Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Armi-kuunnelma oli kyllä hyvä

Vierailija
02.08.2021 |

Ja koskettavampi kuin uskoinkaan. Äsken kuuntelin viimeisenkin osan loppuun. Myönnän, tuli itkettyä kahden viimeisen jakson aikana. Todella hienosti tehty kuunnelma muutenkin. Suomen radioteatteri on kyllä huippulaatua, ollut jo pitkään. Elokuvat eivät jostakin syystä niin tasaisen hyviä kuin radiotuotanto keskimäärin on.

Mutta siis vielä kuunnelmasta. Vaikutti, että pitkälle faktapohjaisiin tapahtumiin ja aitoihin muistelmiin ja haastatteluihin perustuva, (vaikka toki fiktiota mukana), mikä lisäsi koskettavuutta. Voi, miten suuri myötätunto tuli Armia kohtaan. Olen suhtautunut aiemminkin suurella sympatialla laitapuolen kulkijoihin, pubiruusuihin tai muuten jollain tasolla repsahtaneisiin ihmisiin, vaikka en itse sellaista elämää vietä (enkä toivottavasti tule koskaan viettämään; olen herkkä ihminen myös, mutta minulla on ollut todella turvallinen pohja elämässä, ja tiedän, että tietyissä olosuhteissa minulle voisi ihan hyvin käydä kuten Armille). Mutta tosiaan, tuli vielä astetta suurempi ymmärryksen taso näitä ihmisiä kohtaan. Taustoja on monenlaisia ja osaa voi ehkä enemmän syyttääkin tilanteestaan, mutta suurimmalla osalla taustalla on vain raskas elämä, herkkä mieli, epäonnistumiset ja surut ynnä muut.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Miten Dannyn osa Armin kohtaloon tuotiin esille?

Vierailija
2/3 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yllättävän hyvä. Aloitin kuuntelun koska ei ollut muutakaan mutta koukkuun jäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos.

Miten Dannyn osa Armin kohtaloon tuotiin esille?

Itse koin, että kuunnelma oli aika neutraali eikä asettunut erityisen vahvasti kenenkään puolelle tai ketään vastaan. Silti Dannysta jäi kuva, että erityisesti suhteen aikana käyttäytyi monessa paikoin niin vastuuttomasti, että ei ole ihme, jos ainakin jollain tasolla on vaikuttanut Armin romahdukseen (ajatellen jo suhteen alkamista, jossa Armi juuri ja juuri täysi-ikäinen ja Danny reilusti neljännelläkymmenennellä ja naimisissa - onhan tuossa jo paperilta luettuna vastuu kokeneemmalla. Dannyn ei olisi pitänyt ryhtyä mihinkään suhteeseen Armin kanssa alun alkaenkaan). Toisaalta loppuosassa tuotiin sekin esille, kuinka paljon Danny myös auttoi Armia ja oli tukena viimeisinä vuosina.

Täysin faktaahan kuunnelma ei tosiaan ole, vaikka pitkälti fakta-aineistoon perustuva. Kukaan ei voi tietää koskaan täyttä totuutta ja miten Armin olisi käynyt ilman Dannya. Mutta kuunnelman kuunneltuaan ainakin jää toivomaan, että suhde ei olisi koskaan alkanutkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme