Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rintamaitoa tulehtuneeseen silmään..

Vierailija
28.08.2006 |

ja muita kotikonsteja 1.5v lapsen silmätulehduksen hoitamiseen?

Eli lekurista haettu silmätippareseti, mutta ajateltiin kuitenkin ensin kokeilla hoitamista ihan kotikonstein.

Tulehdus on vain toisessa silmässä, ja mielestäni on jo parempaan päin. Eilen rähmi pahasti, putsailtiin vedellä ja illalla äidinmaitoa suihkuteltiin suoraan silmään ;-)

Aamulla silmä oli rähmästä kiinni, mutta vedellä putsattiin ja nyt on ainoastaan hiukan punoitusta, ei ole rähminyt ollenkaan koko päivänä.

Kohta päiväuni-aika, ajattelin toistaa tuon maitohuuhtelun, taitaa oikeasti olla toimiva juttu.

Kokemuksia, vinkkejä?

Kiitos ja hyvää syksyä :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan että jos eilen oisit keitetyllä vedellä putsannut niin olis ollut vähemmän rähmää.

ä-maitokin sisältää bakteereja.

Vierailija
2/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon silmätulehdukseen tietysti ab-tipat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja imettää puolitoista-vuotiasta?

sairasta.

Vierailija
4/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutonen

Minullapa onkin 1,5vuotias ja JO toinen vauva olemassa joka on JO 3kk vanha!! *OOOOOOHHH*!!!!!!!! Mikä siinä on niin ihmeellistä,sekö että JAKSAN tätä arkea kahden pienen kanssa ja sinä luulet ettet jaksaisi, vai?

*=/)%#=(" ¤&!!Mua niin rasittaa tollaset tyypit!!

T:ei ap

Vierailija
5/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkäisy keitetyllä vedellä aika ajoin auttaa, pissaa ei noin isoon voi enää oikeen käyttää...

Vierailija
6/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesti vastanneille. Olen kyllä lukenut että tuo äm auttaa, ja näyttäähän tuo auttavan :) Tulehduksiakin on erilaisia, ja tämä voisi olla esim. roskan alulle saama.

Muista konsteista olisin myös kiinnostunut.

Ja kyllä, vielä imetän poikaani.

Kiitos.

Vierailija
7/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Saksassa ja tuota konstia monet käyttävät. Jopa meidän lastenlääkäri sanoi että kannattaa ensihoidoksi kokeilla.

Mitä siinä nyt on niin ihmeellistä? Eikä sitä maitoa sinne tarvi suihkuttaa, pari tippaa johonkin pumpulitukkoon ja pyyhkii sillä. Kiva että joku jaksaa heti älähtää ja kauhistella asiasta mitään tietämättä...

Vierailija
8/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmätulehdus pitää aina lääkitä, siitä voi syntyä pysyviä vaurioita.

Vierailija
9/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä todellakin voi ensihoidoksi kokeilla. Kyllähän sen nyt pian näkee, katoaako tulehdus vai ei. Jos ei niin sitten lääkärin reseptillä tippoja. Välillä tuntuu että koko ajan vaan vieraannutaan KAIKESTA luonnollisesta.

Vierailija
10/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeassa olet " saksan asuja"

heti pitäisi olla antibiootteja tunkemassa pienipäänkin vaivaan, nehän ei edes toimi suurimpaan osaan korvatulehduksista yms. sitten ihmetellään kun lapset sairastavat kokoajan.

itse olen myös lukenut tuosta äm-jutusta, ja ystäväni on hoitanut lapsensa silmätulehduksia sekä iho-oireita ämmällä.

kannattaa ottaa asioista selvää..

Vierailija
11/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kertaakaan tarvittu mitään sen vahvempaa. Myös tukkoiseen nenään on oiva apu. Paljon parempi kuin keittosuolatipat!

Vierailija
12/12 |
28.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vauvalla oli muutaman kerran toinen silmä hieman tulehtunut siinä 2-3 kk:n iässä. Eli siitä tuli jatkuvasti rähmää. Kokeilin todellakin tuota äidinmaitoa laittaa siihen ja aina se auttoi!!! Nyt ei ole enää ollut mitään ongelmia ja mitään muuta en siis silmään laittanut kuin tuota ämmää. Todellakin luin tästä useasta paikasta ja siksi ajattelin kokeilla. Tuosta oli monessa paikassa juttuakin netissä ja äidinmaitohan sisältää paljon antibakteerisia aineita ja siksi se voi auttaa silmätulehdukseenkin.

Itse en ainakaan heti menisi hakemaan mitään lääkkeitä millekään pienelle vauvalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi