Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko varpajaisiin viedä lahja?

Vierailija
23.08.2014 |

Miehelläni on edessä ystävänsä varpajaiset, ja kysyi multa kuuluuko sinne viedä jotain tuomisia isälle tai muksulle? On kyllä joskus vuosia sitten ollut useammissakin varpajaisissa, mutta ei ole vienyt mitään. Silloin ei tosin seurustellut, joten ei voinut kysyä etiketistä keltään ;) Mulle taas ei ole koskaan osunut varpajaisia kohdalle, siis silleen että olisin kuullut että viekö sinne miehet lahjoja vai ei...

Kivahan se olisi jotain pientä ja hauskaa viedä, en vaan äkkiseltään keksi mitään... (Xs-kokoiset kortsut ja viina on pois laskuista, niitä tämä isä tulee saamaan kuitenkin ;D)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppistaaaaaa

Vierailija
2/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies sai sikareita ja viinapullon omissa varpajaisissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteisimmät on sikari ja joku laadukas viinapullo. sen voi jopa säästääkin ;)

Vierailija
4/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on kohteliasta viedä jotain. Mitä se sitten on, niin riippuu varmaan ihan varpajaisten järjestäjästä ja juhlan hengestä: ehdotetut sikari tai vaikka pullo laadukasta konjakkia ovat ihan ok, jos sopivat vastaanottajan tyyliin. Lahja voi olla ihan jotain muutakin - esim. elokuvien ystävälle lupaus viedä hänet joku ilta elokuviin kunhan perheen arki on vähän rauhoittunut.

Vierailija
5/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mies meinas jotain meidän kaapissa lojuvaa kahvilikööripulloa viedä, mut itse vaan mietin että onko se soveliasta (mulla ei ole lapsia enkä tunne lapsen äitiä niin hyvin että tietäisin loukkaantuuko, luonteeltaan ihan rempseä, mut mistä tietää vaikka olis vähän "pirttihirmu"). Olis kiva joku pikkujuttu sille vauvalle pistää mukaan, kun meitä tuskin kutsutaan mihinkään ristiäisiin...

ap

Vierailija
6/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeesti tiedä, mutta kaveri lähetti miehensä mukana varpajaisiin paketin vaippoja vauvalle. Ainkin käytännönläheinen lahja johon myös isä joutunee tutustumaan.

Vierailija
7/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:34"]

No mies meinas jotain meidän kaapissa lojuvaa kahvilikööripulloa viedä, mut itse vaan mietin että onko se soveliasta (mulla ei ole lapsia enkä tunne lapsen äitiä niin hyvin että tietäisin loukkaantuuko, luonteeltaan ihan rempseä, mut mistä tietää vaikka olis vähän "pirttihirmu"). Olis kiva joku pikkujuttu sille vauvalle pistää mukaan, kun meitä tuskin kutsutaan mihinkään ristiäisiin...

ap

[/quote]

varpajaiset ovat miesten juhlat. ei sinne ole koskaan mitään lapsikrääsää viety.

Vierailija
8/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 14:37"]

Mä en oikeesti tiedä, mutta kaveri lähetti miehensä mukana varpajaisiin paketin vaippoja vauvalle. Ainkin käytännönläheinen lahja johon myös isä joutunee tutustumaan.

[/quote]

varpajaiset ovat miesten bileet. ei sinne vaippoja raahata.

älkää naiset sekaantuko tähänkin asiaan.

Vierailija
9/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on kyllä aina vienyt varpajaisiin jonkin pullon ja niinpä niitä kertyi useampia meillekin varpajaisissa. Tietysti kaikki eivät alkoholia käytä, mutta varmasti ok lahja suurimmalle osalle, näin kuvittelisin? Miesten mielipiteitä?

Vierailija
10/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, eiköhän tuolta joku pullo löydy vietäväksi. Isä ei ole kovin hienojen viinojen perään, edes viskien tai konjakkien, joten saattaapi olla ihan jallupullo paras, vaikka aika rahvaanomaiselta kuulostaakin :D

Ap

Vierailija
11/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on varpajaiset? En ole koskaan kuullutkaan?:o

Vierailija
12/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore isä tarjoaa sikaarit, vieraat tuovat konjakit. Kokoontuva seurakunta voisi kerätä keskuudestaan hammasrahan vauvalle, jos haluaa jotain antaa.

Vierailija
13/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille syntyi poika, mieheni sai kyllä noita pulloja ja sikareita ihan kiitettävästi. Yksi toi vauvalle pienen lätkämailan ja joku toinen pienen jalkapallon. Osa miehen kavereista on hänen urheilukavereitaan. Musta noi oli aika ihania pikkumuistamisia, joita mieskin arvostaa.

Vierailija
14/15 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippapaketti ja pyykkipoika (nenää varten).

Vierailija
15/15 |
23.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikarit taitaa perinteisesti kuulua isän tarjottavaksi, mutta ei varmaan haittaa vaikka niitä veisikin, ainakin jos porukkaa on enemmän. Nuo pikkulahjat lapselle kuulosti hyvältä idealta, ehkä nyt ei vaippapakettia kuitenkaan. Enemmän kai se on kiinni vanhemmista, tai tässä tapauksessa isästä ja tämän mieltymyksistä, mikä on sopiva lahja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi