Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kilpailukielto? (Työasiaa)

Vierailija
29.08.2014 |

Minut irtisanottiin ja mietin josko hakeutuisin kilpailijalle töihin. En sinne välttämättä pääse, mutta aina voi yrittää. Mietin koskeekohan minua jonkinlainen kilpailukielto? Pitäisikö se lukea sopimuksessa, vai onko "hyvien tapojen mukaista" olla hakeutumatta kilpailijalle töihin heti työsuhteen päättymisen jälkeen? Toimin siis esimiestehtävissä tässä aiemmassa työssä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailukielto pitäisi erikseen sopia ja allekirjoittaa, samoin salassapitosopimus joka olisi voimassa myös työsuhteen päätyttyä. Ja molemmat ovat määräaikaisia.

Vierailija
2/6 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy läpi aiempi työsopimus. Jos olet allekirjoittanut sopimuksen, johon liittyy kilpailukielto, heittäydy tyhmäksi. Sen sinä osaat. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailukielto on suht harvinainen, koska sitä voi olla hankala työnantajan näyttää toteen. Yleensä siihen suostumiseen kuuluu joku korvaus.

Salassapito on yleisempi sopimus. Pitäisi lukea aina työsopparit kunnolla että tietää mihin suostuu.

Vierailija
4/6 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:10"]

Käy läpi aiempi työsopimus. Jos olet allekirjoittanut sopimuksen, johon liittyy kilpailukielto, heittäydy tyhmäksi. Sen sinä osaat. :)

[/quote]

Sinähän kuulostat vallan mukavalta ihmiseltä.

Kiitos nro 2 vastauksesta, löysinkin itseasiassa jo vastauksen pienellä googlettelulla, eikä kilpailukielto koske minua millään lailla. :) 

Vierailija
5/6 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:14"][quote author="Vierailija" time="29.08.2014 klo 02:10"]

[/quote]

Sinähän kuulostat vallan mukavalta ihmiseltä.

Kiitos nro 2 vastauksesta, löysinkin itseasiassa jo vastauksen pienellä googlettelulla, eikä kilpailukielto koske minua millään lailla. :) 
[/quote]

No mutta ethän sinä ollutkaan tyhmä. Hienoa! :) Nro 3

Vierailija
6/6 |
29.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtisanotulla kilpailukielto on joka tilanteessa kyseenalainen ja vaikka sopimuksessa ei erikseen lue, sen tulisi olla aina määräaikainen. Minulla on ollut kilpailukielto, mutta sitä vastaan sain aika ison korvauksen. Koska yritys yritti saada kilpailukiellon ilman määräaikaa, selvitin silloin sen laillisuuden ja vaikka se on laillinen riittävää korvausta vastaan, parin - viiden vuoden päästä voi hakea oikeudelta sen purkua kohtuuttomana. Oma kilpailukieltoni esitettiin sen jälkeen kahden vuoden mittaisena ja neuvottelin sen vuoden mittaiseksi.