te joilla on omenavartalo/vatsamakkara, kauan olette yrittäneet eroon siitä?
Kauan olette dieetanneet tai liikkuneet aktiivisesti?
Kommentit (6)
Oletko päässyt eroon makkarasta?
Itse vasta alussa ja kaipaan motivaatiota.
ap
No rehellisesti sanottuna, en ole. Joskus se on vähän pienempi ja joskus vähän isompi, aina se siinä kuitenkin on. Ja ihan normaalipainoinen olen, kilojen puolesta ei tarvisi tiputtaa. Mutta onhan se tietysti kivempi aina, jos se vähän pienenee...
Mulla on motivaatio todella hakusessa tän asian kanssa. Kun kuitenkaan tuloksia ei ole odotettavissa. Miten jaksaa liikkua ja syödä terveellisesti jos olo on tälläinen? Haluaisin niin pienentyä. Mies vielä sanoi että hänestä kertoo laihuus siitä että huolehtii itsestään...kiva. :(
ap
Minä yritin pitkään, mutta vasta lapsen syntymä sai minut laihtumaan. Refluksilapsi tuli joten ei tarvinnu syödä tai nukkua, sen sijaan sai kantaa ja nukuttaa ja työntää vaunuja. Puoli vuotta ja painoin 20 kg vähemmän kuin ennen raskautta. Kaikki ei siis liho lapsen myötä ;)
Makkara kasvoi kesaloman aikana, tyovaatteiden lapi nakyi sitten semmoinen laskirengas ja navan kohdalla kuoppa. Tunsin laskien hyllynnan kavellessani. Nyt olen ollut nelisen viikkoa tiukalla dieetilla, eli olen syonyt vain kerran paivassa ja muut ajat parjannyt nesteilla tai vahakalorisilla hedelmilla. Ei mitaan herkkua, mutta ponnistelut kantavat hedelmaa!
Nyt vatsarengas on suurilta osin poissa, vaatteet eivat tunnu tiukalta paalla ja tyopaitakin on vatsan kohdalta loysa :) aion yllapitaa taman tilan lisaamalla aamiaisen ruokavaliooni ja syomalla viela enemman kasviksia. Joskus myos lounaan. En todellakaan halua naannyttaa itseani enaa uudestaan, tai kasvattaa enaa uutta makkaraa. Hoikkana olokin on niin paljon parempi!
Pohjatietona siis, olen lyhyt ja pienikokoinen nainen, enka harrasta muuta liikuntaa kuin tyomatkojen pyoraily. Pidan hyvasta ruoasta, ja sukuvikana olen lihomaan taipuvainen. Normaalipainoinen liikkumaton lyhyt nainen ei saa syoda oikein mitaan, ettei lihoisi!
Aktiivisesti olen liikkunut viitisen vuotta. Dieettaan enemmän ja vähemmän aina innostukseni mukaan :)