseja. Ehkä miehen kanssa kemiat kohtaa niin hyvin, että oviskin innostuu ja tulee etuajassa? :D
Omassa navassa taidettiin tänään kokea ovis. Ensimmäistä kertaa tunsin aaltoimaisesti tulevaa vihlovaa kipua vasemmalla. Kesti ehkä noin puolen tunnin ajan ja istuessa säteili myös alaselkään. Ennen on tosiaan vain aamuyöstä tuntunut erittäin kovaa alavatsakipua, nyt tuo tuli keskellä päivää eikä ollut alavatsan lähelläkään. Hämmentää myös, etten vieläkään ole bongannut niitä limoja, saati valkovuotoa! Yleensä mulla tulee sitä ihan ämpärikaupalla. Finnitkään eivät ole lisääntyneet. Että osaa tosiaan tämä kroppa yllättää kyllä joka kierrossa. Tai ehkä vain tutkin itseäni vähän liian tarkalla mikroskoopilla...
Dimou kp 21/35, yk 3 dpo 0?
Kiitti Haavelija86. Infoa sitten kuinka lämpöjen käy kun ovis ohi. Onnea hedelmälliselle viikolle!
TOGGOLINO: Kyselit joskus kaaaauuuaan sitten onko muita lyhytkiertoisia joukossa ja tässähän yksi niistä kierron pituudella 23. Kerroit, että sulla on lyhyt kierto ja keltarauhasen vajaatoiminta, johon saat lääkettä. Mietiskelen tässä mahtaakohan kiertoni kuitenkin olla liian lyhyt raskautumiseen lukemani amerikkalaisen gynekologin pitämän webbisivun (tai sitten on joku randomi tyyppi, joka pitää naisia naurattaakseen ko. sivua :D ) perusteella. Kun yhdistelin hänen tietojaan toisen ulkolaisen sivuston informaatioon, niin tiedon pohjalta tulee huoli luteaalivaiheen lyhyydestä.
Sivulla todetaan seuraavasti:
When to Expect the Blastocyst Embedment?
Here you can see a detailed list, describing the probability of embryo embedment during your cycle (DAO means the day after ovulation):
3-5 DAO – 0,68%;
6 DAO – 1,39%;
7 DAO – 5,56%;
8 DAO – 18,06%;
9 DAO – 36,81%;
10 DAO – 27,78%;
11 DAO – 6,94%;
12 DAO – 2,78%.
During the process of blastocyst embedment, the concentration of this hormone is around 2 nmol/l. It doubles every two days: 4 nmol/l, 8 nmol/l, 16 nmol/l, 32 nmol/l. Now attention! Only when the hCG-level reaches 32 nmol/l, the urine test can show 2 bright red stripes (i.e. only 5 days after embryo attachment!). Statistics show that most often you can do testing on the 14th day after ovulation.
If the egg did not become fertilized, then the corpus luteum begins to disintegrate about three days before you get your period. The estrogen and progesterone hormone levels drop, causing the endometrium to break down and eventually lead to menstruation.
Eli jos implantaatio tapahtuisi dpo 9, niin kuukautiset mulla alkavat jo dpo 10 jälkeen. Em. laskutavalla keltarauhanen alkaisi hajota jo dpo 8-9. Blaah....taidan selata ihan liikaa näitä sivuja, vaikka muuten fiilis onkin erinomainen.
Pistaasi123 filosofoi kp 17/23, yk 3
Voi Elowena, onnea plussasta :) Aaargh, mäkin niin haluaisin jo nähdä sen kaksi viivaa! Mä kun kaupantäti olen, niin tottakai kaupassa käy paljon lapsia ja aina heille juttelen ja ilahdutan, mutta nyt kun on alkanut itsekin yrittämään niin tosiaan niitä lapsia ja raskaana olevia naisia on ihan JOKA paikassa! Emmää kestä, mäkin vaan salaa jatkuvasti mietin että mäkin tahdon.. :) Pari työkaveria tietää meidän yrityksistä, mutta ovat ihania eivätkä ollenkaan kysele että joko joko joko. Mutta mun työkaverit onkin maailman parhaita :)
Täällä oli tarkotus ovista testailla, muttei tässä ole mitään ehtinyt kun mies käy iltaisin päälle kuin yleinen syyttäjä ;) Ihanaa! En muista kiertopäiviä, niin täältä on aina kätevää tulla tarkistamaan. Ehkä huomenna saan sitä ovistakin testailla.. :)
Toggolino,aamusella pienen viestin jätinkin,että menkkoi odotellessa.Mahaa väännelly jo muutaman pv.
Lapsettomuusklinikalle soittelin taas vaihteeksi ja varasin lääkärille soittoajan,että voidaan puhuu jatkosta.Eipä meidän tapauksessa oikeen mitään muuta voi tehdä (kun ei oo massia) kun toivoa Ihmettä!
Pistaasi: Mä en todellakaan ole lääkäri mutta olen antanut ymmärtää, että luteaalivaiheen olis hyvä olla 10 päivää tai yli ja oviksen olis hyvä tulla kp 10 jälkeen. Mun käsityksen mukaan kiinnittyminen tapahtuu jotain välillä dpo 5-8. Mitä myöhempään taas kiinnittyminen tapahtuu, sitä huonommat mahdollisuudet raskauden jatkumiselle on.
Mulla siis ovis tuli aikaisemmin kp 8 mutta nyt kaksi viimeistä kiertoa se on ollut kp 12 ja toisesta niistä tulin raskaaksi. Meni kesken mutta kuitenkin. Luteaalivaihe on periaatteessa tarpeeksi pitkä mutta mulla tulee tuhrua aika aikaisesta dpo:sta lähtien. Siksi siis lääkkeet.
Kaziskalle pahoittelut kp 1:stä. Mukavaa loppulomaa.
Vieno: sori multa oli mennyt sun aamuinen viesti ohi. Onpa tympeetä, jos ne menkat sieltä taas tulee :/
Joku kyseli lämmöistä, niin kerron omasta kokemuksestani.
Opettelin niitäkin tässä reilun vuoden aikana mittailemaan.
Negakierroissa oviksen jälkeen lämmöt 36,4-36,9. Ja muutamaa päivää ennen menkkoja laskivat.
Kemiallisessa sama homma, kiinnittymisyrityksen aikaan laski lämmöt ja sit taas nousi.
Nyt plussakierrossa taas sama homma, mutta kun menkat oli päivän myöhässä, lämmöt kipusi 37.3, noin korkealla ne ei oo aikaisemmin olleetkaan ja siellä pysyvät edelleen :)
Jokonyt 4+2 (32v)
Paljon onnea plussanneille! Ja pahoittelut niille joilla kierto venyy tai alkoi uudestaan!
Lämmöistä sen verran, että vaikken niitä aivan tarkasti mittaa joka päivä samaan aikaan, niin olen huomannut, että ruumiinlämpö kyllä nousee oviksen jälkeen mulla 36,8-37,3'c ja romahtaa vähän ennen kuukautisia alle 36'c. Kemiallisen aikaan lämpö pysyi korkeammalla pidempään. Normi lämpö on mulla 36,5'C.
ON: vaikka itselleni lupasin, että en ala kuvitella oireita, niin nyt niitä ilmaantuu ja ihan uusia jopa. Vasemman jalan nivusessa on ollut kipua jo neljättä päivää, samoin vasen rinta kipeyty ensin. Lämpöä on ja flunssaa ja tuikkauksia kohdussa ja rinnoissa ja mä tiedän, että pian hajoan näihin oireisiin! :/
Mittailin huvikseni lämpöjä täällä alkuraskaudessa kun huomasin, että paleltaa. Mulla nyt siis ainakin lämmöt nousseet 37,4 asteeseen, normaalisti 36,5:n tienoilla. Tänään olisi ollut kp 29/30.
Elowena rv. 3+6
Wau, mikä plussa-aalto heti kuun alkuun! Onnea raskautuneille! :)
Kaziska: Höh, menkat! Mutta kuulostaa siltä, että teillä on siellä rento loma meneillään :) Tsemppiä uuteen kiertoon!
Täällä ollaan vähän vaihtelevissa fiiliksissä taas. Välillä meinaa uskoa loppua, että tässäkään kierrossa onnistaisi kun ei aikaisemminkaan mitään ole tapahtunut. Ollaan ehkä miehen kanssa jo vähän kyllästytty tähän jatkuvaan "puurtamiseen", ja nytkään ei olla jaksettu sekstailla enää kp 14 jälkeen. Ovis on ollut juurikin kp 13 tai kp 14, joten pitäisi tuon kai riittää, kun panostettiin kuitenkin aikaan ennen ovista. Eilen piti vielä varmistella mutta kerta kaikkiaan ei huvittanut - kumpaakaan.
Nyt kuitenkin luvassa rento viikonloppu, joskin näköjään sateinen!
Cecilja kp 17/28-29(33) yk 12
Niin ja se vielä mikä piti tuosta testistä sanoa, niin kun virtsa alkoi testialueella nousta, kävi testiviiva myös osittain tarkistusviivan värisenä, mutta sitten väri heti hävisi kun virtsa nousi siitä ylemmäksi ja värjäsi tarkitusviiva. Kyseessä siis apteekin raskaustesti, joilla testatessa en ole aiemmin tällaista huomannut. Täytynee aamulla tai viimestään sunnuntaina testata uudestaan mikäli ei ole kuukautiset alkaneet, mutta aika heikot toiveet tässä vaiheessa taas on.