Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sikiön ulkokäännös monta kertaa?

Vierailija
22.08.2014 |

Olen siis sama joka alkuviikosta jännitin sikiön ulkokäännöstä. Raskausviikkoja 36 kun oli aika polille ja käännös onnistui hienosti raivotarjontaan.

Sain kontrolliajan viikon päähän eli ens viikolle jolloin rv37+.

Nyt kuitenkin sohvalla maatessani huomasin että taas on vauvan pää löytäny ylämahalle joten taas on sitten vauva perätilassa tai poikittain. Ens viikolla on siis tiedossa uusi käännösyritys?? Jos ei siis itsestään käänny.

Onko kellään kokemusta useammasta ulkokäännöksestä? Ja uskaltaako lääkäri tehdä sen monta kertaa?

Jokaisessahan on aina riskinsä, joten tuntuu hullulta että tässäkö sitä nyt ravataan loppuun asti viikottain kääntelemässä vauvaa!

Sektiota en haluaisi jos ei ihan pakko ole, senkin olen kokenut.

Jos viikolla 37+ saadaan vauva uudestaan käännettyä, ei varmaan näin aikaisin mitään käynnistystä ole edes mahdollista harkita?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti vietin niin rauhallista elämää että ei ollut väärinpäin eikä potkinut lujaa. 

Vierailija
2/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 21:51"]Sinuna kuuntelisin vauvaa ja antaisin hänen olla rauhassa siinä asennossa kuin hän haluaa. Onko lantiosi mitattu eli tiedätkö voisitko synnyttää perätilavauvan? Toki siinä täytyy sitten huomioida muutakin kuin lantiotekijä.

[/quote]

Lantio on joskus mitattu ja pitäisi olla ihan tilava. Lisästressinä vain on että vauva voi olla iso. :/

Eka synnytykseni päätyi sektioon ku vauva oli kasvot edellä tulossa ja jäi jumiin(oli ihan normi kokoinen), seuraava revittiin imukupilla kun voimani loppuivat ja ponnistusta takana 2h. (vähään vajaa 5kg) kaksi seuraavaa tulivat ilman pakkokeinoja vaikkei helpoksi synnytyksiä kuvailisi.

Nyt kuitenkin taas poika tulossa ja pojat ovat meillä olleetkin tuon kilon isompia kuin tytöt. Sen takia ehkä vähän hirvittäisi synnyttää perätilassa kauhea jötkäle.. :/

Onko kellään kokemusta useammasta (onnistuneesta) ulkokäännöksestä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/8 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yritettiin ulkokäännöstä rv 35+6, ei onnistunu. Poika ei hievahtanu senttiikään. Mä lähin kotiin miettimään, että haluunko sektion vai yritänkö alatietä. Luvattiin seurata vauvan kasvua viikottain ultralla, ettei kasva liian isoksi. Mulla oli lisäks raskausdiabetes, ehkä vaikutti myös siihen seurantaan. No, ei tarvinnu paljoo miettii, ku seuraavana aamuna heräsin siihen, et lapsivedet meni... Ei oo pahaa sanottavaa synnytksestä, kaikki meni hyvin. Päätettiin kätilön kaa yrittää alatiesynnytystä, koska vauva tuli etuajassa ja oli niin pieni. Lisäks mun lantio kuvattiin ja kaikki piti olla ok. Mul oli itse asiassa ihan hyvä fiilis lähtee synnyttää, ku mulle sanottiin et perätilasynnytyksessä lääkäri on aina paikalla auttamassa vauvan ulos. Poika tuli loppujen lopuks kyl sektiolla ku ihan loppuvaiheessa laski sydänäänet niin paljo ja se oli tulossa sieltä toinen jalka edellä. Mut siis mitä käsitin siinä koko hommassa kätilöiden ja lääkärien jutusta oli se, et ei se perätilasynnytys ole äidille välttämättä yhtään pahempi. Ainoo vaan et se vauvan pää saattaa jäädä jumiin ja siks tarvitaan lääkäri paikalle hoitaa se lopuun. Mut enää en lähtis kääntää, jos ois vauva perätilassa, vaan antaisin sen tulla siten. Mulla ainakin oli tosi kova luotto sairaalan henkilökuntaan (Kätilöopisto) ja hyvin meni. Muista vaan, et jos vauva on perätilassa kun synnytys alkaa, niin tilaa ambulanssi. Se on jotenki tärkeetä olla makuulla siinä tilanteessa. Mä sain vähä sanomista ku tulin taksilla... ;)

Vierailija
5/8 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ei kokemusta useammasta ulkokäännöksestä, mutta kertaki riitti! En tekis enää ikinä. Kaverilla vauva käänty itestään päivää ennen laskettuu aikaa ja synty siitä kolmen päivän päästä. Et niinkin voi käydä. Ja oli yli nelikilonen poika sirossa naisessa. Hyvin se silti mahtu kääntymään. Oli kyl kuulemma vähän tuntunutkin...

Vierailija
6/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään kokemuksia??

Vierailija
7/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kuuntelisin vauvaa ja antaisin hänen olla rauhassa siinä asennossa kuin hän haluaa. Onko lantiosi mitattu eli tiedätkö voisitko synnyttää perätilavauvan? Toki siinä täytyy sitten huomioida muutakin kuin lantiotekijä.

Vierailija
8/8 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoista yritettiin kääntää ainakin kolmeen otteeseen. Kääntyi vain puoli kierrosta. Muljahti aina takaisin heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan