Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos sinulle yläkoulun opettaja joka

Vierailija
21.08.2014 |

koetat löytää jotain kiitettävää hankalasta murrosikäisestäni ja annat hänelle positiivisia kommentteja Wilmaan. Hän yrittää selvästi tsempata tunnillasi, toisin kuin niilden pelkästään huonoa palautetta antavien opettajien tunneilla. Tiedän ettei ole helppoa mutta siitä että annat kiitosta on oikeasti hyötyä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yläkoulun opettajana (englanti, ruotsi, saksa) toimin periaatteella, että laitan positiivisia aina kun siihen on mahdollisuus ja jokin kelvollinen syy. Negatiivisiä merkintöjä satelee muilta tunneilta yllättävän helposti, joten pyrin itse välttämään negatiivisiä palautteita. Oppilaiden motivaatio nousee huomattavan paljon, kun laitan positiivista mm. hyvästä ainekirjoituksesta, esitelmästä taikka tuntiaktiivisuudesta. Tällöin heidän yrittämisensä jatkuu entistä kovempana ja innokkuus oppiaineeseen säilyy tai hyvässä tapauksessa jopa nousee entisestään. Koitan laittaa tsemppaavaa palautetta myös luokan hiljaisimmille, joissa koitan kannustaa olemaan aktiivinen tunnilla ja näyttämään osaamisensa.

Hienoa, jos kotiväenkin puolesta ollaan kiitollisia PosPaleista. :-)

Vierailija
2/4 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun kaikki yläkoulun opet olisi kakkosen kaltaisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vanhemmat huomaavat ja kannustavat! Itsellänikin on tapana mennä positiivisen kautta - seuraan ihan järjestelmällisesti, että laittaisin jokaisesta, siitä hankalimmastakin, oppilaasta lukukaudessa Helmeen (meidän Wilma) ainakin yhden hymynaaman selityksineen. Mielellään tietysti useamminkin. Harvoin näistä viesteistä saa palautetta, mutta joskus kuitenkin. Uskon myös, että positiivisten viestien vaikutus kertautuu, kun oppilaat tietävät, että myös hyvät asiat huomioidaan. Ainakin minulla on hyvät välit oppilaisiini, enkä aina tunnista kollegoiden jurnutusta opehuoneessa - oma käsitykseni on, että yläkouluikäiset nuoret osaavat käyttäytyä fiksusti ja heidän kanssaan on yleensä oikein mukava työskennellä. Huonoja päiviä ja hetkiä tietysti tulee, ja jotkut luokat toimivat porukkana paremmin kuin toiset. Opettajan asenteella on kuitenkin paljon väliä! 

Vierailija
4/4 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oli tosi iloinen, kun ruotsinope pöi laittanut kiitosta osallistumisesta. Jos se auttaisi kasiluokkalaista poikaa innostumaan Ruotsista:-) ja toi pienellä, autocorrect

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän