Sain upeita herkkutatteja, mitä ihanaa tekisin niistä?
Osan tehdä niistä risottoa, mutta mitä muuta voisin tehdä??
Kommentit (10)
Pidä se yksinkertaisena. Kuullota oliiviöljyssä hiukan sipulia ja valkosipulia. Lisää puhdistetut ja pilkotut sienet ja jatka kuullotusta, kunnes sienistä on isoin osa vedestä haihtunut. Sitten lisäät tilkan valkoviiiniä, suolaa, pippuria ja hienoksi hakattua salviaa. Viiden minuutin haudutuksen jälkeen sinulla on herkku, jonka tarjoat esim. pastan ja/tai paahdettujen vihannesten kanssa, parmesania unohtamatta. Chiantia juomaksi.
Olen kateellinen. Itse haaveilin juuri herkkutateista.
Jos olisi minulla tekisin seuraavaa
Paistaisin tatit rasvassa pannulla, lisäisin persiljaa, suolaa (ehkä fondia), pippuria ja kermaa.
Tarjoaisin tattimuhennoksen kanssa kalaa. Esim. kuhaa pannulla paistettuna tai lohirullia (tuorejuustolla täytettynä)
Olethan ihan varma, etteivät ole sappitatteja? Maista jokaista raakana,jos et ole varma.
Minä tekisin herkkutattirisoton, sellaisen oikeaoppisen oikeasta risottoriisistä.
Jees. Minäkin kävin äsken metsässä. Herkkutatit ovat nyt ilmestyneet, ihanaa. Itse laitan ensimmäisen saaliin pakkaseen ja meinaan käydä viellä uuden kierroksen.
Niistä teen tattikeiton kermaan, nam!
En ole vielä saanut upeaa herkku tattia tänä syksynä, vaikka olen viikonloppuisin metsästänyt yötä myöten. Onneksi voin katsella internetissä kuvia ja videoita suurista herkku tateista.
Kermainen kastike lihan kanssa
Keitto
kokeile pastaa: http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/herkkutatti-vuohenjuustopasta
Joo, risoton teen ehdottomasti (oikeaoppista riisiäkin on), mutta aion kokeilla muitakin ehdotuksianne, kyllä tästä saaliista riittää. Ja kyllä, nämä ovat ihan niitä oikeita herkkutatteja. Itse asiassa niitä kasvaa syksyisin myös meidän takapihalla joten täytynee kipaista sielläkin katsomassa lisää saalista:)
ap
Kermakastiketta!