Voiko 2. raskaudessa mennä neuvolaan 1.lapsen kanssa?
Isä on töissä eikä sinne neuvolaan nyt välttämättä häntä tarvitakaan. Voinko minä mennä 1. lapsen kanssa? (Lapsi 1v. 4kk.) Vai pitäisikö lapsi saada johonkin hoitoon silloin?
Kommentit (15)
Tottakai voit mennä, huoletta! Lapselle löytyy sieltä leluja jne. ajanvietettä. Ette ole erikoistapaus, meitä on muitakin. :)
Oon nähny äitejä mahat pystyssä lasten kanssa neuvolassa, eli sinne vaan. Ultraan ei vaan lasta saa ottaa
Tietysti. Voihan sinne ottaa mukaan ihan niin monta lastaan kuin itse haluaa sinne paimennettavikseen ottaa.
Kyllä voi ottaa neuvolaan mukaan, ultraan ei keskussairaalaan (tai missä se nyt teillä onkaan). Meillä kyllä välillä pienempi sisar on (iästä riippuen) säikähtänyt neuvolassa niitä vauvan sykkeen kuunteluita vatsan läpi, varsinkin silloin kun maha-asukki on jo pidemmillä viikoilla ja syke todella mahtipontinen :) Mutta tilanne rauhoittunut aina nopeasti.
Kiitos!
Hyvä tietää ettei tarvitse mitään hoitojärjestelyitä sitten alkaa miettimään :)
Miksi ultraan ei saa lapsia viedä..?
Et tietenkään saa, kaikki muut paitsi sikiö pitää jättää yksin kotiin.
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:31"]Miksi ultraan ei saa lapsia viedä..?
[/quote]
Huonojen uutisten takia kai pääasiassa. Lapsen ei tarvitse ollapaikalla jos äidille kerrotaan että vatsassa asuukin kuollut vauva.
Ihan kaikessa vaan se lapsi mukaan odotukseen neuvoloita myöden!
[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:31"]Miksi ultraan ei saa lapsia viedä..?
[/quote]
Huonojen uutisten takia kai pääasiassa. Lapsen ei tarvitse ollapaikalla jos äidille kerrotaan että vatsassa asuukin kuollut vauva.
[/quote]
Häiritsee ultraajan keskittymistä.
Et tietenkään, ne heittää lapsesi ulos samalla ovenavauksella kun kävelet sisään! :o
Päivän sana; maalaisjärki...
Myöskään Espoossa ei suositeltu äitiysneuvolan lääkärille mukaan ottamista. Siellä tutkitaan äidin alapäätä ja lapsi häiritsee lääkärin työtä.
Ainakin Helsingissä siihen äidin alapään tutkimiseen käytetään 5-10 sekuntia. Tämän ajan lääkäri kyllä löytää aika helposti, kun lapsella joku kiinnostava lelu. Ei oo koskaan edes mainittu ongelmaksi.
Mä en ainakaan uskaltaisi ottaa lasta mukaan. Olen varmaan tosi pessimisti mutta en halua, että toinen lapsi kuulee, että vauva on kuollut. Haluaisin olla silloin yksin/miehen kanssa. Mutta ehkä normaalit ihmiset eivät joka neuvolakäynnillä varaudu siihen, että sykettä ei kuulukaan.
Voit ottaa lapsesi mukaan kaikkialle muualle paitsi ultriin.