Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näen usein unta samasta talosta jota en ole koskaan nähnyt livenä.

Vierailija
19.08.2014 |

Unessani asun siinä talossa. En tiedä miltä se näyttää ulkoapäin. Talo on iso ja viihtyisä sisältä, kauniisti sisustettu ja valoisa. Joka kerta unessani kuitenkin löydän talostani lisäsiiven, joka on myös sisustettu upeasti ja se on kolmikerroksinen, mutta pelkään olla siellä. Aina kun löydän sen sanon jollekin toiselle, että en muistanutkaan että talossamme on myös tämä puoli, mutta pelkään mennä sinne. 

Kuitenkin käyn siellä ja aina yhtä ahdistava olo tulee ja haluan nopeasti pois. Viime yönä kävi niin etten löytänyt pois sieltä ja iski pakokauhu. Juoksin ympäriinsä ja aina tuli vastaan portaat mistä en tiennyt mihin päätyvät ja portaikko vei johonkin pimeään.

Mitä tämä tarkoittaa? Olen jo usean vuoden ajan nähnyt unta kyseisestä asunnosta. Viime yön uneen tuli vielä sellainen lisäys, että siellä turvallisella puolella tuli kaikkiin sähkölaitteisiin vika ja vaikka revin johtoja seinästä niin toiminta ei lakannut. 

Olisi ihanaa jos joku osaisi tulkita tämän unen. 

Elän nykymaailmassa tavallista perhe-elämää, ilman mitään suurempia huolia. On työtä ja terveyttä. Rahaa ei liiemmälti, mutta tullaan toimeen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanovat että unessa talo symboloi ihmismieltä. Se millainen talo on sisältä, kuvastaa sitä mitä käyt pääsi sisällä läpi.

Vierailija
2/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2014 klo 11:47"]

Jotkut sanovat että unessa talo symboloi ihmismieltä. Se millainen talo on sisältä, kuvastaa sitä mitä käyt pääsi sisällä läpi.

[/quote]Onkohan mulla jotain synkkiä ajatuksia mitä en itse oikein tiedosta? Viittaako tämä talon ahdistava puoli siihen? 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinussa on jotain sellaista mitä kaikissa meissä on: pimeä puoli.

Talo kuvaa sinun psyykettäsi. Kellari on tiedostumattoman mielen metafora. Kannattaa käydä sinne rohkeasti. Ilman pelkoa.

Vierailija
4/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kerrosta viittaa mielen rakenteeseen: id, ego, superego.

Googlaa lisää.

Vierailija
5/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ja mielenkiintoisia vastauksia. Olen joskus miettinyt, että onko mulle lapsena sattunut jotain niin pahaa tai olen nähnyt jotain kammottavaa, että olen muiston lukinnut jonnekin syvälle mieleen ja nyt se kamala muisto pyrkii ulos. Ihan kuin unessa olisi vaan pakko uskaltaa tutkimaa sitä talon ahdistavaa lisäsiipeä. 

Tai sitten se on niin kuin aikaisemminkin kirjoititte. Täytyy yrittää ensi kerralla mennä rohkeasti tutkimaan mikä siellä ahdistaa. Pelottaa, mut jospa uteliaisuus voittaisi.

Ap

Vierailija
6/12 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, tunnetuin unisymboli talolle on oma psyyke ja oma mieli. Mitkä ovat sinun salaiset huoneesi, ne joihin et uskalla mennä?

Vierailija
7/12 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:12"]

Jep, tunnetuin unisymboli talolle on oma psyyke ja oma mieli. Mitkä ovat sinun salaiset huoneesi, ne joihin et uskalla mennä?

[/quote]Tuli mieleeni, että kerran tuossa talossa ei ollut sitä lisäsiipeä mikä nyt oli,  mutta oli kaksi huonetta joihin meneminen oli ehdottomasti kielletty. Siis ei sitä missään sanottu, vaan tiesin sen mielessäni ettei niitä ovia saa avata. Mieli teki, mutta ovia lähetyessäni tuli samanlainen ahdistava olo kuin viime yönä lisäsiipeen mennessäni. Miten uskallan avata ovet joiden takana tiedän oikeasti olevan jotai järkyttävää? 

ap

Vierailija
8/12 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkyttävää siellä on?

Vierailija
9/12 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2014 klo 00:24"]

Mitä järkyttävää siellä on?

[/quote]En tiedä, kun en ole vielä koskaan uskaltanut ottaa selvää. En uskalla avata niitä ovia tai mennä tutkimaan taloa syvempää, koska intuitio on niin vahva siitä että jotain pahaa siellä on.

Vierailija
10/12 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vuosia nähnyt unia talosta, josta aina löytyy jotakin uutta ja odottamatonta. Usein huoneita, joissa en ole ennen käynyt. Ja aina siellä on remontti kesken. Menen kyllä noihin huoneisiin, ne ovat ahdistavia, muttei niistä koskaan ole mitään kovin hirveää löytynyt.

Vierailija
11/12 |
20.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin näen aika ajoin talounta. Välillä tunnelma on ihana, mutta välillä näkee usein pelottavaa unta, löytyy uusia huoneita ja juoksen talossa peloissani.

Jälkikäteen ajatellen ne uudet huoneet ja pelko ovat osuneet elämäni murroskohtiin. Talossa esim raivosi usein tulipalo, kun muutin pois kotoa ja aloitin oman, itsenäisen elämän. Uusia pelottavia huoneita löytyi, kun tein eroa pitkästä vaikeasta suhteesta.

Ihminen kasvaa ja kehittyy aikuisenakin, miksi siis ei se oma talo muuttuisi. Rohkeutta uniin ja elämään :)

Vierailija
12/12 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutoksen kaipuuta. Muutos kuitenkin pelottaa. 

Lisäsiipi merkitsee, että jotakin uutta on olemassa, tai että alitajuntaisesti toivot sitä, mutta se olisi liian pelottavaa ja vaarallista.

Varsinainen talo unessasi kuvastaa näennäisessä kauneudessaan omaa elämääsi (vrt. viimeinen lauseesi tavallisesta perhe-elämästä), mutta taitaa pinnan alla kuohua ja sähköistäkin olla, kuten unesi sähköviat. 

Unesi voi myös merkitä sitä, että yrität suojata nykyiä kulissejasi, ja pelkäät ottaa mitään riskejä oman itsesi suhteen, vaikka alitajuntaisesti kaipaat muutosta ja jännitystäkin elämään. Toki jännitystä voi saada oman perheenkin kesken,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi