Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun menkat alkoivat vasta kun aloitin e-pillerit

Vierailija
29.08.2014 |

Olin silloin 19v, ja ikinä ei kukaan ollut kysynyt menkoista. Pillerit määrättiin aknen hoitoon, ja auttoivatkin. Ekat kuukautiset sain pitäessäni ensimmäisen kerran tauon pillereistä. Olin välissä vuoden ilman pillereitä, eivätkä menkat alkaneet. Jatkoin sitten pillereiden syömistä.. Ja menkatkin jatkuivat. En ole ikinä kehdannut puhua tästä kenellekkään, nyt 25-vuotiaana on alkanut mietityttää että mikäköhän minussa on vikana, ja onko minun edes mahdollista saada lapsia. :(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi menkat 20-vuotiaana. En tiedä ketään muuta jolla olisi alkanut niin myöhään. Urheilin paljon ja minulla oli syömishäiriö. Pelkäsin kuollakseni lääkäreitä, enkä ikinä mennyt tutkimuksiin. En ajatellut koskaan hankkivani lapsia, joten en pitänyt asiaa tärkeänä. Nyt 33-vuotiaana olen raskaana, jätin vuosi sitten pillerit pois. Näköjään siis minussa ei ole suurempaa vikaa. Mutta kannattaa olla fiksumpi kuin minä ja mennä lääkärille puhumaan asiasta, ei se mikään häpeilyn aihe ole.

Vierailija
2/3 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa puhua gynekologille mahdollisimman pian! Turha murehtia yksikseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että kannattaisi puhua lääkärille, mutta minulla on nykyään ikävien lääkärikäyntien vuoksi todella nihkeä suhtautuminen lääkäreihin. Toki voisihan sitä yksityisellä käyntiä kokeilla, pelottaa että pitäisi ottaa papa. Lisäksi minulla on paha piikkikammo, eikä verikokeen otto tule onnistumaan. Joten vaikka kuinka haluaisin selvittää mikä minua vaivaa on aika epätodennäköistä että pystyisin siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi