Aikuisen suusammaksesta kysymys asiasta tietäville
Olen muutaman kuukauden kärsinyt kielen ja suun polttelusta/kirvelystä. Kävin yleislääkärillä joka sanoi suun näyttävän siistiltä. Kuuluuko aikuisen sammaksessa olla aina valkoinen peite tai ärhäkän punaista vai voiko pelkkä kirvely olla oire?
Kommentit (13)
Mulla tuli hiivatulehdus antibiootista. Koko suu ja etenkin kieli peittyi valkeaan limaan. Se haisi ja maistui pahalle. Kieltä myös kirveli. Pidin hyvää huolta suun hygieniasta ja söin paljon puolukoita. Sillä se lähti. Tohon vaivaan on kai myös lääkkeitä. Olin tuolloin 19-vuotias.
Juotko paljon alkoholia? Älä loukkaannu tästä kysymyksestä. Mutta alkoholistit kärsivät tuosta paljon. Tai onko sinulla ollut niitä antibioottikuureja? Niitä se kai yleisimmin tulee.
löytyyks googlesta jotain noilla hakusanoilla avuksi? onko tästä apua? http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00240
En tupakoi tai juo alkoholia kuin harvoin. Kun punaisuutta ei ole eikä peitteitä niin alan olla epätoivoinen mistä kielen kirvely voi johtua :(
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 16:57"]En tupakoi tai juo alkoholia kuin harvoin. Kun punaisuutta ei ole eikä peitteitä niin alan olla epätoivoinen mistä kielen kirvely voi johtua :(
[/quote]
Voisko se olla jonkun vitamiinin puutos? B12?
Olen kasvissyöjä mutta muna ja maitotuotteita
käytän ja syön vitamiineja. Tuntuu ettei kellään ole vastaavaa :(
Mikset mene hammaslääkäriin? Ei yleislääkäri tiedä juurikaan mitään suun asioista...
Tietääkö kukaan?