Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat loppuivat. Siis oikeasti, totaalisesti. Mitä teen??

Vierailija
28.08.2014 |

En pysty maksamaan kaikkia laskuja, koska raha yksinkertaisesti loppuu kesken. Luottokortit tapissa. Rahaa kyllä tulee myöhemmin, mutta sekin menee suoraan laskuihin, eikä riitä.

Mistä saan nyt tähän hätään rahaa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla viisasta myydä jotain.

Soita laskuttajille, että maksat vaikka kahdessa erässä tai siirrä eräpäivää. Maksa ehdottomasti vuokra/vastike ja sähkö ensimmäisenä, muut on sivuseikkoja. Lopeta kaikki turha.

Mitens sun tilanteesi on tuohon jamaan päässyt?

Vierailija
2/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

* soitat joka paikkaan joiden laskuja et pysty nyt maksamaan ja pyydät lisää maksuaikaa. Näin saat lykättyä karhuamista ja säästät useita kymppejä tulevaisuudessa.

* Ota yhteyttä seurakunnan diakoniatoimistoon, heiltä voit saada tilapäistä ruoka-apua.

Nämä nyt näin aluksi. Sitten mietit hartaasti miksi helkkarissa elät yli varojesi. Leikkaat luottokortit kahtia ja maksat luottokorttilaskusi pois. Karsit kaikki ylimääräiset laskutettavat tulevaisuuttasi silmällä pitäen: lehdet, alusvaateklubit, vitamiinitilaukset jne. 

Ja jos sitä luottokorttivelkaa on enemmän kuin 5000 euroa niin hakeudu velkaneuvontaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeks tää viesti!!!!

Vierailija
4/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos sulla on jotain mitä pystyt nyt nopeasti myymään (kultakoruja tai muuta arvotavaraa) niin toki voit myydä jotain sellaista. Tai jotain isompaa irtaimistoa, huonekaluja tai vaikka Arabian astioita tai jotain. Mutta se on vain hätäratkaisu, sun pitää ottaa oma taloustilanteesi haltuun!

T: 3

Vierailija
5/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ihan tarkkaan, mihin rahasi menevät. Ja toinen kysymys, onko mitään mahdollisuutta lisätä tuloja, vaikka marjanpoiminnalla?

Vierailija
6/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie kaikki arvokas Panttilainaamoon, jos rahatilanne paranee saat ne sieltä lunastettua takaisin.

Vierailija
7/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankista

Vierailija
8/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppuu yh:na välillä rahat. Oon kyllä oppinut, mitä laskuja voi maksaa vähän myöhässä jne, joten ikinä ei kuolla nälkään. Mutta mun hätäratkaisut on olleet esim. kirppispöytä, tavaran myyminen nettikirppiksillä, joskus oon joltain lainannutkin muutaman kympin.. päivä kerrallaan ollaan kitkuteltu, kunnes rahaa on tullut.

Vierailija
9/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä minkälaisset luottokorttivelat sulla on , mutta jos luottotiedot on vielä tallessa, harkitse, että haet pankista joustoluoton, joka on isompi kuin nykyiset korttivelkasi. Tähän nyt tietty vaikuttaa, paljonko sulla on sitä velkaa. Maksa korttivelat pois heti ja kortit poikki. Huomoi, että joustoluoton soppari voi olla ovela: 5 % jäljellä olevan velan määrästä. Eli se ei lyhene mitenkään vikkelästi. Maksa takaisin tasaerissä, säästät koroissa. Joka tapauksessa joustoluoton korko näkyy olevan n. 9 % kuin luottokorteissa se on ihan jotain muuta.

Itse tein noin 15 v. sitten  ja se oli elämäni paras päätös. Maksoin sitten vain yhtä velkaa tasaerissä pankille ja olin kahdessa vuodessa kuivilla. Joustoluotto ollut sen jälkeen koskematon.

terv. 2, läksynsä oppinut

Vierailija
10/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun saat pakolliset laskut maksettua, sitten vaan ruutupaperi esille ja selvitä tulot ja menot. Ja sen jälkeen yksinkertaisest myyt kaiken ylimääräisen.

Itse näin työttömäksi vuoden vaihteessa ja olen tehnyt siitä päivästä "täyttä työpäivää", sillä että myyn kaiken ylimääräisen kotoa. Lasten vaatteita on mennyt yli 100 kpl, hirveesti leluja, muutama huonekalu.

Päivittäin muutama tunti menee ilmoitusten tekemiseen, sen jälkeen paketoin, käyn postissa, treffailen ostajia matkan varrela. Ja seuraavana aamuna uudestaan

Kun omassa kodissa ei enää liikaa ole myytävää, väitän että lähes kaikki ylimääräinen on joko myyty tai niistä on tehty ilmoituksen, aloin siivoamaan siskoni asuntoja, sitten vanhempien, sain kesällä paljon lahjoituksia tutuilta jne.

Ja nautin työstäni !

Lisäksi myös teen joka viikko työhakemuksia ja käyn ehkä kerran kuussa työhaastattelussa. Vielä ei ole tärpännyt.

Vierailija
11/11 |
28.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2014 klo 14:21"]

Nyt kun saat pakolliset laskut maksettua, sitten vaan ruutupaperi esille ja selvitä tulot ja menot. Ja sen jälkeen yksinkertaisest myyt kaiken ylimääräisen.

Itse näin työttömäksi vuoden vaihteessa ja olen tehnyt siitä päivästä "täyttä työpäivää", sillä että myyn kaiken ylimääräisen kotoa. Lasten vaatteita on mennyt yli 100 kpl, hirveesti leluja, muutama huonekalu.

Päivittäin muutama tunti menee ilmoitusten tekemiseen, sen jälkeen paketoin, käyn postissa, treffailen ostajia matkan varrela. Ja seuraavana aamuna uudestaan

Kun omassa kodissa ei enää liikaa ole myytävää, väitän että lähes kaikki ylimääräinen on joko myyty tai niistä on tehty ilmoituksen, aloin siivoamaan siskoni asuntoja, sitten vanhempien, sain kesällä paljon lahjoituksia tutuilta jne.

Ja nautin työstäni !

Lisäksi myös teen joka viikko työhakemuksia ja käyn ehkä kerran kuussa työhaastattelussa. Vielä ei ole tärpännyt.

[/quote]

Vaikutat niin tarmokkaalta, että jos minulla olisi työpaikka vapaana, antaisin sen sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi