Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko tää bloggaaja tosissaan?

Vierailija
19.08.2014 |

http://pienenhiirulaisenodotus.blogspot.fi/2014/08/sota-sokerista.html?m=0

Luitteko Mistä on pojat tehty -blogin sokeripostauksen? Siis voiko se oikeasti olla tosissaan? Onnea vaan niillekin lapsille kun ei koskaan saa nauttia herkuista!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paasaus :)

Vierailija
2/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe olevani kielipoliisi, mutta toi teksti oli aika karmasevaa luettavaa. Sisältöä en kommentoi, mutta sain tosta lukihäiriön. Puhekielen kirjoittaminen on ok, mutta jos kirjaimia puuttuu ja lauseet on hehtaarin pituisia, en ymärrä mtään mitäluen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 20:38"]Kohtuus kaikessa. Miksi sen mehun täytyy olla muka automaattisesti olla sokerista litkua? Vettä on toki hyvä myös antaa, mutta en usko lapselle aiheutuvan mitään addiktiota mehusta tai silloin tällöin saaduista muroista. Naurahdin vähän tuossa kohdassa, kun mehua verrattiin punaviiniin. Voih. Kuulostaa vähän hysteerialta.

[/quote]

Kerroppa mulle mitä siinä mehussa sitten on juomisen arvoista, muutakin kuin maku?

Ite ainakin pärjään ihan hyvin pelkällä vedellä. Mehu ja limppari on ihan yhtä pahoja sokerin määrässä, ja ainakin itelleni ne kuuluu vain herkkuhetkiin. En juo mehuja kuin limppareitakaan arkena. Jos haluan jotain mehun sisältämää vitamiinia, niin otan sen kyllä mielummin ihan hedelmän tai marjan muodossa.

Vierailija
4/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa paasaamista ja hysterisointia.

Karkkipäivä lapsilla ja normaali ruokavalio, niin se on siinä, ei tarvitse liioitella ja kriiseillä jostain sokerista.

Ja mehuista, onhan ne paremman makuisia kuin vesi ja itsetehty marjamehu (oma ja lasten lemppari) on todella luonnollista sisältäen vain marjoja ja sokeria, verrattuna esim. bloggaajan Skyr-rahkoihin jotka ovat makeutusaineita ja säilöntäaineita täynnä.

Vierailija
5/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 01:59"]Ihan turhaa paasaamista ja hysterisointia.

Karkkipäivä lapsilla ja normaali ruokavalio, niin se on siinä, ei tarvitse liioitella ja kriiseillä jostain sokerista.

Ja mehuista, onhan ne paremman makuisia kuin vesi ja itsetehty marjamehu (oma ja lasten lemppari) on todella luonnollista sisältäen vain marjoja ja sokeria, verrattuna esim. bloggaajan Skyr-rahkoihin jotka ovat makeutusaineita ja säilöntäaineita täynnä.

[/quote]

eikö tyo bloggaaja nimenomaan painota sitä että kohtuudella?

Eikö maininnut heillä olevasta herkkupäivästä? Ja millään logiikalla sokeri ei vaan kuulu notmaaliin ruokavalioon. Ootteko ihan tyhmiä kun ette tajua?

Vähän sisälukutaitoa! :D

Vierailija
6/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä asiaa koko teksti!

Vierailija
7/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei tarvitse sokeria. Miksi siitä paitsi jääminen on huono juttu?

Vierailija
8/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin, siitä kuinka tyhmiä te olette :D Eikö teillä ole ollenkaan sisälukutaitoa? Eihän Nelli väittänyt, että kieltää lapsilta herkut kokonaan, niinkuin joku tuolla yllä paasaa nyt. Vaan, että herkut kuuluu herkkupäiviin. Ja uskoisin kyllä olevan tässä meidän maassamme aika montakin perhettä, joilla mehut yms ei vaan kuulu arkipäiviin.

Ps. Jos ette uskalla käydä omalla nimellä kommentoimassa Nellin blogiin, niin kannattaisiko sitten pitää se suu kiinni? ;)

Terkuin. Iina

Vierailija
9/17 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jotenkin tuntui kun luki tämän neiti "täydellisen" juttua, että hän on kuningatar ja kaiken yläpuolella ja hänellä on kaikki niin hyvin ja niin ihanat lapset ja niin ihana mies ja niin ihana koti ja kun selaili edellisiä postauksia niin jotenkin paistaa rikkaus ja kaiken esitteleminen läpi ! Itse olen sitä mieltä , ettei sokeri ole pahasta! En vaan ymmärrä että pelkästään herkkuhetkiin, entäs jos meillä tavallisilla köyhillä ei ole niitä herkkuhetkiä erikseen?!

Vierailija
10/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin ihan samaa mieltä. Itse olin ylipainoinen sokeriaddikti, kun ei kotona ollut mitään tolkkua. Vaikuttavathan siihen muutkin asiat, mutta me heikot yksilöt emme ehkä osaa korjata lapsuudenkotimme virheitä aikuisenakaan, joten edelleen joudun olemaan tarkkana.

Haluan opettaa lapseni syömään ruokaa, en herkkuja. Herkut tulee sitten väkisin jossain vaiheessa kuvioihin, ei niitä parivuotiaalle tarvitse ostaa. Ei meidän lapset ainakaan niitä vaadi kun ei sokerikoukussa ole? Sen sijaan miehen lapset syövät äidillään koko ajan sokeria, ja ovat tosi kärttyisiä meillä ollessaan jos ei ole koko ajan Paula-vanukasta ja Juissia pöydässä. Vesi kun ei maistu. 

Ihan sama olenko tyranni, mutta meidän lapset saa ne tarpeelliset sokerit marjoista ja hedelmistä.

Vierailija
11/17 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 17:47"]Joo, jotenkin tuntui kun luki tämän neiti "täydellisen" juttua, että hän on kuningatar ja kaiken yläpuolella ja hänellä on kaikki niin hyvin ja niin ihanat lapset ja niin ihana mies ja niin ihana koti ja kun selaili edellisiä postauksia niin jotenkin paistaa rikkaus ja kaiken esitteleminen läpi ! Itse olen sitä mieltä , ettei sokeri ole pahasta! En vaan ymmärrä että pelkästään herkkuhetkiin, entäs jos meillä tavallisilla köyhillä ei ole niitä herkkuhetkiä erikseen?!

[/quote]

lievästi sanoen paistaa nyt kateus läpi! Nolo!

Miksei saisi olla onnellinen jos on ihanat lapset, ihana mies ja kaunis koti? Rahaakin millä elää? Itse rn ole ikinä saanut bloggaajasta kehuskelevaa kuvaa vaan keskivertoa enemmän jalat maassa vaikutelman.

Ymmärtäähän sen, että av:ta kismittää kun toisilla on elämä mallillaan! :D hankkikaa oma elämä, niin ei tarvitse toisten elämää kadehtia.

Ja miten se köyhyys tai rikkaus liittyy millään tavalla sokeriin? :D

Vierailija
12/17 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai?

Vierailija
13/17 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuus kaikessa. Miksi sen mehun täytyy olla muka automaattisesti olla sokerista litkua? Vettä on toki hyvä myös antaa, mutta en usko lapselle aiheutuvan mitään addiktiota mehusta tai silloin tällöin saaduista muroista. Naurahdin vähän tuossa kohdassa, kun mehua verrattiin punaviiniin. Voih. Kuulostaa vähän hysteerialta.

Vierailija
14/17 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo entiset "sokeriaddiktit" on rasittavaa sakkia. En aio antaa lapselleni mitään keinomakeutettuja tuotteita, mutta se ei tarkoita että lapioisin sokeria hänen suuhunsa. Vaikka bloggaajalla on kultainen keskitie kateissa, ei se tarkoita että kaikilla muillakin olisi.

Vierailija
15/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Lapset varmaan ymmärtää karkkipäivien päälle ja se jotenkin automaattisesti tulee äidinmaidossa? Opittu tapa ja hyvä vaan jos vanhemmat ymmärtää olla liikaa antamatta jos lapsi ei edes osaa pyytää. On pienen ihmisen elämä perseestä jos sokeri ja herkut mittaa onnellisuuden. Nyt vähän älliä päähän. Kukin perhe toimii tavallaan ja jos se noin paljon omaa elämää häiritsee niin kannattaa keksiä jotain tekemistä.

Vierailija
16/17 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ketjun aloittaja ei ole tainnut lukea koko postausta vai voisitko siteerata missä kohtaa tekstiä sanottiin etteivät koskaan saisi nauttia herkuista? Puhuttiin herkkupäivästä ja siitä että jos esim. Isovanhemmat tarjoaa sokeria niin ei sitä kielletä. En ymmärä mikä siinä, että joku kertoo arkena syöttävänsä mahdollisimman monipuolista ja terveellistä ruokaa, säästäen käsitellyn sokerin herkkuhetkiin, saa hyökkäämään av palstalle jauhamaan paskaa. Sekö että ette kestä sitä, että joku näkee vähän enemmän vaivaa lastensa terveellisen ruoan puolesta kuin te mollaajat itse? Ja ei en todellakaan tuomitse ketään, ymmärrän täysin että ei lapsi mene pilalle vaikka saisi sokeria päivittäin jos se on teidän tapanne toimia niin just ho with it! Mutta jos joku kokee sokerin rajoittamisen paremmaksi vaihtoehdokse HEIDÄN lapselleen, niin miksi sitä vastaan pitää välittömästi hyökätä?

Vierailija
17/17 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin sokeria, kun keinomakeutuksia!