Kuuluuko tuntemasi pirinarkki/sekakäyttäjä alempaan sosiaaliluokkaan?
En tunne tai ainakaan tiedä tuntevani yhtään juoppoa, mutta mielestäni kaikki juopot ovat aina olleet mukavia.
En tunne yhtään piikkihuumeiden käyttäjää, mutta uskon heidänkin olevan melko siedettäviä ihmisraunioita. Tekevät rikoksia vain saadakseen päivän välttättömän huumesatsin.
Sekakäyttäjät ovat mielestäni lähempänä psykopaatteja. Usein he vetävät kaikkea mahdollista sekaisin ja näyttävät selvänäkin pelottavilta :0.
Haluaisin kysyä, millaiset taustat on tuntemallasi pirinarkilla/sekakäyttäjällä. Huumeidenkäyttö lienee vähän samalla tavalla periytyvää kuin köyhyys. Uskon, että aika moni on menetetty tapaus jo lapsena.
http://www.hs.fi/elama/Kaipaan+puhtaita+pirinistej%C3%A4/a1408413924831
Kommentit (5)
Rosan jutut kiinnostaa kuin kilo paskaa.
Mun tuntema narkki on älykäs nuori mies, tulee keskiluokkaisesta perheestä, on hyvätuloiseen ammattiin valmistunut jne. Käyttö alkoi kavereiden kanssa pössyttelystä ja jatkui paniikkihäiriön(?) lääkitsemisellä katukaupan lääkkeillä. Harmittaa tämä tapaus kovasti, on yrittänyt päästä tutkituttamaan päänsä mutta ei ole saanut terveydenhuollosta apua.
Tunnen yhden ja tulee varakkaasta perheessä. Ikää 25v. ja elää vanhempien ja sossun rahoilla. Oli töissä isänsä firmassa, mutta sai sieltäkin potkut parin viikon jälkeen. Käyttää mitä sattuu käsiinsä saamaan.
Ne narkit jotka tiedesttiin yleisesti kun olin nuori, olivat paremmista perheistä, vanhemmat lääkäreit jne.
Myöhemmin tietooni tuleet narkit ovat olleet ihan tavallisista työssä käyvien keskituloista vanhempien lapsia.
Eiköhän niitä ole kaikissa sosiaaliryhmissä
Mun piireissä köyhemmistä piireistä tulevat polttavat vain pilveä ja rikkaiden perheiden lapset käyttää vahvempia.
Kaikki nämä ovat 20-25 v