Miksei suomalaiset osaa arvostaa...
"Ilmaista" koulutusjärjestelmää, terveydenhuoltoa, sosiaaliturvaa, lapsiperheiden etuuksia yms. joihin tavan duunarilla ei olisi mitään mahdollisuuksia ilman nykyisenkaltaista (tosin velkarahalla toteutettua) hyvinvointiyhteiskuntaa.
"Ilmaista" lainausmerkeissä siksi, ettei mikään ole tietenkään ilmaista, mutta varainsiirrolla varakkaammilta heikommin toimeentuleville toteutettua (verot).
Maassa missä itse asun voin vain haaveilla omistusasunnosta, mahdollisuudesta käyttää lääkäripalveluja muutakuin aivan pakollisissa tilanteissa, ilmaisesta koulutuksesta, lastenhoidosta jne. Enkä ole edes mikään köyhä kyseisen maan standardeilla mitattuna. Tavallinen työläinen kuitenkin.
Keskustelua!
Kommentit (20)
Turha on valittaa ihmisten asenteesta, kun on ensin poliittisilla valinnoilla järjestetty tilanne sellaiseksi, että pitää olla joko hullunrohkea tai tyhmä ryhtyäkseen epävarmaan tai pienipalkkaiseen työsuhteeseen tai yrittäjäksi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 01:03"]
Turha on valittaa ihmisten asenteesta, kun on ensin poliittisilla valinnoilla järjestetty tilanne sellaiseksi, että pitää olla joko hullunrohkea tai tyhmä ryhtyäkseen epävarmaan tai pienipalkkaiseen työsuhteeseen tai yrittäjäksi.
[/quote]
Ja mitäköhän valitettavaa tästä oli? Tiedättekö ollenkaan mitä peukutatte?
Itse arvostan suuresti. En usko, että pärjäisimme näillä pienillä tuloilla missään muualla mieheni kanssa näin hyvin. Olemme perusduunareita matalapalkkaisella alalla ja kummankaan palkka ei päätä huimaa, mutta meillä on silti ollut mahdollisuus ostaa oma pieni asunto, josta maksamme pois lainaa ja voimme elättää itsemme niin, että juurikaan mitään oleellista ei puutu.
Oli niin tai näin niin meno loppuu vuoden sisällä. Hauskaa oli niin kauan kuin sitä kesti, ja seuraavaksi on tilinteon ja sadonkorjuun aika. Kukin selvitköön kuinka parhaaksi taitaa.
Oma kaveripiiri kyllä arvostaa! Ainoat valittajat keitä tiedän ovat laiskoja sossuelättejä jotka eivät ole pärjänneet elämässä. Eivätkä ole tehneet mitään elämänsä parantamiseksi
Kyllä mä sitä arvostan. Olen asunut muuallakin ja tiedän millaista on kun taviksille ei tipu kaikki palvelut kuin taivaasta.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:39"]
Kyllä mä sitä arvostan. Olen asunut muuallakin ja tiedän millaista on kun taviksille ei tipu kaikki palvelut kuin taivaasta.
[/quote]Eli olisiko kyse sitten siitä, ettei olla nähty miten asiat oikeasti muualla ovat? Se on hyvä, että ainakin osa arvostaa! :)
Tämä on ikävä kyllä rapauttanut väestöä. Yrittäminen on jäänyt. Odotetaan suu ammollaan, että joku viskaa sinne safkaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:44"]
Tämä on ikävä kyllä rapauttanut väestöä. Yrittäminen on jäänyt. Odotetaan suu ammollaan, että joku viskaa sinne safkaa.
[/quote]
Juurikin tämä. Suomalaiset, etenkin nuoremmat, odottavat yhteiskunnan hoitavan kaiken.
Kyllä mä arvostan. Olenkin yleensä sanonut niille, jotka valittavat veroista, että esim. peruskoulu/muut kolut, neuvolat, yms. ovat ilmaisia ja ruokaakin tarjotaan kouluissa lapsille ilmaiseksi jne.
Meillä on asiat hyvin :)
Suomalaisille nuo ovat itsestäänselvyyksiä, maksamme veroilla nuo palvelut. Välttämättä kaikkeen kivaan ei sitten jää enää rahaa, joten ollaan rähisemässä kuinka rahat ei riitä. Itse arvostan Suomen joustavaa koulutussysteemiä, kaikissa maissa ei esim. ole avointa yliopistoa tai koulumaailmassa alkaa erottelu jyviin ja akanoihin ennen lukiota, ja reitti voi olla peruuttamaton. Ruoan hintaan haluaisin kilpailua enemmän Suomessa. Suomessa on myös puhdas vesi ja ilma, se on saanut jopa jotkut ulkkaritutut jäämään Suomeen ja yrittämään elämää täällä (aasialaisia).
Siksi koska ollaan av-mammoja. Ei olla ikinä käyty Tallinnanristeilyä kauempana. Kitistään, jos jotain pitää ostaa käytettynä. Juodaan aamukahvit roskaavalla kapselikeittimellä. Haukutaan mamuja, kun ne saa kaiken niin helpolla.
Istutaan kotona, korkataan siideri, syödään sipsejä. Lapset katsoo dvd:ltä piirettyjä kun mamma on vauva.fi palstalla "hetken". Lämmitetään lapsille uunissa nakit ja ranskalaiset, päälle vähän ketsuppia. Mutta ei paljoa, siinä on E-koodeja!
Kirjoitetaan aloitus, siitä miten sossu ei suostu ostamaan pyykinpesukonetta, ilmaisessa pyykkituvassa on niin hankala käydä pienten lasten kanssa. Eikä se saatanan typerä sossutantta tajua, kun on varmaan vela niin ei tajua että lapsiperheellä voi olla hankalaa!
Tilataan pizzaa lähikebabbilasta, lisäjuustolla. Sillä isi tuli töistä kotiin, ja sillä on nälkä. Av-mamma on ollut kiireinen, eikä ole kerennyt kokata. Sillä tänään oli pyykkipäivä!
Katotaan vähän Salkkareita ja satuhäitä. Tullaan kertomaan miten wt- jakson morsian oli, ja miten karmeita sen lapset oli.
Lapsille iltapalaksi jackymakupalaa, ja sit nukkumaan!
Av-mamma selaa aloittamaansa keskustelua mamujen vääristä tuista ja omasta vääryydestä. Mutta ei se mitään, toiset av-mammat antaa jaxuhaleja.
Aamulla on taas uusi päivä valittaa! <3
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:55"]
Siksi koska ollaan av-mammoja. Ei olla ikinä käyty Tallinnanristeilyä kauempana. Kitistään, jos jotain pitää ostaa käytettynä. Juodaan aamukahvit roskaavalla kapselikeittimellä. Haukutaan mamuja, kun ne saa kaiken niin helpolla.
Istutaan kotona, korkataan siideri, syödään sipsejä. Lapset katsoo dvd:ltä piirettyjä kun mamma on vauva.fi palstalla "hetken". Lämmitetään lapsille uunissa nakit ja ranskalaiset, päälle vähän ketsuppia. Mutta ei paljoa, siinä on E-koodeja!
Kirjoitetaan aloitus, siitä miten sossu ei suostu ostamaan pyykinpesukonetta, ilmaisessa pyykkituvassa on niin hankala käydä pienten lasten kanssa. Eikä se saatanan typerä sossutantta tajua, kun on varmaan vela niin ei tajua että lapsiperheellä voi olla hankalaa!
Tilataan pizzaa lähikebabbilasta, lisäjuustolla. Sillä isi tuli töistä kotiin, ja sillä on nälkä. Av-mamma on ollut kiireinen, eikä ole kerennyt kokata. Sillä tänään oli pyykkipäivä!
Katotaan vähän Salkkareita ja satuhäitä. Tullaan kertomaan miten wt- jakson morsian oli, ja miten karmeita sen lapset oli.
Av-mamma selaa aloittamaansa keskustelua mamujen vääristä tuista ja omasta vääryydestä. Mutta ei se mitään, toiset av-mammat antaa jaxuhaleja.
[/quote]
Reps.. :DD
Minä arvostan joka päivä, etenkin ilmaista koulutusta. -opiskelija
Ja niin kauan kun on ilmainen koulutus ja muita palveluita, maksan mielelläni veroja Suomeen. Vaikka olisin miljardööri. -11
Ei täällä enää kannata mitään arvostaa kun rahat menee mamutusbisneksiin ja poliitikoiden omiin taskuihin
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:51"]Kyllä mä arvostan. Olenkin yleensä sanonut niille, jotka valittavat veroista, että esim. peruskoulu/muut kolut, neuvolat, yms. ovat ilmaisia ja ruokaakin tarjotaan kouluissa lapsille ilmaiseksi jne.
Meillä on asiat hyvin :)
[/quote]
Mä olen tehnyt ihan samaa aina kun joku valittaa veroja. Mä osaan arvostaa osasin jo ennen ulkomaille muuttoa. Mieluummin maksan veroja kuin kaiken itse a:sta ö:hön
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 22:10"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 21:55"]
[/quote]
Reps.. :DD
[/quote]
Niin totta! :DDDD Melkein kun lukis itsestä.. Tosin en sidukkaa vedä, arkisin.. Kaipa sitä vois olla välillä vähempään tyytyväinen! :)