Onko olemassa kantoreppua 4-vuotiaalle?
Olemme lähdössä matkalle, jossa toiveena olisi tehdä pitkiä vaelluksia ja viettää kaupunkipäiviä, jolloin tulee varmaan kävelty käytännössä koko päivän. Rattaita ei ole mahdollista aina ottaa mukaan, joten mietin että voisko 4-vuotiaan laittaa vielä selkään johonkin reppuun? Onko jollain kokemusta näin ison kantamisesta? Mitä merkkiä/minkä tyyppistä kantovälinettä suosittelet?
Ei tietty olis tarkoitus jatkuvasti kantaa, vaan vähän välillä vaan, jotta lapsi saa huilia silloin kun väsyttää.
Kommentit (16)
On olemassa. Monellakin merkillä on taaperokokoja.
Toki yhtään nimeä ei nyt päähän tule mutta meillä on mies kantanut juurikin 4vuotiasta. Googlaa taaperoreppu. Tai jollain oli joku pre-school koko, googlaa se.
käytä laadukasta kudottua kantoliinaa. Niissä on lapsellakin enemmän asentovaihtoetoja
Esim
Manducassaon 20kg painoraja.. Ihan hyvin voi kantaavielä tuonikäistä siinä.
Esim wompat tai tula taaperokoossa. Kätevää juuri tuollaiseen kun ei matkassa paljon paina mutta lapsi saa välillä levätä kyydissä esim pitkällä kävelyllä.
Manducalla onnistuu. Toki riippuu vähän kantajan ja kannettavan koosta. Itse ehkä ottaisin lapselle polkupyörän tai potkupyörän. Rattaisiin ei meidän 4v enää suostu.
Sitten on myös kantorinkkoja, jossa on varmaan mukavampi kantaa painavampaa lasta.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:05"]Esim
Manducassaon 20kg painoraja.. Ihan hyvin voi kantaavielä tuonikäistä siinä.
[/quote]
Suosittelen! Voi kantaa tosi kivasti selässä ilman että itse tulee kipeäksi
Kuinka paljon lapsi painaa? Jos alle 30kg, on varmaan helppo löytää kantoreppuja. Tuskin on kovin painava
Meijän 4v juoksee aamusta iltaan,joten vois hyvin lähteä patikoimaan. Miksi ei hartioille?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:08"]
Meijän 4v juoksee aamusta iltaan,joten vois hyvin lähteä patikoimaan. Miksi ei hartioille?
[/quote]
Koska se ei ole maastossa turvallista eikä kannettavalle välttämättä lepuuttavaa?
Itse muistelen Manducan rajaksi 25kg. Olen kantanut siinä 4-vuotiasta. Tuon ikäinen osaa olla reppuselässäkin jo melko hyvin, eli käytännössä pitkä kantoliina jollain yksinkertaisella sidonnalla, että saisi vähän vain tukea lapsen pepun alle niin pysyy hyvin kyydissä mukana.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:19"]
Itse muistelen Manducan rajaksi 25kg. Olen kantanut siinä 4-vuotiasta. Tuon ikäinen osaa olla reppuselässäkin jo melko hyvin, eli käytännössä pitkä kantoliina jollain yksinkertaisella sidonnalla, että saisi vähän vain tukea lapsen pepun alle niin pysyy hyvin kyydissä mukana.
[/quote]
Totta tuo kantoliina ei ole tullut edes mieleen, pitääkin ehkä kokeilla sitä.. Mies kyllä toivoi kantoreppua, kun hän sitä varmaan kuitenkin ensisijaisesti kantaisi. Kiitoksia vinkeistä onhan 4v tosiaan jo aika iso, mutta ei meidän 4v kyllä jaksa samalla tavalla kävellä kun aikuiset...
Meillä on wompat preschool 4,5-vuotiaalle. Suosittelen!
Onkohon kellään kokemusta Patapum taaperomallista? Voiko vielä 4-vuotiasta kantaa siinä? ap
Eikös 4v ole jo aika iso sellaiseen??