Pedofiili=pedo, ei pedari. Pedari on enemmänkin petauspatja...
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:58"]
Kieli muuttuu, ap. Ei televisiotakaan enää (juuri) kukaan sano näköradioksi.
[/quote]
Kieli ei muutu. Sitä muutetaan aktiivisesti. Ja jatkuvasti huonompaan suuntaan. Nykyajan nuorilla aikuisilla ei ole enää jäljellä juuri mitään kielioppitaidoista, ja lapsilla ei senkään vertaa.
Mun tuttavapiirissä PDF- tiedostoa sanotaan pedariksi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:41"]Petari on petauspatja, ei pedari.
[/quote]
Näin.
Mä kuolen nauruun jos ap on koko elämänsä sanonut petauspatjaa pedariksi :D
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:43"]
Pedo on espanjaksi pieru.
[/quote]
Aivan loistava, tämähän käy hyvin. LOL. Jotain riemukasta tähän raadolliseen aiheeseen, pedarit on pieruja.
Eih...ei näin. Voin vaan kuvitella sun siivouspäivät.. "mies hoi, otappa se pedari sieltä meidän sängystä ja vie ulos , hakkaakkin sitten kunnolla sillä mattopiiskalla!!" ja naapurien ilme : O_o
Pedariostoksille mennessä voi myyjääkin vähän ihmetyttää.
Jaha, alapeukuista päätellen joku muukin on sitä mieltä, että pedari on petauspatja. Siis eihän siinä sanassa edes ole d-kirjainta!
Mä haluaisin sellasen helma-pedarin, mistähän niistä saa ostettua?
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:46"]Pedariostoksille mennessä voi myyjääkin vähän ihmetyttää.
[/quote]"Terve! Meidän 8-vee tarttis uuden pedarin!"
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:48"]Jaha, alapeukuista päätellen joku muukin on sitä mieltä, että pedari on petauspatja. Siis eihän siinä sanassa edes ole d-kirjainta!
[/quote]
Jep, tyhmiä kun ovat. Millä logiikalla se ois pedari?!? Mutta toisaalta eihän se muita haittaa jos tälläsiä hölmöjä tulee vastaan , saa vaan hyvät naurut :D
Minustakin se kuulostaa enemmän petauspatjalta. Pedataan, pedataan!
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 19:01"]Minustakin se kuulostaa enemmän petauspatjalta. Pedataan, pedataan!
[/quote]Mutta ei se ole pedauspatja. Paitsi jos on vääpeli Körmy ja lausuu D:n T:nä. Tosin ei oikeasti silloinkaan...
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:42"]
[/quote]
No en luule, mä sanoinkin että ENNEMMÄNKIN eli ikää kuin. Idioottimainen tuo pedari, kas tosiaan kun ei petari.8459
Pedo on ollut pedofiilin lyhenne ties kuinka kauan.
ap
Kieli muuttuu, ap. Ei televisiotakaan enää (juuri) kukaan sano näköradioksi.
[quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="24.08.2014 klo 18:42"]
[/quote]
No en luule, mä sanoinkin että ENNEMMÄNKIN eli ikää kuin. Idioottimainen tuo pedari, kas tosiaan kun ei petari.8459
Pedo on ollut pedofiilin lyhenne ties kuinka kauan.
ap
[/quote]Älä selitä, kiinni jäit. Ja se, että sanalla on ollut joku lyhenne joskus, ei estä uuden lyhenteen yleistymistä.