Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntatottumuksesi ja sosiaalinen taustasi

Vierailija
19.08.2014 |

Ammattiin opiskelevien liikkumattomuutta käsittelevän jutun innoittamana (HS tänään). Katsotaan korreloivatko sosiaaliluokka ja liikuntatottumukset äideissä! Itselläni on sellainenkin kokemus, että vanhemmiten liikunta alkaa kiinnostaa enemmän, koska illuusio omasta kuolemattomuudesta ja ikuisesta terveydestä rikkoutuu :)

Itse olen akateemisesti koulutettu, mutta melko vähävarainen. Liikun säännöllisesti vähintään 5 krt viikossa (jumppa, juoksu). Asun suomenruotsalaisella seudulla, jossa paljon "parempaa väkeä". Täällä näyttävät ihmiset pitävän kunnostaan huolta. Ylipainoisia ei näy, mutta lenkkeilijöitä senkin edestä.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, liikun päivittäin. Harrastan crossfitiä, juoksua, pyöräilen töihin.

Vierailija
22/26 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Medianomi (AMK) duunariperheestä, 28 v.

Lapsuudenperheessä ei liikuntaa harrasteltu, ja itsekin olen ollut siinä viime vuosiin hyvin laiska. Olen selittänyt itselleni että riittää että olen laiha, mutta vanhuuden kunto pelottaa.

Ulkoilen koiran kanssa, pyöräilen silloin tällöin ja laskettelen. Nyt aion aloittaa ensimmäistä kertaa elämässäni ohjatun liikuntaharrastuksen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhemmat yliopistokoulutuksen saaneita. Kukaan meidän perheestä ei ole ollut kiinnostunut muusta kuin hyötyliikunnasta. Olemme kaikki hoikkia ja tavallisen terveitä.

Vierailija
24/26 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun ei taida uskaltaa vastata kuin runsaasti liikuntaa harrastavat.

Vierailija
25/26 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukio + 2 ammattitutkintoa, duunari. Lapsuuden koti suht varakas, äiti duunari, isä akateeminen. 2-3 kertaa viikossa jalkapalloa, 1-3 kertaa viikossa kuntosalia, päivittäiset koiran lenkitykset päälle. Lapsesta asti olen liikkunut aktiivisesti, kuten myös molemmat vanhempanikin.

Vierailija
26/26 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkonomi, en liiku mutta syön terveellisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi