Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei helvetti olen vihainen - kaveri potkaisi koiraani ollessaan

Vierailija
27.08.2014 |

meillä kylässä vauvansa kanssa, väitti koiran muka "uhanneen " vauvaa - ja paskat, näin tilanteen itse, vauva pötkötti tyytyväisenä matolla jolloin koira hyppäsi sen yli, innoissaan hakemaan leluaan huoneen nurkasta. Vauvakin alkoi itkeä vasta kun äitinsä nosti metelin ja järjesti kohtauksen - meidän koira ei edes hipaissut sitä lasta, on tosi lapsiystävällinen vaikkakin leikkisä ja ollut meillä kauemmin kuin yksikään omista lapsista (3kpl), eikä ikinä ole uhannut millään tapaa yhtäkään.

Oli tuore tuttavuus netin kautta tämä kaveri (tutustuttiin vain koska nuorimmat lapsemme samanikäisiä), ja nyt on entinen. Laitoin viestiä, ettei ole tulemista meille enää. Vastauksena sieltä tulee itkuisia puheluja miten niin säikähti ja toimi "vaiston varassa" jne.

Terkkuja vaan sulle T jos luet tän ja tunnistat itsesi, eläinrääkkääjiä ei meille kaivata ja PS., ei meillä nyt muutenkaan ollut niin paljon yhteistä että  tämä "kaveruus" tuskin olisi jalostunut kovin pitkälle lasten kasvaessa, vaikka kovin sinä sitä tunnuit toivovan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:O idiootti. Pitäiskö kaikkia lapsiakin alkaa potkimaan jos "uhkaavat" koiraa? Ts. repivät hännästä, kiusaavat ja ahdistavat nurkkaan. Hyvä vaan että kielsit tulemasta enää.

Vierailija
2/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä se piski yleensä teki samassa tilassa kuin pikkuvauva? Ja ihan turha lässyttää että koira on lapsiystävällinen, niinhän ne kaikki aina on ja yks kaks onkin hampaat vauvan naamassa.

Sinulla ei taida paljon kavereita olla mutta onneksi on se piski kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että koira pitäisi laittaa muualle siksi aikaa kun kaveri tulee pentunsa kanssa kylään? Ap teki ihan oikein, en itsekään hyvällä katsoisi jos joku potkisi koiraani.

Vierailija
4/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO

Vierailija
5/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:14"]

Jaa että koira pitäisi laittaa muualle siksi aikaa kun kaveri tulee pentunsa kanssa kylään? Ap teki ihan oikein, en itsekään hyvällä katsoisi jos joku potkisi koiraani.

[/quote]

Mä kyllä usein laitan koiran portin taakse kun kylässä on vieraita lapsia... pidän sitä ihan järkevänä toimintana.

Vierailija
6/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä aloitus on todellinen, niin vauvan äitinä en olisi laittanut vauvaa lattialle, missä annetaan koiran riehua ja juoksennella ja hyppiä vauvan yli! Olisi ollut sinulta korrektia komentaa koira heti ja viedä toiseen huoneeseen, mutta ei vieraskaan olisi tietysti saanut potkaista koiraa. Mutta joo.... Kaikki on suhteellista, voisin kuvitella että vieras on saatanut hätääntyä ja suojata vauvaa jalallaan, mutta jos on oikeasti potkaissut, niin melko hurjalta kuullostaa.

itse katson aina kauhulla "hassuja kotivideoita" joissa koirat ja kissat kaatavat pikkulapsia ja tilanteille vaan nauretaan. Koira ja kissakin osaa olla mustasukkainen ja protestoida kaatamalla tai kissa ehkä kiipeämällä tai raapimalla lasta. Sellainen tulisi lopettaa heti alkuunsa ja näyttää koiralle, että se on alimmainen perheen arvojärjestyksessä.

Vierailija
7/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä uskaltaisi laittaa vauvaa maahan jos menisin tuoreelle tuttavuudelle kylään ja siellä olisi koira. 

Vierailija
8/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:14"]

[/quote]

Mä kyllä usein laitan koiran portin taakse kun kylässä on vieraita lapsia... pidän sitä ihan järkevänä toimintana.

[/quote]

Sama. Laitan lapsiystävällisen labbisuroksemme kyllä eri huoneeseen, jos lattialla makaa vieras vauva. Esim. siksi aikaa, kun menen itse keittämään kahvia. Sitten koira saa taas olla mun vieressä, kun olen takaisin huoneessa. Näin se menee. Koiraihmisenä ärsyttää välillä sekin että jotkut päästävät oman koiransa nuolemaan oman vauvansa naamaa aivan holtittomasti vauvan ollessa täysin puolustuskyvyttömänä esim. sitterissä. Meidän labbis ainakin oli heti nuolemassa vauvan päätä, kun lapset oli pieniä ja silmä vältti. Pakko oli kieltää ja välillä vetää oikein pannasta pois, kun ei meinannut mennä millään jakeluun. Koiran potkiminen oli väärin kaverilta, siitä samaa mieltä.

Vierailija
9/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira hyppäs siis vauvan yli koskettamatta tätä? Ja missä vaiheessa se äiti potkas? Koiran lähestyessä, koiran ollessa ilmassa vai ryntäskö koiran perään ja potkas? Jos se äiti jahtas koiraa ja potkas, sitä en itse antais anteeksi. Koiran nopea lähestyminen, sen saattaisin laittaa hätävarjelun piikkiin. Olen eläinrakas mutta vauvahormoonien aikana olin suorastaan vainoharhainen potentiaalisista vaaroista. En tiedä mikä muhun meni mutta suojeluvaistot oli aika hurjat. Ei, että mä oisin potkinut ketään tai mitään, mutta samaistun pelkotilaan. Olettaen että potku on pikku potku eikä "nyt pistetään kyljet poikki" potku. Lekurilla käynti potkut, niihin ei heru sympatiaa. Kerro lisää ap. Miten tää meni?

Vierailija
10/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä nyrpistelijä. Jostain syystä tällaiset vituttaa. Voisin silti kuvitella että on ehkä kysymys tottumuksesta? Minulla on ollut koiria syntymästäni asti ympärillä, olen nukkunut samassa vaunussa vauvana meidän spanielin kanssa ja ruokkinut kolmea huskya ja vieläkin muistan mikä kaaos se oli pienelle tytölle pienessä keittiössä. Kaikessa on kyse siitä osaako ja tietääkö.
no ehkä tuo nainen tosiaan pelästyi että koira "uhkaa" vauvaa, siis vain koska ei ymmärrä elukoista mitään ja ajattelee että kaikki mitä ne tekee on päätöntä ja vaarallista. Mutta potkaisee sitä? Voi vittu eikö mitään järjenhiventä. Olisihan voinut olla että vaikka koira tietenkin väisti vauvaa, silti olisi vahingossa raapaissut siinä. Mutta sehän olisi ollut vahinko eikä uhkaavaa käytöstä.

Vierailija
11/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi "fiksua" potkaista muutenkaan koiraa vaikka olisikin uhannut. Siinä vaiheessahan se nimittäin viimeistään käy kiinni jos on käydäkseen ja tuollaisista tilanteista ne koirat oppii pitämään lapsia uhkana... Kamala kaveri sulla. 

Vierailija
12/29 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä että molemmat tekivät väärin mutta tämä vauvan äiti enemmän. Koira ei aikonut tehdä mitään pahaa, jos olisi aikonut niin tuskin olisi hypännyt olisi kävellyt vauvan päältä mutta ei tehnyt niin ja se on oikein. Toki koira olisi voinut olla erissä tilassa

Vierailija
13/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:40"]

Koira hyppäs siis vauvan yli koskettamatta tätä? Ja missä vaiheessa se äiti potkas? Koiran lähestyessä, koiran ollessa ilmassa vai ryntäskö koiran perään ja potkas? Jos se äiti jahtas koiraa ja potkas, sitä en itse antais anteeksi. Koiran nopea lähestyminen, sen saattaisin laittaa hätävarjelun piikkiin. Olen eläinrakas mutta vauvahormoonien aikana olin suorastaan vainoharhainen potentiaalisista vaaroista. En tiedä mikä muhun meni mutta suojeluvaistot oli aika hurjat. Ei, että mä oisin potkinut ketään tai mitään, mutta samaistun pelkotilaan. Olettaen että potku on pikku potku eikä "nyt pistetään kyljet poikki" potku. Lekurilla käynti potkut, niihin ei heru sympatiaa. Kerro lisää ap. Miten tää meni?

[/quote]

Kiljui siinä vaiheessa kun koira hyppäsi vauvan yli (omakin vauvani pötkötti siinä vieressä, molemmat vauvat olivat varsin hyväntuulisia ennen kuin tää eukko alkoi mesoamaan), kun koira oli jo maassa ja tavoitteli leluaan, "kaveri" kiljuen potkaisi sitä kylkeen - koira ulahti, ehkä enemmän säikähdyksestä kuin kivusta, mutta ei sen oikeastaan ole niin väliä. Meillä ei koiria potkita, piste. Tämä äiti  lapsineen jatkuvasti ollut meille tulossa kylään, tiesi tasan tarkkaan että meillä on kiltti, lapsiyustävällinen koira jota en rajaile mihinkään eri paikkoihin (eikä kaveri tätä vaatinutkaan). AP

Vierailija
14/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira-ihmiset on niin vitun sekaisin.

Vierailija
15/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä lopuksi käy kuitenkin ihan hyvin. Sun ei enää tarvi tavata ystävää, eikä sen sua!

Vierailija
16/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pikkupotku piskille ole niin big deal, AP hysterisöi ihan turhaan. Pääasia on että vaavi on ok!

Vierailija
17/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:17"]

Olisi potkaissut sen saman tien hengiltä niin olisi yksi rakki vähemmän.

[/quote]

Mitä ihmettä te tätä yläpeukutatte?!

Vierailija
18/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kiltti koira, mutta se on innokas. Tuollainen ap:n kuvailema ylihyppely ei ole ok, estäisin sellaisen. Siis ennaltaehkäisisin. Koiran potkiminen on silti oksettavaa. En päästäisi tätä kaveria enää kylään. En tahdo viettää aikaani eläinrääkkääjän kanssa.

Vierailija
19/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko lailla löytyy sekopäämammoja tällä palstalla, kun yläpeukutatte kommenttia, jossa kehoitetaan potkimaan koira hengiltä. Kas kun taas tietää mistä psykopaattikakarat sikiää. Oikein ahdistaa synnyttää lapsia tällaiseen maailmaan.

Vierailija
20/29 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 16:11"][quote author="Vierailija" time="27.08.2014 klo 15:17"]

Olisi potkaissut sen saman tien hengiltä niin olisi yksi rakki vähemmän.

[/quote]

Mitä ihmettä te tätä yläpeukutatte?!
[/quote]

Iso osa ihmisistä vihaa eläimiä eikä omaa kykyä empatiaan :/