Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sain lainan yrityksen aloittamiiseen, mies vaatii että maksan sillä ruuat yms!

Vierailija
30.08.2014 |

tää on aivan käsittämätöntä taas, sain pienen lainan jolla tarkoitus aloittaa yritys, nyt mies vaatii että minun on maksettava ruoka- ja vuokramenoja tästä rahasta. vaikka ennen ei ole ollut ongelmaa maksaa niitä pelkästään miehen palkalla. ja vaikka mies sanoo että minun pitää alkaa tienaamaan, niin kuitenkin koittaa sabotoida tätä yritystä jolla alkaisin tienaamaan sitä rahaa...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse lainarahalla, kun aloittavan yrittäjän elämiskuluja varten on starttiraha.

Vierailija
2/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettei noin ymmärtämätön mies pilaa koko yrittämistäsi? Miten paljon ymmärrystä mahtaisit häneltä tarvita jatkossa, jos yrityksesi ei lyökään leiville heti?

Aika monelle yrittäjälle perheen tuki olisi hengentärkeää. Ei sitä kukaan pitemmän päälle jaksa, jos tuntuu että ilmassa on mustasukkaisuutta ja kampittamisenhalua. Pyydä tukea avoimesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että joutuisit maksamaan asumisestasi ja ruoastasi?! Sanoisin, että JSSAP, mutta silloin olisit koditon ja ilman sapuskaa, joten en oikein tiedä mitä sanoa. 

Vierailija
4/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mista te naita suomiurhoja loydatte?

Vierailija
5/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on joku aivovamma joillain ihmisillä. Esim. Eksäni oli kasvanut tosi köyhässä perheessä, jossa kaikki rahat (myös lasten synttärilahjarahat yms.) annettiin äidille ja äiti osti ruokaa (tai röökiä).

Kun pääsin ylioppilaaksi ja sain lahjaksi suht paljon rahaa niin tää ex-poikaystäväni vaati, että maksaisin saamistani rahoista ruoat ja bensat ja vuokran, vaikka siis kummallakin on töitä! Mun työt oli vasta alkanut ja sitä ennen olin saanut vaan opintotukea ja siitä maksanut puolet ruoasta ja vuokrasta (vaikka siis poikaystävä tienasi 1700 euroa kuussa ja mä sain vain n. 400e) Sit kun sain viimein rahaa jolla voin ostaa vaikka vaatteita tai jotain muuta mukavaa niin siitä pitäis sitten herran bensat maksaa koska oli muka puoli vuotta elättänyt mua!

Okei ehkä vähän off topic, mutta kuitenkin.

Vierailija
6/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 03:21"]

Ei tarvitse lainarahalla, kun aloittavan yrittäjän elämiskuluja varten on starttiraha.

[/quote]

Jos sitä saa. Ei sitä kaikille automaattisesti myönnetä. Toki jos saa lainaa, edellytyksen starttirahaankin on olemassa. Moni on kade esim pizzerioiden starttirahasta, mutta se kuuluu niihin ryhmiin, joihin on turha edes yrittää. Poikkeuksena voi olla joku lounasruokaa tarjoava pizzeria jossain pikkukylällä, missä ei ennestään ole yhtään ruokapaikkaa. 

Eihän yrityksen rahoja voi ottaa omaan käyttöön. Starttiraha taas ei ole yrityksen rahaa, jos sitä saa. Jos sulla on toiminimi voit ottaa, kun pistät kirjanpitoon omana ottaona, mutta muuten et voi. 

Vierailija
7/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisiminen on naisten perustuslaillinen oikeus.

Vierailija
8/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette siis talousrikoksen josta voi joutua vankilaan. Sanopa miehelles että ne on tarkkaan käytettävä yritykseen.

Vierailija
9/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten 9 sanoo, paitsi toiminimessä rahaa voi ottaa omaan käyttöön kun merkkaa tarkkaan kirjanpitoon mitä on otettu. Toiminimessä ei muuta palkkaa olekaan, jos ei halua itselleen palkkaa maksaa, mikä on tosin kalliimpi tapa, koska sitten pitää maksaa myös sivukulut. Osakeyhtiössä ei yrityksen rahaa saa ottaa. Ky:n ja Avoimen yhtiön osalta en muista, mutta eikös se mene kuten osakeyhtiössä? 

Vierailija
10/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö... Siis tottakai lahjarahoja käytetään elämiseen, jos ei muuta rahaa ole, eikä eletä toisen siivellä. Ei toisen kustannuksella voi säästää itselleen.

Vierailija
11/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 07:34"]

Öö... Siis tottakai lahjarahoja käytetään elämiseen, jos ei muuta rahaa ole, eikä eletä toisen siivellä. Ei toisen kustannuksella voi säästää itselleen.

[/quote]

Laina ei ole lahja ja yrityksen rahojen käytöstä säätelee kirjanpitolaki, ei mielipide. 

Vierailija
12/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja lisään vielä, että jos noita rahoja häviää, ilman että on mitään mainintaa, verottaja kyllä kiinnostuu asiasta, voi olla sitä mieltä, että tulojakin on pimitetty, heittää arvioverotuksen ja sitten pitää löytää rahaa tyhjästä mätkyjen maksuun. 

Vierailija
13/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 07:35"][quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 07:34"]

[/quote]

Laina ei ole lahja ja yrityksen rahojen käytöstä säätelee kirjanpitolaki, ei mielipide. 
[/quote]

En vastannut ap:lle, vaan toiselle kommentoijalle.

Vierailija
14/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2014 klo 07:34"]Öö... Siis tottakai lahjarahoja käytetään elämiseen, jos ei muuta rahaa ole, eikä eletä toisen siivellä. Ei toisen kustannuksella voi säästää itselleen.
[/quote]

Siis sanoin kommentissani, että kumpikin kävi töissä silloin ja miehellä vielä isommat tulot kun mulla. Eli siitä ei ollut kyse, että rahaa ei olisi ollut tarpeeksi vaan mies olisi halunnut ostaa uuden koneen tai auton tai jotain palkallaan, mutta ei kykene itse säästämään vaan käytti aina palkkansa johonkin turhaan.

Vierailija
15/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta. Ei lainarahalla voi eikä saa elää!! Valitettavasti miehesi ei taida rakastaa sinua kovinkaan paljon jos on tuollainen moukka. Sano hänelle että kun yrityksesi alkaa tuottaa maksat mieluusti puolet vuokrasta ym.

Vierailija
16/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tajua, että se lainaa pitää maksaa takaisinkin, ja tosiaan sitä, että yrityksen rahoja ei voi käyttää miten haluaa. 

Vierailija
17/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä, nyt olisi korkea aika!

Mitä ihmettä teet noin yksinkertaisella moukalla, ei se jatkossa parane, vaikka niin luulisi ainoastaan pahenee tällaiset luonteenpiirteet.

Ei mene minun tajuntaan, että naiset katselevat ja kärsivät ihan mitä käytöstä tahansa kunhan vain on mies messissä, oli sitten millainen kuvatus henkisesti tai fyysisesti.

Minä panin menemään tällaisen tapauksen ja nyt  n a u t i n vapaudesta päättää ihan kaikesta itse ja kyllä seuran tarjojajia riittää jos vain haluaisin, mutta ei, tästä vapaudesta en enää luovu ikinä.

Vierailija
18/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehesi pelkää, että yritys voisi vaikka onnistua. Sinua on helpompi hallita rahattomana. Joillekin miehille naisen pienikin itsenäisyys voi olla kova pala. Siksi sabotoi koko homman.Tai sitten ei vaan ota koko yrityksen perustamista kovin vakavasti ja ajattelee, että ne rahat voi aivan hyvin käyttää johonkin muuhunkin kuin huuhaayritykseen :(

Vierailija
19/23 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy nyt tiukasti pitää ne rahat erillään perheestä. Jos et siinä onnistu, ei se lupaa hyvää yrityksenkään menestymiselle. Siinäkin tarvitaan tiukkaa otetta.

Vierailija
20/23 |
26.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun täytyy nyt tiukasti pitää ne rahat erillään perheestä. Jos et siinä onnistu, ei se lupaa hyvää yrityksenkään menestymiselle. Siinäkin tarvitaan tiukkaa otetta.

So what, otin minäkin 10 000e lainan toiminimen nimiin ja käytin sen kokonaan yksityiseen kulutukseen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän