vaahtoruiskutus suonikohjuille Tallinnass
Olen käynyt kyseisessä toimenpiteessä Helsingissä, jossa se tehtiin vain yhteen jalkaan n.1.5 vuotta sitten ja tulokset ovat olleet pysyvät. Nyt haluaisin mennä samaan "operaatioon", mutta Suomen hinnat huimaavat päätä. Googlettelemalla löytyi useita paikkoja Tallinnassa, missä operaation hinta yli puolet halvemmat kuin täällä.
Joten, onko kellään palstalla kokemusta vaahtoruiskutuksesta tai muusta suonikohjuille tarkoitetusta hoidosta Tallinnassa? Googlesta ei oikein löytynyt kokemuksia.
Kommentit (35)
Mulle sanottiin yksityisellä, että suonikohjuni on sen verran pahat ettei vaahtoruiskutus juuri auta. Tehdään siis laserleikkaus, olen menossa leikkaukseen viikon päästä. Hinta-arvio 3200 euroa, onneksi on vakuutus, jolta olen saanut jo maksusitoumuksen. Mulla on myös tosi paha sukurasite ja kahden lapsen jälkeen jalkani ovat ihan hirveät, vaikka olen vain himpun päälle 30. No, leikkausta odotellessa... Ehkä ensikesänä kehtaan kulkea vuosien jälkeen taas ilman sukkuhousuja.
En minä viitsinyt vaahdoista ja lasereista tonneja maksella, ihan kuntapuolella perinteisellä hoidatin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:09"]Mulle sanottiin yksityisellä, että suonikohjuni on sen verran pahat ettei vaahtoruiskutus juuri auta. Tehdään siis laserleikkaus, olen menossa leikkaukseen viikon päästä. Hinta-arvio 3200 euroa, onneksi on vakuutus, jolta olen saanut jo maksusitoumuksen. Mulla on myös tosi paha sukurasite ja kahden lapsen jälkeen jalkani ovat ihan hirveät, vaikka olen vain himpun päälle 30. No, leikkausta odotellessa... Ehkä ensikesänä kehtaan kulkea vuosien jälkeen taas ilman sukkuhousuja.
[/quote]
Vaikka minulla toimi ruiskutushoito, olisi kiva kuulla myös laserhoidoista. Olisin kiitollinen, jos haluaisit kertoa kokemuksiasi laserleikkauksesi jälkeen vaikka tässä samassa ketjussa. :) sanoivatko lääkärit jotain laserleikkauksen tuloksien kestosta?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:13"]En minä viitsinyt vaahdoista ja lasereista tonneja maksella, ihan kuntapuolella perinteisellä hoidatin.
[/quote]
Kauan kuntapuolella jonot olivat? Leikkaavatko myös vain esteettisestä vaivasta kärsiviä?
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 01:42"]
Jos itse lähtisin hoitamaan kyseistä vaivaa, niin mahdollisimman ohutta neulaa (esim. diabetekseen tarkoitettuja neuloja), ja vetyperoksidia suonikohjukohtiin suoraan suoneen, niin vahvalla liuoksella kuin uskaltaa.
[/quote]
Mä olen tehnyt tätä, mutta vetyperoksidin sijaan round uppia(rikkaruohojen kitkentään tarkoitettu aine). Paljon tehokkaampi kuin leikkaus tai ruiskutukset ja vielä edulinenkin.
Juu, voin kyllä kertoa kyllä kokemuksista. Kysyin itseasiassa jo etukäteen leikkaustuloksen pysyvyyttä ja muistaakseni 10-20 % joudutaan leikkaamaan uudelleen. Lisäksi kohjuja voi tulla uusiin paikkoihin. T.23
Jos itse lähtisin hoitamaan kyseistä vaivaa, niin mahdollisimman ohutta neulaa (esim. diabetekseen tarkoitettuja neuloja), ja vetyperoksidia suonikohjukohtiin suoraan suoneen, niin vahvalla liuoksella kuin uskaltaa.
Myös minua kiinnostaa tämä!! Olen 29-vuotias ja jaloissa jo suonikohjuja :(
Samoin. Kahden jalan hinnaksi Suomessa yli tuhat euroa. :/
Mulle on tehty vaahtoruiskutus Suomessa, vaikutus kesti vain parisen vuotta. Viime talvena leikattiin laserilla ja nyhdettiin pintasuonia pois. Toivon totisesti, että nyt pysyvät paremmin kurissa.
Tuliko sinulla kohjut samoihin kohtiin kuin aikaisemmin? Minuakin kiinnostaisi laser, mutta siinäkin hinta korkea, jos tukos ei olekaan pysyvä. Muuten mielelläni maksaisinkin, jos tietäisi tulosten pysyvän.
Ap
Olisko tähän uudempia kokemuksia kellään?
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:00"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 22:40"]Ja perinteinen maksaa 100€ ja tukisukat saman, miksi te syydätte rahaa vaahtoon?
[/quote]
Perinteinen mikä?
[/quote]
perinteinen suonikohjujen poisto
[/quote]
Tehdäänkö tätä siis kaupungin puolella? Yksityiset lääkäriasemat eivät tarjoa 100e hoitoja suonikohjuille.