Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalla 5kk hampaita, imetys tuskaa. lopettaminen?

Vierailija
19.08.2014 |

Asia otsikossa. Vauva puree todella kovaa ja imetyksestä on tullut suoranaista kärsimystä. Haluan lopettaa imetyksen, koska en voi rentoutua rintaa antaessani. Nänni alkaa olla niin ruhjeilla, että pelkkä imeminenkin sattuu.

Vauva ei kuitenkaan syö pullosta. Alkaako juoda jos vaan en muuta tarjoa? Vai miten imetys lopetetaan tässä tapauksessa? Ensimmäistä imetin 1v 3kk ja siirryttiin suoraan nokkamukiin. Minulla ei myöskään ole mitään hajua paljonko maitoa tarjotaan.

Kiitos neuvoista etukäteen.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta niitä rintakumeja jos et muutoin halua vielä imetystä lopettaa.

Vierailija
2/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta imetys puremiseen - sillä kertaa.

Meillä hampaat tulivat 3kk, alkoi purra vasta tuossa puolivuotiaana. Minä sitten keskeytin joka kerta, sanoin kuuluvasti myös että au, sattuu.

Eihän puolivuotias nyt sinänsä mitään ymmärrä, mutta oppi olemaan purematta. Imetin tyypin sitten 1,5-vuotiaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vauvat juovat pullostakin jos vain tarjoaa siitä rintamaitoa, eikä heti lykkää korvikepulloa suuhun. Kyllä se oppii pullosta juomaan kun vain ahkerasti yrität. Siksi meillä opetettu molemmat lapset vastasyntyneestä asti pullolle ja rinnalle, ettei rinnasta vierottamisesta tulisi hankalaa.

Vierailija
4/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tai joka kerta, joka ikinen kerta, kun vauva puree, tiukka EI ja vauva irti rinnasta.

Jos siis haluat vielä imettää.

En opettaisi 5-kuukautista enää pullolle (varsinkaan jos ei juo siitä), vaan siirtyisin jo nokkamukiin. Alkuun hörpyttämällä, oppii kyllä aika pian.

Vierailija
5/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon muuten että mitä aikaisemmin lapselle opettaa että pureminen = huono juttu, sen parempi. Rintakumihan on ihan kamala vaihtoehto jos lapsi oppii sen kanssa että kyllä ihmisiä saa jäystää, ei tunnu missään.

Vierailija
6/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi puri rintaa niin, että veri vaan tirsui ja kyyneleet mun silmistä. Oli tuolloin puolivuotias. Keksi vielä tehdä siitä leikin, katsoi mua tiukasti silmiin ja alkoi painaa hitaasti leukojaan yhteen. Mutta minä kun kirkaisin aina että "AUUUUUUU" niin johan säikähti ja irrotti otteen. Ehdollistui tosi nopeasti siihen, että puremisesta seuraa pelottava ääni ja imetys loppuu siihen. Meni siis nopsaan ohi tuo järsimisvaihe. Minäkin imetin lasta lopulta 1,5 vuotta.

Vierailija
7/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pureminen menee ohi. Ota nenästä kevyesti kiinni joka kerran kun puree (niin, ettei ilma kulje). Lopettaa puremisen ja oppii tuohon kohta ettei kannata purra.

Vierailija
8/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kuin heinänteko sanoi mamma kun koiraa koulutti :D Ihan samat metodit pennulla ja lapsella siis.

Vierailija
9/9 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottiinkin, kiljaise tai huudahda kun sattuu, vauva säikähtää ja lopettaa, omani kokeili muutamia kertoja kunnes tajusi ettei kannata. Jos vauvasi puristaa hampailla vähän, mutta kivuliaasti niin otat rinnan pois kunnes loppuu pelleily.