Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Crosstrainer ja kiinteytys

Vierailija
19.08.2014 |

Niin elikkäs, tarkoituksena olisi saada takapuoli ja reidet kiinteämmiksi ja olen tuota crosstraineria katsellut kaupoissa. Onkos siitä mitään apua kyseiseen asiaan vai turha ostos?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluaisin tietää myös!

Vierailija
2/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, eikö av:n Kunto-Into Piit osaa vastata..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos jengaat sillä niin on hyötyä..mut jos se jää vaatetelineeksi, niin sit ei :) Kannustan sua ostamaan kunnon lenkkarit ja lähtemään ulos lenkille, saa enemmän vaihtelua maisemiin. Ja polkupyöräilykin on tehokasta, kun kunnolla polkee..

Vierailija
4/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu onko kyse laihdutuksesta vai lihasten kasvattamisesta - samaan aikaan on mahdoton tehdä kumpaakin. Jos lättäpeppuun haluaa muotoa, kannattaa pistää lihakset rääkkiin eli tankoon painoja ja pumppaamaan. Crosstrainer on aerobista eli polttaa rasvaa, ei siis kehitä lihaksia muhkeampaan kuosiin.

Vierailija
5/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuksesta kyse. Mulla on aina ollu iso takapuoli vaikka muuten sit oonki hoikka. Kaikki kertyy sinne takapuoleen ja nyt sit aattelin et se täytyis saada kunnon kuosiin.

Vierailija
6/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 siis ap

Vierailija
7/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin crosstrainerin, mutta olen käyttänyt sitä vain muutaman kerran. Aloin käyfä kuntosalilla. Kuntosalilla on paljon paremmat crosstrainerit ja laitteet, missä liikerata on paljon miellyttävämpi. Kai kotiinkin voisi saada hyvän crosstrainerin, jos on valmis maksamaan enemmän. Sellainen peruskotilaite on aika rajallinen. Ei löydy tarpeeksi vastuksia, liikerata huono ja muutenkin jäykkäliikkeinen, keikkuu epätasapainossa jne.

Vierailija
8/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en huomannut oikein mitään tehoa, silloin kun mulla oli crossari. Melko turha härpäke. Pepun muotoon mulla vaikuttanut eniten kyykkyjen tekeminen.

Vierailija
9/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiseen asiaan ei ole mitään apua siitä, että katselet sitä crosstraineria kaupassa. Pitäis tehdäkki jotain.

Vierailija
10/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksesi on ilmeisesti vähentää rasvaa. Crosstrainer voi auttaa siinä, mutta tarpeellinen se ei missään nimessä ole. Rasvan vähentämiseen ei  tarvitse laittaa rahaa, päin vastoin sen pitäisi säästää sitä: syö vähemmän. Mitään muuta ei tarvita. Rasvaa polttava liikkuminen on täysin valinnaista (joskin aina suositeltavaa), eikä se vaadi mitään laitteita.

Jos kuvittelit, että pystyt crosstrainerilla polttamaan rasvaa nimenomaan takapuolesta, unohda koko juttu. Rasvan vähentäminen jostain tietystä kohdasta onnistuu ainoastaan kirurgisin toimenpitein. Pepun rasvat lähtee, kun koko kropan rasvaprosentti pienenee. Missä suhteessa lähtee mistäkin, riippuu ainoastaan geeneistä.

Vierailija
11/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pudotin 15 kg polkemalla crossia 4krt viikossa. 45 minuuttia kerralla vähän samaan tyyliin kuin spinningtunnilla: poljetaan musiikin tahtiin, hitaampia biisejä kovilla vastuksi ja nopeita kevyemmällä vastuksella. Treenin jälkeen pitää paidan olla hiestä märkä!

Meillä on Karhun crossi. Kun pahimmat ylikilot san pois jatkoin lenkkeilyllä, joka oli helpompi aloittaa, kun oli vähän aerobista kuntoa pohjalla. Eli toimii kyllä, jos sitä oikeesti käyttää. Talvella liukkauden tultua palaan ehkä minäkin siihen.

Vierailija
12/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:07"]Tarkoituksesi on ilmeisesti vähentää rasvaa. Crosstrainer voi auttaa siinä, mutta tarpeellinen se ei missään nimessä ole. Rasvan vähentämiseen ei  tarvitse laittaa rahaa, päin vastoin sen pitäisi säästää sitä: syö vähemmän. Mitään muuta ei tarvita. Rasvaa polttava liikkuminen on täysin valinnaista (joskin aina suositeltavaa), eikä se vaadi mitään laitteita.

Jos kuvittelit, että pystyt crosstrainerilla polttamaan rasvaa nimenomaan takapuolesta, unohda koko juttu. Rasvan vähentäminen jostain tietystä kohdasta onnistuu ainoastaan kirurgisin toimenpitein. Pepun rasvat lähtee, kun koko kropan rasvaprosentti pienenee. Missä suhteessa lähtee mistäkin, riippuu ainoastaan geeneistä.

[/quote] Liikunta vauhdittaa aineenvaihduntaa ja siten laihdutusta. Eihän ap sanonut missään aikovansa vain lisätä liikuntaa ja syödä samalla tavalla. Pelkällä ruokavaliolla laihduttaminen vie paljon lihaksia. Liikunnalla ja ruokavaliolla saa kiinteämmän vartalon, kitukuurilla vain pienemmän, ei kiinteämpää.

Se onko crossi tarpeellinen riippuu elämäntilanteesta. Pienen vauvan äidille näppärä, kun ei tarvi käyttää aikaa matkoihin esim. salille. Talvella kiva myös.

Vierailija
13/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lähtökohtaisesti suosittelen että jätät kämppäsi rumentamatta ja käytät rahat salijäsentyyteen.

Vierailija
14/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona voisi olla spinningpyörä, niitä saa poistomyynnissä saleilta kun uusivat vehkeitään. Pyörällä saa erilaisen asennon kuin crossarilla ja saattaa oikeasti vaikuttaakin pepun muotoon jos ajat spinningtekniikoilla. Pyörä on myös pienempi kuin crossari ja kuten joku sanoikin, kovin edullisesti et hyvää salitasoista crossaria saa.

Vierailija
15/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, olen juurikin pienen vauvan äiti, joten tässä kotosalla pitäis ähertää :) plus sit tietty tähän nää päivittäiset vaunulenkit. Kiitoksia hyvistä neuvoista!

ap

Vierailija
16/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja just tuota Karhun crosstraineria olen kattellu, et josko ois parempi ku nuo muut.

ap

Vierailija
17/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:43"]Ja just tuota Karhun crosstraineria olen kattellu, et josko ois parempi ku nuo muut.

ap

[/quote]

Vaan taitaapi olla sama vehje ku muutkin, lätkitty vaan Karhun tarrat hintaa lisäämään :D

ap

Vierailija
18/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunturi on paras!

Vierailija
19/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 11:07"]Tarkoituksesi on ilmeisesti vähentää rasvaa. Crosstrainer voi auttaa siinä, mutta tarpeellinen se ei missään nimessä ole. Rasvan vähentämiseen ei  tarvitse laittaa rahaa, päin vastoin sen pitäisi säästää sitä: syö vähemmän. Mitään muuta ei tarvita. Rasvaa polttava liikkuminen on täysin valinnaista (joskin aina suositeltavaa), eikä se vaadi mitään laitteita.

[/quote] Liikunta vauhdittaa aineenvaihduntaa ja siten laihdutusta. Eihän ap sanonut missään aikovansa vain lisätä liikuntaa ja syödä samalla tavalla. Pelkällä ruokavaliolla laihduttaminen vie paljon lihaksia. Liikunnalla ja ruokavaliolla saa kiinteämmän vartalon, kitukuurilla vain pienemmän, ei kiinteämpää.

Se onko crossi tarpeellinen riippuu elämäntilanteesta. Pienen vauvan äidille näppärä, kun ei tarvi käyttää aikaa matkoihin esim. salille. Talvella kiva myös.

[/quote]

Ap itse sanoi, ettei halua kasvattaa lihaksia vaan ainoastaan laihduttaa. Siihen oikeasti riittää pelkkä syömisen vähentäminen. Liikunnan osuus laihduttamisessa on n. 10 %, 90 % tulee ruokavaliosta.

Parempi lopputulos toki tulee, kun kasvattaa hieman lihasmassaa eikä pelkästään laihduta. Joku sanoi, ettei molempia voisi tehdä samaan aikaan, mutta se ei pidä paikkaansa.

Vierailija
20/20 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt 2x30min treenin per päivä samalla kuin katsoo TV:tä. Hiki valuu ja olo paljon pirteämpi. Kannattaa myös jättäm epäterveellinen ruoka (pasta, sokeri jne) pois ja syödä kasviksia ja hedelmiä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme