Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden mielestä saksa kuulostaa tyhmältä?

Vierailija
19.08.2014 |

Katselen tuossa jotain sarjaa ykköseltä jossa puhutaan saksaa ja täytyy sanoa että kylmänväreet hivelevät niskaani, kielihän kuulostaa kamalan kirskuvalta, jotenkin aggressiiviselta ja muutenkin aiheuttaa universaalia dissonanssia korvissani. Harmittaa tavallaan koska toisaalta rakastamani ihminen osasi saksaa hyvin. Mutta en voi sille mitään että saksa kuulostaa vastenmieliseltä :( Muita?

Kommentit (15)

Vierailija
2/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUN puhuma saksa kuulostaa tyhmältä, oon kuullu sanottavan (puhun liian "tunteella" jos ymmärrätte. Ja vaikka tiedostan ongelman, maneerista vaikea päästä eroon).

Mutta muuten kielenä mielestäni hauska. Ei toki samalla tavalla kaunis kuin esim. latinalaiset kielet, muttei mikään kamalakaan. Mielelläni saksaa kuuntelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi!

Vierailija
4/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltä pitäisi kuvailla yhdellä sanalla, se olisi KULMIKAS :D töksähtelee kuin nelikulmainen polkupyörän pyörä

Vierailija
5/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska vasta kuulostaakin, ei ymmärrä yhtään mitään vaikka periaatteessa ruotsia osaan niin luulisi edes sanan sieltä tai toisen täältä olevan tuttu. Just yks päivä kuuntelin turisteja bussissa puolisen tuntia.

Vierailija
6/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jäänyt mieleen Varkaudesta mekaanisen musiikin museon oppaan sanat (hänen kotikieli oli saksa) " Saksa on konepistoolikieli ".

Vierailija
7/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelepa hollantia tai tanskaa - ne ne vasta tyhmiltä kuulostavat!

Vierailija
8/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä! :D mun mielestä saksa kuulostaa niin kauniille. Olen kyllä lukenut saksaa useita vuosia ja kieltämättä se on kova kieli: paljon konsonantteja ja vähän vokaali.

Silti, saksa kuulostaa omaan korvaani todella soinnilliselta ja varsinkin laulettuna ja kuuntelen sitä mielelläni.

Vierailija
9/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso S.

Vierailija
10/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee valitettavasti saksan kielestä mieleen televisiossa natsi Saksaa käsittelevät ohjelmat, joissa Hitler karjui suu vaahdossa.

Vierailija
11/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään tosi paljon saksasta. Pohjois-Saksan akstentilla puhuttuna on mielestäni kauniipaa kuin ranska, joka on alkanut kuulostaa jotenkin ärsyttävältä. En asu Suomessa ja kuulen saksaa ja ranskaa päivittäin.

Vierailija
12/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvissa saksa on ihan valtavan kaunis kieli. Ainoastaan hollanti menee seksikkyydessä saksan edelle.

Vierailija
13/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mainitsema sarja kuulosti tosi kamalalta saksaksi. katsoin alkua ja totesin, ettei nappaa. Odotin parempaa.

Vierailija
14/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä saksa on parhaimmillaan vähän synkemmissä, melankolisissa runoissa, lauluissa ja muissa teksteissä :)

Vierailija
15/15 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä et saksalaiset on huonoja näyttelemään. Jotenkin telkkarisaksa on lyhyttä, rumaa ja töksähtelevää. Muuten taas kieli on ihanaa, varsinkin lapsien puhumana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi