MIKSI eksäni kokoaja kummittelee unissani vaikka
Oon siis naimisissa ja ikionnellinen mieheni ja pienen lapseni kanssa. Eksäni jonka kanssa olen seurustellut aiemmin n.4 vuotta ja joka oli ensirakkauteni,näen hänestä välillä unia ja aamulla ärsyttää miksi näen koska rakastan omaa miestäni.! Emme ole vuosiin edes ollut eksän kanssa tekemisissä.en halua nähä siitä unia:(
Kommentit (17)
Minäkin näen. Aikaa juurikin samat 4 vuotta ja tämä on valitettavasti totta:
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 13:39"]Rakastat vieläkin eksää. Tiedät itsekin, että se oli intohimoista rakkautta, nykyinen perustuu enemmän kiintymykseen ja kumppaniuteen.
[/quote]
Minäkin näen, erosta tosin jo 8 vuotta. Pitkään en nähnyt enkä ajatellutkaan koko ihmistä, mutta viimeisen vuoden aikana ilmestynyt uniin. Minulle tämä ex on ilmestynyt selvästi nyt, koska jossain mielessä epäilen nykyistä liittoani. En usko tämän nimenomaisen eksän olevan sen sopivampi kumppani, mutta hän on tullut uniin henkilöksi johon ihastun tai jolle uskoudun - ja unessa ajattelen: "olisiko tämän kanssa sittenkin ollut parempi tulevaisuus kuin mieheni kanssa?". Molemmat suhteet ovat alkaneet samalla tavoin nopeasti ja rakastumisen huumassa, joten siinä ei eroa. Eksän kanssa suhde kuitenkin loppui enemmän elämäntilanteen myötä kuin mihinkään kiistoihin tai arvoristiriitoihin. Tämä varmaan minulla eniten syynä: kun nykyisessä suhteessa on hankalat ajat, entinen suhde vaikuttaa paremmalta (tasapainoisemmalta, ristiriidattomammalta), vaikkei siinä koskaan edetty niin pitkälle ja vaikeisiin tilanteisiin kuin nykyisessä.
Oletko varma, ettei mikään hierrä nykyisessä suhteessa tai et mitenkään vertaile näitä kumppaneitasi keskenään eksän hyväksi?
Se tosiaan oli aitoa rakkautta silloin,seurusteltiin 4 vuotta,seurustelun päättymisestä on 5 vuotta. En mieti häntä enää koskaan mutta välillä hän vaan tullee uniin ja niissä unissa me yleensä tavataan ja ihastuttais uudelleen enkä edes miehelleni uskalla kertoa niistä. Ärsyttävää kun yrittää olla muistamatta että hän edes kuului elämääni mutta unet tuovat hänet uudelleen mieleen.
Mulla on ihan sama juttu. Erosta on jo kolme vuotta, ja sen kolme vuotta olen ollut nykyisen mieheni kanssa. Meillä on myös lapsi. Olen onnellinen ja rakastan miestäni, perhettäni! Silti ex toisinaan tulee uniin. Aamuisin sitten ahdistaa! :( muutenkin toisinaan ex palaa mieleen, esim joidenkin kappaleiden takia tms. Tahtoisin unohtaa koko miehen, koska hänestä ei oikeasti ollut muuta kuin harmia, mutta kai sitä silti on jotain tunteita häntä kohtaan vieläkin. ..en ole keksinyt muuta syytä sille miksi näen unia yms hänestä.
Minunkin eksäni pyörii unissani. Ensirakkaus, seurustelimme 4 vuotta. Itse olen nyt kuitenkin onnellisesti naimisissa ja erostamme on todella kauan aikaa. Eksä on yhä hyvä tyyppi enkä näe avioliiton lisäksi muuta estettä ettemmekö voisi palata yhteen. Välitän ja kunnioitan eksää mutta rakastan ja kunnioitan miestänikin. Ei ole tarvetta vaihtaa takaisin. Enkä kiusaannu vaikka tulee usein uniin.
Sinulla on selvittämättömiä asioita exän kanssa, joku asia kaihertaa. Miten erositte? Jättikö mies sinut vai vaihdoitko miehen hetkessä uuteen? Tämän takia olisi hyvä pitää vähän taukoa, ennen kuin uusi suhde tulee kuvioihin. Ikään kuin käsittelisi sen vanhan pois mielestä.
Minä taas epäilen, etteivät unet ole merkki niinkään tunteista eksää kohtaan, vaan eksä edustaa jotain (menneisyyden) asiaa tai ilmiötä laajemmin. Mulla ainakin vilistää unissa näennäisesti merkityksettömiä hahmoja aina ala-asteen luokkakavereista alkaen, jotka taatusti edustavat jotain muuta kuin itseään.
[quote author="Vierailija" time="14.10.2014 klo 16:44"]
ex-miehesi kokoaja?
[/quote]
Ex-mies on ilmeisesti robotti.
Mä oon nähnyt vain yhden unen.. ja siinä pelkäsin häntä. Joo.. pelkäsin myös in real life ajoittain, ei todellakaan rakkautta jäljellä.
Miten se tyyppi kokosi ex-kumppanisi?
Ohis, mutta on vaikea tajuta, miten moni kirjoittaa kaikki yhdyssanat erikseen, mutta silti selvät sanaliitot kuten "koko ajan" tai "tämän päivän" sitten taas yhteen. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Kun olin tavannut nykyisen mieheni ja nukuimme ensimmäisiä öitä yhdessä, näin unta eräästä vuosien takaisesta eksästäni, joka halusi minut takaisin (särjettyään aikoinaan sydämeni aika perusteellisesti). Uni loppui ennen kuin tein mitään ratkaisua. Heräsin vihaisena ja surullisena, oli tosi häiritsevää nähdä unta toisesta miehestä, kun on vastarakastunut ja onnellinen toisen kanssa. Mutta jotenkin se sai minut tajuamaan, että olin vihdoinkin oikeasti valmis päästämään irti siitä suhteesta. Vaikka välissä oli ollut muita miehiä, niin tuo yksi oli jäänyt kaihertamaan. Ymmärsin, että nyt olisin aidosti valmis sanomaan hänelle ilman mitään katkeruutta tai ylpeyttä, että ei kiitos, olen onnellinen tämän miehen kanssa.
Ex ei ole palannut enää uniini.
Ensirakkaus kummittele aika-ajoin mielessäni niin tuskallisen voimakkaasti että se suorastaan romahduttaa kaiken muun elämän. Elikkä kurkkua kuristaa ja koko keho on täysin voimaton kun tuo elämäni suurin rakkaus pyörii mielessäni jatkuvasti. Pidin itseäni jo täysin eriskummallisena kun mietin että tämä ei ole enää normaalia, mutta kun sain huomata että myös moni muu painii saman aiheen kanssa, niin sehän suorastaan ´´helpotti´´ mieltäni, mutta ei tietenkään poistanut sitä tosiasiaa, että (häntä) en saata koskaan unohtaa. Tämä nykyinen ´´kausi´´ on kestänyt taas usean viikon ajan, ja loppua ei vaan ole näkyvissä. Se oli niin suurta rakkautta, että sellaista en ole enää sen jälkeen löytänyt.
[quote author="Vierailija" time="12.11.2014 klo 17:14"]
Ensirakkaus kummittele aika-ajoin mielessäni niin tuskallisen voimakkaasti että se suorastaan romahduttaa kaiken muun elämän. Elikkä kurkkua kuristaa ja koko keho on täysin voimaton kun tuo elämäni suurin rakkaus pyörii mielessäni jatkuvasti. Pidin itseäni jo täysin eriskummallisena kun mietin että tämä ei ole enää normaalia, mutta kun sain huomata että myös moni muu painii saman aiheen kanssa, niin sehän suorastaan ´´helpotti´´ mieltäni, mutta ei tietenkään poistanut sitä tosiasiaa, että (häntä) en saata koskaan unohtaa. Tämä nykyinen ´´kausi´´ on kestänyt taas usean viikon ajan, ja loppua ei vaan ole näkyvissä. Se oli niin suurta rakkautta, että sellaista en ole enää sen jälkeen löytänyt.
[/quote]
Minäkään en ole rakastunut niin kuin ensirakkauteen enää sen jälkeen. Joidenkin mielestä on ihan tarpeeksi, että seuraavaan mieheen rakastuu, mutta ei niin intohimoisesti. Niin minäkin yritin ajatella ja jonkin ajan kuluttua ajattelinkin. Eron tullessa sitten en edes itkenyt ja etsin seuraavan miehen helposti, vaikka yhä tunsin samanlaista lämpöä edellistä miestä ajatellessani. Tuollainen "rakkaus" on helposti korvattavissa ja se varmaan perustuu vain johonkin turvallisuuden ja läheisyyden tunteeseen. Ei ole omistautumista tai intohimoa.
Exäsi unessa ei välttämättä edusta juuri tätä henkilöä. Voi olla symboli jollekin muulle asialle. Voisiko jokin tilanne vaikkapa työelämässäsi muistuttaa jotain aiemmassa seurustelusuhteessasi kokemaasi?
Ei sinun unesi uhkaa nykyistä parisuhdettasi - se, mitä ajattelet ja tunnet sydämessäsi valveilla ollessasi on ratkaisevaa.
Mä oon nähnyt usein sellasta unta, että olen exäni ja hänen nykyisen tyttöystävänsä yhteisessä kodissa kylässä.. ja tämä heidän koti on joka unessa ollut erilainen.
Rakastat vieläkin eksää. Tiedät itsekin, että se oli intohimoista rakkautta, nykyinen perustuu enemmän kiintymykseen ja kumppaniuteen.