Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun ei tarvitse mennä töihin vuosiin, ahdistaa silti

Vierailija
19.08.2014 |

Lasten ja opiskelujen takia voin olla vakityöstäni pois ainakin 4 vuotta. Silti ahdistaa töihin paluu. Ahdistaa vaikka saisin uuden työpaikankin jostain. En jaksa sitä oravanpyörää (ennen lapsia olin melkein 15v putkeen töissä ja siitä suuren osan ilman lomia). Elämä on töissä käydessä aina vain sitä samaa raatamista eikä mitään muuta ehdi tekemään.

Joskus 40 vuotiaana on kuitenkin pakko palata töihin. Väsyttää jo ajatuskin, vielä 25 vuotta rehkimistä, vähintään. Apua.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just pätkätöiden "loukussa" eli teen sen verran kun töitä on ja nautin vapaista suunnattomasti. Ei enää ikinä normaaliin 9-17 -duuniin!

Vierailija
2/33 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ainaiset jutut eläkeiän nostostakin. Hyvä jos 70 vuotiaana pääsen eläkkeelle. 30 vuotta rehkimistä. Hoh hoijaa. Eikö elämässä riitä mikään, eikö hellittäisi hetkeksikään jatkuva kierre...

ap ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nähnyt kovasti vaivaa sen eteen, ettei tarvitsisi ikinä mennä mukaan oravanpyörään. Ja nyt kun olisi työasiat ja muu järjestetty niin ettei tarvitsisi, niin olenkin alkanut haaveilla tavallisesta päivätyöstä. Kai sitä voisi kokeilla, ja jos ei viihdykään niin vaihtaa sitten johonkin muuhun...

Vierailija
4/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen järjestänyt asiani niin, että teen töitä n. puoli vuotta putkeen ja toiset puoli vuotta matkustelen (tai joskus saatan lomailla koko ajan yhdessä maassa, joskus Suomessakin). Tätä olen tehnyt nyt n. 6 vuoden ajan ja en voisi kuvitella mitään parempaa. Töissä käyn siis vain tienatakseni rahaa matkojani varten.

Vierailija
5/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hankkia työ, josta pitää.

Vierailija
6/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitonen mitä työtä teet? Kunpa meilläkin onnistuisi tehdä puolet vuodesta. Mutta ei onnistu monessakaan ammatissa.

Vierailija
7/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lottoa. Sullahan on muutama vuosi aikaa voittaa miljoonia ni ei tartte heti lähtee :D

Vierailija
8/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap toimit noin? Minä olen nyt ollut aikuiselämästäni työssä ehkä yhtäjaksoisesti laskettuna 3-4 vuotta. Opiskellut olen viisi-kuusi vuotta lukion jälkeen, pari vuotta hoitanut lasta kotona itse. Lomaakin olen ehtinyt pitää, matkustaa, olla rakkaiden kanssa, tehdä asioita. Toki jossain vaiheessa haluan pitemmänkin työputken jotta voin enemmän toteuttaa haaveitani matkustamisesta sekä omasta kodista, mutta nyt on hyvä näin. En saisi rahalla tai työputkella mitään sellaista elämääni, johon vaihtaisin jotain nykyisestä. Nykyään teen töitä 6-7 tuntia päivässä ja se on minusta jo paljon. Viikonloput toki aina vapaat.

Vierailija
9/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:06"]Mä olen järjestänyt asiani niin, että teen töitä n. puoli vuotta putkeen ja toiset puoli vuotta matkustelen (tai joskus saatan lomailla koko ajan yhdessä maassa, joskus Suomessakin). Tätä olen tehnyt nyt n. 6 vuoden ajan ja en voisi kuvitella mitään parempaa. Töissä käyn siis vain tienatakseni rahaa matkojani varten.

[/quote]

Ai että, tuo olisi unelma! Ehkä itsekin joskus...Taloudellisesti voisi onnistua jo nyt, mutta kuka työnantaja tuollaista katselee on sitten vaikeampi juttu..

Vierailija
10/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen osa-aikasia ja pätkiä, koska arvostan aikaani sata kertaa enemmän kuin rahaa

Vierailija
11/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angstaa tää suomalainen 'uhrataan kaikki työlle' ajattelu joka on ihan junttia ja väsynyttä, ketä oikeesti kiinnostaa repiä selkanahkansa kappaleiks jonkun uran takia? Elämässä on paljon tärkeämpiäkin asioita mutta annas olla jos meet sanoon sen ääneen jossain tietyssä seurassa, sut halutaan about mestata heti

Vierailija
12/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:17"]Ap, lottoa. Sullahan on muutama vuosi aikaa voittaa miljoonia ni ei tartte heti lähtee :D

[/quote]

Minä käytän tätä ja toivon että joskus vielä pääsen pois tuosta oravanpyörästä.

Vierailija
13/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:06"]

Mä olen järjestänyt asiani niin, että teen töitä n. puoli vuotta putkeen ja toiset puoli vuotta matkustelen (tai joskus saatan lomailla koko ajan yhdessä maassa, joskus Suomessakin). Tätä olen tehnyt nyt n. 6 vuoden ajan ja en voisi kuvitella mitään parempaa. Töissä käyn siis vain tienatakseni rahaa matkojani varten.

[/quote]

oletko kenties antero vartia? :p 

"Antero pyörittää keväästä syksyyn terassiravintolaansa Helsingissä ja matkustelee innokkaasti talvikuukaudet."

"Reissunsa Antero rahoittaa puskemalla puolet vuodesta kovasti töitä. Matkustaminen voi hänen mukaansa tulla jopa halvemmaksi kuin kotimaassa asuminen."

Vierailija
14/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ken ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä." Eihän se työnteko aina "kivaa" ole, mutta pakkohan sitä on tehdä, jotta saa elätettyä lapsensa ja maksettua asuntolainansa sekä saadakseen hieman leikkeleitä leivän päälle ym. Kannattaa hankkia mieluisa työ, jossa on mukavat työkaverit ja hyvä työilmapiiri. Kannattaa ajatella myös työ ikään kuin itsestäänselvänä osana elämää ja tehdä siitä niin mieluisaa, että sitä on mukavaa tehdä.

Vierailija
15/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko alapeukkunysille.....:)))

Vierailija
16/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunto vuokralle kun on kuukausia reissussa. Kaikki travellerit tätä tekee. Jos reissaa halvoissa maissa voi elää herroiksi. Idiootit tekee työtä, jota vihaavat.

Vierailija
17/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:51"]

Asunto vuokralle kun on kuukausia reissussa. Kaikki travellerit tätä tekee. Jos reissaa halvoissa maissa voi elää herroiksi. Idiootit tekee työtä, jota vihaavat.

[/quote]

Totta. Eikös tffl-Meri (bloggaaja) maininnut blogissaan, että Balilla yöpyminen maksaa halvimmillaan 6-8e. Eli kuukausivuokraksi tulisi 180-240e. Ja sitten jos on oma kämppä Suomessa (ali-)vuokralla (esim. 700 euron yksiö Helsingissä), niin siitähän jää ihan kivasti. Indonesiassa, Malesiassa, Thaimaassa, Laosissa, Vietnamissa, jne on elämä halpaa. Ja sitten kun vielä paiskii jonkin aikaa Suomessa töitä ja säästää ennen reissua, niin avot.

Vierailija
18/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan pakota töihin, mutta ei rahaa dig oo

Vierailija
19/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei pakota tekemään töitä, mutta jostakin se raha on kyllä kaivettava.

Sosiaalietuuksille on mahdollista heittäytyä - toistaiseksi. Voin kyllä hyvin kuvitella, että muutaman vuoden kuluttua niitä aletaan vähä vähältä höyläämään alaspäin, joten tuskin sekään tulee olemaan mitään herkkua.

Lisäksi niitä pieniäkin etuuksia vastaan joutuu aivan varmasti tulevaisuudessa tekemään palkatonta työtä.

Tulevaisuus ei näytä hyvältä. Inflaatiota ei ole näköpiirissä, joten palkkojen, sosiaalimenojen, eläkkeiden ja muidenkin julkisten menojen on pakko joustaa alaspäin. Käyn myös itse jatkuvasti töissä, lomia ei juuri ole (kesällä alle 2 viikkoa) ja syöhän tämä. Mutta pidän parempana, että teen töitä ja kituutan nyt, kun vielä jotenkin jaksan (ja töitä on).

Miksi heittäytyä elämään hetkessä, kun tulevaisuus on kaiken kaikkiaan Suomen osalta todella synkkä? Ei kyllä olisi pokkaa lähteä lorvimaan johonkin h*lvetin Balille, jos ei tosiaan ole talous turvattu miljoonasijoituksin.

Vierailija
20/33 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

700 euroa vuokrarahoja omasta asunnosta miinus vastikkeet ja voitosta pääomavero. Ei se oo kokonaan sun rahaa.