Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kehtaa ehdottaa exälle yhteenpaluuta.

Vierailija
22.08.2014 |

Epäilen saavani lähinnä negatiivisia kommentteja, mutta pakko päästä purkamaan ajatuksia. Päätimme yhdessä erota exäni kanssa puolisen vuotta sitten. Minä ehdotin ensin eroa ääneen, mutta yhteinen päätös se kuitenkin oli. Olemme molemmat kotoisin Lappeenrannasta, mutta olimme muuttaneet molemmat Helsinkiin opiskelujen perässä, jossa sitten tapasimme. (Kaupungit muutettu, vaikka välimatka onkin lähellä totuutta) Olemme molemmat alalla, jossa työllisyys ei ole kamalan hyvä. Mies sai Lappeenrannasta sitten töitä puoli vuotta sen jälkeen kun aloimme seurustella. Päätimme yhdessä, että hän muuttaa töiden perässä ja yritän tulla perässä. Elimme kaksi vuotta kaukosuhteessa ja vähitellen aloimme kasvaa erilleen, kun yhteydenpito vain väheni. Kuin tilauksesta sain kaksi viikkoa eron jälkeen töitä Lappeenrannasta. Muutin sitten sinne ja olemme nähneet muutaman kerran exäni kanssa. Jotenkin olemme molemmat huonoja puhumaan ja pienetkin asiat jäi puhumatta ja selvittämättä. Molemmille tuli ahdistava olo suhteessa. Kun erosimme, puhuimme kaikki asiat juurta jaksaen läpi, emmekä ole olleet ikinä niin läheisiä kuin eron jälkeen. Nyt muutaman kerran kun olemme nähneet eromme jälkeen, meillä on ollut erittäin hauskaa toistemme seurassa. Jotkut voi kuvitella, että se johtuu siitä, että olemme nykyisin vain "kavereita", mutta itse olen sitä mieltä, että paineet purkautu välillämme, kun saimme vihdoin puhuttua kaikki mieltä painaneet asiat.

Haluaisin kovasti ehdottaa exälleni sitä, että yrittäisimme vielä, sillä eihän meillä periaatteessa ole mitään hävittävääkään. En kuitenkaan kehtaa sanoa mitään siihen suuntaan, sillä itse olin eron suhteen se aktiivisempi osapuoli. Kokemuksia, mielipiteitä ynnä muuta otan kiitollisena vastaan.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa!!!!

Vierailija
2/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhukaa, saatana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, kyllä se hyvin menee! Itsekin kertoisin exälleni tunteistani jos vaan uskaltaisin. 

Vierailija
4/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2014 klo 13:43"]Onnea, kyllä se hyvin menee! Itsekin kertoisin exälleni tunteistani jos vaan uskaltaisin. 

[/quote]

Lue nämä kommentit ja pohdi mitä teet. Eihän ap meinaa kanssa uskaltaa.

Vierailija
5/25 |
27.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pomppasi sivuhistoriasta eteeni. Oletko ap saanut jo suusi auki?

Vierailija
6/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikanaan olin varma, että exä haluaa vielä yrittää, mutta innostus olikin yksipuolista.

Vierailija
7/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 21:45"]Tämä kuulostaa jälleen sellaiselta suhteelta, jossa tarvitaan pieni ero, että tajutaan mikä suhteessa olikin sitä hyvää ja voidaan olla jatkossa onnellisia.

[/quote]

Minulla oli juuri tällainen ero ja yhteenpaluu. Onneksi uskalsin avata suuni.

Vierailija
8/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kanssa jätin exäni, mutta mies ei uskaltanut ehdottaa yhteenpaluuta, sillä ei halunnut olla kinuava exä... :) eron jälkeen jos tahtoo vielä kuitenkin yrittää, toisen on pakko "nöyrtyä" ja ottaa asia puheeksi. Et voi tietää vaikka exäsi ajattelisi samalla tavalla kuin omani, eikä tilanteenne etenisi koskaan mihinkään.

Vierailija
9/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap upittelee

Vierailija
10/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin tapauksessa mieti rakastatko exääsi vai ajatusta hänestä.

Vierailija
11/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:26"]Tässäkin tapauksessa mieti rakastatko exääsi vai ajatusta hänestä.

[/quote]

Mistä sen voi erottaa?

Vierailija
12/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

EXÄ on EXÄ, ja siihen on syynsä. Terveisin katkera exä. (tää on vain yksi tarina)

Vierailija
13/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta jos eron jälkeen pohditaan yhteen palaamista, kumpikaan ei uskalla ottaa asiaa puheeksi. Jätetty ei halua antaa itsestään säälittävää kuvaa anelemalla exää takaisin, kun taas jättäjä ei uskalla pyytää exää takaisin, olettaen että hänestä syntyy sellainen kuva, että halusi erota ja katsella olisiko jotain muuta tarjolla. Umpikuja siis.

Vierailija
14/25 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEENSÄ yhteen palaamiset eron jälkeen kuitenkin kaatuvat samoihin ongelmiin, kuin ensimmäisellä kerralla. Mutta eihän se toisaalta ota jos ei annakaan.

Vierailija
15/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:59"]YLEENSÄ yhteen palaamiset eron jälkeen kuitenkin kaatuvat samoihin ongelmiin, kuin ensimmäisellä kerralla. Mutta eihän se toisaalta ota jos ei annakaan.

[/quote]

Ei meillä ainakaan käynyt näin. Terveisin kuusi vuotta eron jälkeen yhdessä olleet.

Vierailija
16/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 23:59"]YLEENSÄ yhteen palaamiset eron jälkeen kuitenkin kaatuvat samoihin ongelmiin, kuin ensimmäisellä kerralla. Mutta eihän se toisaalta ota jos ei annakaan.

[/quote]

Tässä eron syynä oli kaukosuhde.

Vierailija
17/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisissa näin isoissa asioissa ei pitäisi miettiä mitä toinen ajattelee, vaan toimia oman sydämen mukaan. Vaikka epäilisitkin ajatustesi olevan yksipuolisia, silti pakota itsesi puhumaan hänelle! Itse ainakin mieluummin menettäisivät välini exään olemalla rehellinen tunteistani, kuin riutua tulevat vuodet epätietoisuudessa. Muista tosiaan se, että et voi ainakaan hävitä mitään.

Vierailija
18/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin numero kaksi jo sanoi, on kaksi vaihtoehtoa. Puhukaa ja palatkaa yhteen (?) tai älkää puhuko ja älkää palatko yhteen.

Vierailija
19/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...etkä voi yhtään mitään menettää, joten anna mennä..."

Vierailija
20/25 |
23.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ehdottomasti puhumaan, mutta huomioi myös se, että exäsi voi kuvitella oikeasti teidän olevan vain kavereita eron jälkeen. Jos ehdotat hänelle yhteen palaamista, välit voi tulehtua sen jälkeen, kun toinen haluaisikin enemmän kuin toinen.