Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 2. raskaudessa mennä neuvolaan 1.lapsen kanssa?

Vierailija
22.08.2014 |

Isä on töissä eikä sinne neuvolaan nyt välttämättä häntä tarvitakaan. Voinko minä mennä 1. lapsen kanssa? (Lapsi 1v. 4kk.) Vai pitäisikö lapsi saada johonkin hoitoon silloin?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ottaa lapsesi mukaan kaikkialle muualle paitsi ultriin. 

Vierailija
2/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voit mennä, huoletta! Lapselle löytyy sieltä leluja jne. ajanvietettä. Ette ole erikoistapaus, meitä on muitakin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon nähny äitejä mahat pystyssä lasten kanssa neuvolassa, eli sinne vaan. Ultraan ei vaan lasta saa ottaa

Vierailija
4/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Voihan sinne ottaa mukaan ihan niin monta lastaan kuin itse haluaa sinne paimennettavikseen ottaa.

Vierailija
5/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi ottaa neuvolaan mukaan, ultraan ei keskussairaalaan (tai missä se nyt teillä onkaan). Meillä kyllä välillä pienempi sisar on (iästä riippuen) säikähtänyt neuvolassa niitä vauvan sykkeen kuunteluita vatsan läpi, varsinkin silloin kun maha-asukki on jo pidemmillä viikoilla ja syke todella mahtipontinen :) Mutta tilanne rauhoittunut aina nopeasti. 

Vierailija
6/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! 

Hyvä tietää ettei tarvitse mitään hoitojärjestelyitä sitten alkaa miettimään :)

Vierailija
7/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ultraan ei saa lapsia viedä..?

Vierailija
8/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään saa, kaikki muut paitsi sikiö pitää jättää yksin kotiin.

Vierailija
9/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:31"]Miksi ultraan ei saa lapsia viedä..?

[/quote]

Huonojen uutisten takia kai pääasiassa. Lapsen ei tarvitse ollapaikalla jos äidille kerrotaan että vatsassa asuukin kuollut vauva.

Vierailija
10/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikessa vaan se lapsi mukaan odotukseen neuvoloita myöden!

Vierailija
11/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="22.08.2014 klo 13:31"]Miksi ultraan ei saa lapsia viedä..?

[/quote]

Huonojen uutisten takia kai pääasiassa. Lapsen ei tarvitse ollapaikalla jos äidille kerrotaan että vatsassa asuukin kuollut vauva.

[/quote]

Häiritsee ultraajan keskittymistä.

Vierailija
12/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään, ne heittää lapsesi ulos samalla ovenavauksella kun kävelet sisään! :o
Päivän sana; maalaisjärki...

Vierailija
13/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään Espoossa ei suositeltu äitiysneuvolan lääkärille mukaan ottamista. Siellä tutkitaan äidin alapäätä ja lapsi häiritsee lääkärin työtä.

Vierailija
14/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä siihen äidin alapään tutkimiseen käytetään 5-10 sekuntia. Tämän ajan lääkäri kyllä löytää aika helposti, kun lapsella joku kiinnostava lelu. Ei oo koskaan edes mainittu ongelmaksi.

Vierailija
15/15 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan uskaltaisi ottaa lasta mukaan. Olen varmaan tosi pessimisti mutta en halua, että toinen lapsi kuulee, että vauva on kuollut. Haluaisin olla silloin yksin/miehen kanssa. Mutta ehkä normaalit ihmiset eivät joka neuvolakäynnillä varaudu siihen, että sykettä ei kuulukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan