Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako koronajäljittäjä tekstiviestiä vai ainoastaan soittaa? En vastaa ikinä jos numero ei ole tuttu

Vierailija
02.08.2021 |

Nimim. Viimepäivinä paljon soinut puhelin

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä hyöty on koronavilkusta jollei se ilmoita????

Kaikki ei raportoi sinne tartuntaansa. Monihan on jo poistanut koko sovelluksen. Eli aika vähäinen hyöty. 

Vierailija
22/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset huijarit eivät soita +358 (Suomen suunta) alkuisista, joten helppo vältellä. 

Ööö, soittaapas. Sehän tässä tilanteessakin on hankalaa, kun suuntanumero suomesta ja puhelin ilmoittaa, että soittaja Oulusta ja pienen kohinan jälkeen alkaa kuulua englantia paksulla intialaisella aksentilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ne jäljittävät olisivat saaneet puhelinnumeroni? Jos joku läheinen tai ystävä jonka kanssa olen ollut tekemisissä sairastuu, sen saan kyllä tietää whatsappista!!!

Niin salaista numeroa ei olekaan, etteikö viranomaiset sitä tietoonsa saisi. 

Vierailija
24/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä vastaamisessa pelottaa? Lankapuhelinajan kasvattia tämä jotenkin aina jaksaa ihmetyttää.

Parempi jättää vastaamatta niin kauan kuin on lomalla. Jos siellä on tartunnanjäljittäjä, seurauksena saattaa olla karanteenia, jos huono tuuri käy eli on altistunut ja karanteenia ei lomalleen halua.

Jos käy huono tuuri niin altistan rokottamattoman lapseni.

Ihmisillä saattaa olla elämänarvoissa suuriakin painotuseroja. Minä en pidä jotain karanteenia ollenkaan huonona tuurina.

Vierailija
25/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v kokemuksella tiedän että tuntematon numero on AINA puhelinmyyjä.

Vierailija
26/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä vastaamisessa pelottaa? Lankapuhelinajan kasvattia tämä jotenkin aina jaksaa ihmetyttää.

Varmaan se, kun nykyään on niin paljon kaikki huijauspuheluita liikkeellä.

Punainen luuri katkaisee puhelun.

Mutta ei estä puhelinlaskua.

Siitä mitään laskua tule, jos vastaat puhelimeen ja lyöt soittajalle luurin korvaan, kun kuulet että siellä hölistään intiaa tms. 

Joistakin maista tullut vastattu puhelu maksaa.

Älä valehtele! Suomessa ei ole laillista veloittaa vastaanotetusta puhelusta. Se aika oli noin 20+ vuotta sitten, kun ulkomaanpuhelut maksoivat myös vastaajalle. 

Vierailija
27/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos sulle soitetaan vaikka huoltoyhtiöstä, että asunnossasi on vesivuoto tai kotisi palaa. Jos poliisista tai sairaalasta soitetaan, että läheisellesi on tapahtunut jotain. Puhelinmyynnin voi estää Robinson-palvelun kautta (toimii ainakin minulla, myyntipuheluita ei tule) ja intialaisille huijareille voi ns. lyödä luurin korvaan. Itselleni tuli tasan kaksi huijaripuhelua. Kysyin molemmilta, kuinka tyhmäksi he minua oikein luulevat. Ei ole tullut lisää huijauspuheluja.

Vierailija
28/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulen mahd tartunnalta niiltä muutamalta ystävältä joiden luona käyn.

Bussilipun perusteella yksikään jäljittäjä ei osaa soittaa!

Vierailija
29/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun vastaan, niin siellä on joku intialainen kyselemässä kuulenko häntä ja väittää, että tietokoneellani on virus.

Sama täällä. Aina joku huonoa enklantia sönköttävä ulkomaan huijari. En vastaa tuntemattomiin puheluihin..onhan siitä varoiteltu. Lankapuhelinkasvatit ei oo nykypäivässä.

Vierailija
30/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos sulle soitetaan vaikka huoltoyhtiöstä, että asunnossasi on vesivuoto tai kotisi palaa. Jos poliisista tai sairaalasta soitetaan, että läheisellesi on tapahtunut jotain. Puhelinmyynnin voi estää Robinson-palvelun kautta (toimii ainakin minulla, myyntipuheluita ei tule) ja intialaisille huijareille voi ns. lyödä luurin korvaan. Itselleni tuli tasan kaksi huijaripuhelua. Kysyin molemmilta, kuinka tyhmäksi he minua oikein luulevat. Ei ole tullut lisää huijauspuheluja.

En ole hysteerikko kuten sinä.

Vierailija
31/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se, kun nykyään on niin paljon kaikki huijauspuheluita liikkeellä.

Punainen luuri katkaisee puhelun.

Mutta ei estä puhelinlaskua.

Siitä mitään laskua tule, jos vastaat puhelimeen ja lyöt soittajalle luurin korvaan, kun kuulet että siellä hölistään intiaa tms. 

Joistakin maista tullut vastattu puhelu maksaa.

Eikä maksa.

Takaisin ei kannata soittaa, vaikka numero näyttäisi suomalaiselta, koska siitä saattaa olla soitonsiirto jonnekin ulkomaille ja TÄMÄ saattaa maksaa paljonkin.

Vierailija
32/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset huijarit eivät soita +358 (Suomen suunta) alkuisista, joten helppo vältellä. 

Ööö, soittaapas. Sehän tässä tilanteessakin on hankalaa, kun suuntanumero suomesta ja puhelin ilmoittaa, että soittaja Oulusta ja pienen kohinan jälkeen alkaa kuulua englantia paksulla intialaisella aksentilla.

Itselleni ei ikinä ole soittanut. Toki en jakelekaan numeroani minne sattuu. Netissä en laita sitä käytännössä minnekään. En edes Facebookin tms. tunnistautumiseen. Ihan siksi, ettei päädy huijarilistoille. 

Vierailija
33/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka kerta kun vastaan, niin siellä on joku intialainen kyselemässä kuulenko häntä ja väittää, että tietokoneellani on virus.

Sama täällä. Aina joku huonoa enklantia sönköttävä ulkomaan huijari. En vastaa tuntemattomiin puheluihin..onhan siitä varoiteltu. Lankapuhelinkasvatit ei oo nykypäivässä.

Jännä kun en tiedä ketään kenelle tuollaista tapahtuisi. Ehkä omassa lähipiirissäni ihmiset eivät jakele numeroitaan minne sattuu ja siksi ei tule soittojakaan.

t. lankapuhelinkasvatti 

Vierailija
34/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittavat he, siinäpä se ongelma onkin. Olen saanut useammankin puhelun, jossa on Suomen suunta ja numero aivan tavallisen tuntuinen, mutta kas, kun vastaa, niin kuuluu rohinaa ja sitten joku vinkuintialainen yrittää saada minua vastaamaan yes ja muutakin mukavaa.

Minä en vastaa enää mihinkään tuntemattomaan, vaan googlaan kaikki. Joskus, esimerkiksi töissä ollessani, laitan numeroon menemään myös tekstiviestin, jossa lukee, että en pääse vastaamaan ja minulle voi laittaa tekstiviestin siitä mitä asia koskee. Eipä ole tullut viestejä.

On se kumma, jos koronajäljittäjät eivät saa puhelinnumeroitaan sellaisiksi, että niissä asia selkeästi lukisi. Itsellä on fonectan palvelu, joka näyttää soittajan, jos numero on numerotiedustelussa. Tässä eletään kuitenkin jo vuotta 2021 ja koronaa on takana reipas puolitoista vuotta.

Vierailija
35/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia on tärkeä, siitä saa kyllä tekstiviestin tai sähköpostin.

Vierailija
36/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan täällä nykypäivässä mitään pahaa ei tapahdu, jos vastaat puhelimeen. Vasta takaisinsoitto tai omien tietojen antaminen soittajalle, voi aiheuttaa jotain. Mutta jos sanout puhelimeen oman nimesi ja lyöt luurin korvaan, kun kuulet kuka soittaa, mitään muuta ei tapahdu kuin se, että puhelu katkeaa. 

t. lankapuhelin ajan kasvatti, joka työkseen vastaa puhelimeen 

Vierailija
37/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hysteerikko kuten sinä.

No se on kyllä totta että olen hysteerikko. Haluan tietää, jos muistisairaalle mutta kotona asuvalle lähiomaiselleni on tapahtunut jotain. Olisi elämä helppoa, jos voisi vaan olla välittämättä.

Vierailija
38/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain työtä välttelevien pummien tai rikollisten tarvitsee vältellä puhelimeen vastaamista. 

Vierailija
39/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstiviesti laitetaan henkilölle ,  mikäli puhelimitse ei häntä tavoita.

(Myös sähköpostitse lisäksi mikäli se on tiedossa.)

Vierailija
40/60 |
02.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kun en tiedä ketään kenelle tuollaista tapahtuisi. Ehkä omassa lähipiirissäni ihmiset eivät jakele numeroitaan minne sattuu ja siksi ei tule soittojakaan.

t. lankapuhelinkasvatti 

Jännää, että minä tiedän montakin, jolle on soittanut vinkuintialainen. Vanhemmilleni, appivanhemmille, minulle, miehelleni, tyttärelleni, ystävilleni jne. Me olemme kaikki tavallisia ihmisiä, joilla on elämä.

N47

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän