Miksei jotkut miehet osaa lohduttaa kun nainen itkee?
Kommentit (16)
Ne hätääntyvät. Ei munkaan exä osannut. Olisin halunnut, että se halaa ja silittää hiuksia mutta se vaan kattoi mykkänä tai mikä pahempaa, meni pois. Harva mies kykenee siihen, moni vaan ajattelee, että mitä mä nyt sanoin / tein, apua, se itkee.
Ei ihme että on exä.
Onneks mun poikaystävä osaa. :3 pitää mua sylis ja silittää. Ei siihen muuta tarvitse.
Vaikea sanoa. Naiset ja lapset itkee välillä ilman mitään järkevää syytä. Outoja otuksia. Itkun sattuessa kannattaa vähän silitellä. Niinkuin kissaa silittelisi.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 00:48"]
Vaikea sanoa. Naiset ja lapset itkee välillä ilman mitään järkevää syytä. Outoja otuksia. Itkun sattuessa kannattaa vähän silitellä. Niinkuin kissaa silittelisi.
[/quote]
Juuri niin. Voit myös puhua kuin kissalle, "voi pikku *Misse*, voi sua".
Mutta kyllä naisen itkuun yleensä on jokin syy. Aina se ei välttämättä ole miehessä (mutta USEIN on). Ei kuitenkaan kannata mennä lukkoon vaan rohkeasti lähestyä.
naiset nyt vollottaa milloin mistäkin. turhaa touhua. lisäksi ei koskaan tiedä mitä niiden päässä liikkuu
Miehen ei kannata osoittaa naiselle empatiaa, koska se on heikkouden merkki. Nössöä miestä nainen alkaa halveksia ja seksin saanti lakkaa. On siis parempi murahtaa naiselle möreällä äänellä "ole hiljaa!" kuin alkaa lohdutella kuin lasta.
Itse en kaipaa lohdutusta, sillä koen muiden edessä itkemisen noloksi. Mieheni kuitenkin niinä muutamina kertoina lohdutti, vaikka olisin halunnut olla rauhassa. Tuli ikävästi mieleen miehen edellinen super-dramaattinen tyttöystävä joka kavereidensakin seurassa pillitti jatkuvasti saadakseen hoivaa ja huomiota.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 00:56"]
Itse en kaipaa lohdutusta, sillä koen muiden edessä itkemisen noloksi. Mieheni kuitenkin niinä muutamina kertoina lohdutti, vaikka olisin halunnut olla rauhassa. Tuli ikävästi mieleen miehen edellinen super-dramaattinen tyttöystävä joka kavereidensakin seurassa pillitti jatkuvasti saadakseen hoivaa ja huomiota.
[/quote]
juuri näin. huomiohuoraamista. miksi pitäisi lohduttaa jotain jatkuvasti parkuvaa lehmää
Koska putkiaivot.
Ne ei uskalla itkeä kaveriensa nähden, paitsi kännissä tai urheilun takia, joten ei ne ymmärrä naisen itkua myöskään. Pasille voi aina tarjota bissen tai lyödä olkapäälle, mutta naisen itku on pelottavaa. Miestä täytyykin kouluttaa. Itse sanoin ex-miesystävälle, että "halaa nyt, vitun pahvi!" Kyllä se ajan myötä oppi. :)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2014 klo 00:56"]
Miehen ei kannata osoittaa naiselle empatiaa, koska se on heikkouden merkki. Nössöä miestä nainen alkaa halveksia ja seksin saanti lakkaa. On siis parempi murahtaa naiselle möreällä äänellä "ole hiljaa!" kuin alkaa lohdutella kuin lasta.
[/quote]
Teoriasi valitettavasti ontuu siinä kohtaa, että naisilla on ikävä kyky päätellä mies nössöksi puutteellisten lohdutustaitojen takia. Kyllä siinä seksihalut kuolee kun puupökkelön vieressä itket itsesi uneen. Halveksin miestä edelleen 20 vuotta myöhemmin tuon takia. Arvostusta on alkanut tulla takaisin viime vuosina, kun mies on jossain määrin oppinut näkemään asioita laajemmin kuin vaaksan säteellä omasta navastaan. Pakkohan se on, kun lähtötaso oli niin säälittävä.
En myöskään suosittele kokeilemaan tuota olehiljaa-murahdusta. Riski on aika suuri, että kohta itkettää itseäsi ja nenä on pitkään kipeä.
En minäkään osaa vaikka olen nainen. Se on kiusallista jos joku alkaa itkeä.
Mä olen nainen, joka ei edes muista milloin on viimeksi itkenyt. Mieheni sen sijaan saattaa itkeä pelkästä ärtymyksestä, jos joku ohjelmointijuttunsa ei onnistu. Mä en osaa lohduttaa itkevää miestäni, enkä itkeviä ystäviäni, tulen itkemisen kuuntelemisesta vaan kiusaantuneeksi ja se myös jollain tavalla ärsyttää. Oon meidän perheessä se joka remontoi, korjaa ja kuskaa, miehellä on peukalo täysin keskellä kämmentä muiden kuin tietokonejuttujen suhteen. Ehkä mä oon tietoisesti valinnut puolisokseni miehen, joka tarvitsee vahvan naisen kumppanikseen.
Jos ei itse kykene itkemään niin ei oikein osaa suhtautua toiseen joka itkee. Useimmiten nämä ovat miehiä, mutta on niitä myös naisia (kuten minä) jotka häkeltyy täysin jos joku toinen itkee. Tietyllä tavalla ollut kova lapsuus jossa surua ei olla näytetty ja itkemistä pidetty ikäänkuin häpeällisenä. On pitänyt oppia olemaan kova.
Ei se ole niin mustavalkoista,että miehet eivät osaa lohduttaa ja naiset taas osaavat automaattisesti. Itse naisena vaivaannun itkevistä ihmisistä,enkä tiedä miten reagoida.Toisaalta taas miespuolinen ystäväni on ihana lohduttaja,pitää sylissä ja tyynnyttelee. Miten itkevää pitäisi lohduttaa? Halaaminen on jotenkin vaistomainen reaktio,mutta toisaalta en koe luontevaksi halata ihmisiä.
Koska eivät ole saaneet siihen mallia kotoa, joko sillä että heidän äitinsä eivät valittaneet vaan raatoivat vaikka pää kainalossa eivätkä itkeneet kuin korkeintaan hautajaisissa, tai sitten itkivät kun puoliso oli antanut turpaan.