Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mulle etälukiosta!

Vierailija
18.08.2014 |

Olen suorittanut liiketalouden perustutkinnon, olen siis merkonomi. Nyt alalla (kaupan kassalla jee jee) muutamia vuosia istuskeltua tuntuu että tää ei todellakaan oo mun juttu. Olen ruvennut haaveilemaan mm. opettajan työstä. Ennen sitä pitäs kuitenki ilmeisesti lukea ylioppilaaksi. Ja oishan se muutenki mukava omata valkolakki. :) Olen nyt vakituisesta työstä (sieltä kaupan kassalta) äitiyslomalla ja aijon sen jälkeen jäädä vielä hoitovapaalle. Onnistuukohan tässä elämänvaiheessa suorittaa etälukio? Kertokaapa etälukion suorittaneet kokemuksia. Täytin jo netissä hakulomakkeen huvikseni mutten uskaltanut painaa lähetä-nappia. "No enhän mä nyt voi, ei vielä, höpöhöpö, taas joku tämmönen hullu päähänpisto." Millonkas sitte jos ei nyt? Apua! :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sä tarviit muutaman tunnin joka arkipäivä opiskeluun. Jns voite itsellesi järjestää, himma voi onnistua. Lisäksi tarvitset itskuria ja itseohjautuvuutta, eli sun pitää tajuta kurssikuvaukssta, mitä niissä pitää oppia ja sit sun on osattava panna itsesi tekemään ne asiat, jotka saavat sut oppimaan sen.

Vierailija
2/5 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tällä hetkellä tuntuu että motivaatio olisi huipussaan ja itsekuria löytyy. Mutta eihän se opiskelu mitää ruusuilla tanssimista loppu peleissä aina sitten olekkaan. Miten sitovaa on jos ilmoittautuisin? Pystyisinkö jättämään kesken ja joskus kuitenkin jatkamaan keken jääneitä opintoja? En siis suunnittele kesken jättämistä, jos aloitan, tarkoitus olisi suorittaa kerralla koko tutkinto. Aina vaan ei välttämättä kaikki mene niinkuin olisi tarkoitus. Niin joo, ja semmoinen kysymys vielä; suoritetaanko etälukiota omaan tahtiin vai onko joku aika esim. se 3 vuotta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, emmä nyt kenenkään Keken opintoja aio suorittaa. *KeSken tarkoitin. :)

Vierailija
4/5 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt etälukiolaiset miten menee käytännössä? Pitääkö ostaa kirjat vai onko opiskelumateriaali verkossa? Onko rankkaa? Kauanko kestää?

Vierailija
5/5 |
19.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plääh, eipä teiltä paljo apua herunu. :( NOH, minäpä otin ja repäisin; laitoin hakemuksen NETTIlukioon! :) Onneksi löysin tuon vaihtoehdon, ja etälukiota ja nettilukiota vertaillessa päädyin jälkimmäiseen. Arvelin ihan omaan tahtiin ja kaikessa hiljaisuudessa ruveta opiskelemaan. Näin iltaisin on useita tunteja luppoaikaa kun mies ja lapsi nukkuvat. Ehkäpä pidän tämän jonkin aikaa omana tietonani ja yllätän sitten kaikki jos onnistun. :)

Terveisin Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi