Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanha suola janottaa

Vierailija
16.08.2014 |

Erosin exästäni hieman alle viisi vuotta sitten hieman myrskyisissä merkeissä ja tapasin nykyisen mieheni pian eron jälkeen. Menimme naimisiin pari vuotta sitten ja kuulemma exäni oli mennyt samana kesänä pari viikkoa ennen minua naimisiin uuden vaimonsa kanssa. 

Törmäsin sitten Facebookissa exääni FB-kaverini kautta ja yhtäkkiä tajusin, että ikävöin exääni ja hieman kaduin jopa eroamme. Erotemme syy tuolloin oli exän raivokohtaukset sekä väkivaltaisuus - muuten kaikki meni ihan hyvin. Sen Face-kamuni mukaan kyseinen mies on nyttemmin rauhoittunut ja hakenut apua aggressio-ongelmiinsa.

Mietin tässä jopa sellaista, että vastaisin varmaankin, jos exäni laittaisi viestiä minulle nyt. Hän laittoi eromme jälkeen välillä viestiä tulemaan, mutta en vastannut hänelle, sillä olin jo tavannut nykyisen mieheni enkä siis halunnut enää pitää yhteyttä exääni sen vuoksi. Meillä on mieheni kanssa nykyisin kaksi lasta, mutta muuten reilut kaksi vuotta kestänyt liittomme on myös ajoittain hieman riitainen ja se alkuajan romanttinen rakkaus on alkanut heikentyä. Exäni oli fiksumpi ja romanttisempi ja mielenkiinnon kohteemme olivat yhteneväisempiä sekä jotenkin skarppasin hänen seurassaan. Nykyisen kanssa elämä on kotona röhnöttämistä, rutiineja ja melkein kaverinomaista suhdetta. Seksiä ei ole ollut yli vuoteen.

Ajatuksen tasolla (siis vain ajatuksen tasolla) haluaisin sittenkin vielä palata exäni kanssa yhteen ja erota siis miehestäni. Mutta en tietenkään haluaisi rikkoa exäni liittoa, vaan tekisin niin vain jos hänellekin tulisi muusta syystä ero.

Kysymys kuuluukin, että voisinko teoriassa toteuttaakin tuon ajatukseni exän kanssa yhteen palaamisesta? Onko jollain toiminut sellainen oikeasti?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee mitä sydämesi sanoo

Vierailija
2/10 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:21"]Tee mitä sydämesi sanoo

[/quote] Nimenomaan niin ei kannata tehdä... Kannattaa kuunnella järkeä. Ap on ihan sekaisin, haluaa jonkun väkivaltaisen varatun exänsä takaisin ja rikkoa siinä sivussa pari perhettä, ja sinä neuvot kuuntelemaan sydäntä? Jos lapsia hankkii, heidät pitää asettaa etusijalle ja lopettaa tuollaiset täysin lapselliset haihattelut. Ja sinulle ap ihan vinkiksi, että juu, ainahan se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella, ja aika kultaa muistot, mutta hedelmällisempää olisi nyt alkaa tehdä töitä sen oman väljähtäneen liittosi eteen. Alkuhuuma ei koskaan kestä, eli jos nyt rikot nämä perheet ja menet yhteen exäsi kanssa ( miksi muuten kuvittelet että hän haluaisi sinut) olet samassa tilanteessa muutaman vuoden päästä. Eli muutos nykyiseen on vain se että lapsillasi on väkivaltainen isäpuoli ja rikkinäinen koti. Kasva aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:38"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 23:21"]Tee mitä sydämesi sanoo

[/quote] Nimenomaan niin ei kannata tehdä... Kannattaa kuunnella järkeä. Ap on ihan sekaisin, haluaa jonkun väkivaltaisen varatun exänsä takaisin ja rikkoa siinä sivussa pari perhettä, ja sinä neuvot kuuntelemaan sydäntä? Jos lapsia hankkii, heidät pitää asettaa etusijalle ja lopettaa tuollaiset täysin lapselliset haihattelut. Ja sinulle ap ihan vinkiksi, että juu, ainahan se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella, ja aika kultaa muistot, mutta hedelmällisempää olisi nyt alkaa tehdä töitä sen oman väljähtäneen liittosi eteen. Alkuhuuma ei koskaan kestä, eli jos nyt rikot nämä perheet ja menet yhteen exäsi kanssa ( miksi muuten kuvittelet että hän haluaisi sinut) olet samassa tilanteessa muutaman vuoden päästä. Eli muutos nykyiseen on vain se että lapsillasi on väkivaltainen isäpuoli ja rikkinäinen koti. Kasva aikuiseksi.

[/quote]

Kuulin tosiaan fb-tutun kautta, että exäni olisi hakenut apua vihanhallintaongelmiinsa ja raivokohtauksiinsa ja oli ollut katuvainen sen osalta, mitä oli minulle aiheuttanut. Se väkivaltaisuus oli se olennainen seikka, miksi erosin ja nyt se olisi siis korjaantunut.

En tietenkään rikkoisi perheitä missään tapauksessa, ainakaan hänen osaltaan. Jos hän olisi eroamassa, siinä tapauksessa haluaisin tavata hänet uudelleen, muuten en. Hän lähetteli mulle viestejä pitkään eromme jälkeen, joten sen perusteella hän saattaisi haluta mut takaisin, mutta tähän asti (melkein viisi vuotta) olen ajatellut, että en missään nimessä voisi enää palata yhteen.

Kuitenkin kun kuulin hänestä ja näin kuvat, aloin muistella niitä hyviä asioita suhteessamme ja nykyään vertailen miestäni exääni ja mieheni kyllä häviää ne vertailut monessa asiassa. :( Täytyy toki pistää jäitä hattuun ja unohtaa nämä ajatukseni, mutta joo, kyllä ne ajatukset vielä päässä pyörivät.

Mietin tässä, että onkohan uskotonta, jos laitan viimein exälleni viestiä ja puhun avoimesti ajatuksistani eromme myötä ja siitä, että kaipaan häntä, vaikka nyt elämäntilanteiden vuoksi olemmekin lopullisesti erotetut toisistamme? Hän on monta kertaa tosiaan mulle laitellut viestiä (senkin jälkeen, kun oli mennyt naimisiin), mutta tähän asti en ole vastannut, sillä oon katsonut sen moraalittomaksi, kun mulla on nyt uusi puoliso. *huoh*

Vierailija
4/10 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 6 on siis ap.

Vierailija
5/10 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on jäänyt erot käsittelemättä aikoinaan ja nyt kun uudessa suhteessa menee paskasti, muistat vain hillot mutta et hilloissa olleita sattumia entisestä. Unohda koko mies, ja nokka kohti tulevaa, jooko?

Vierailija
6/10 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi sinä tarvit tukea päätökselle jonka olet jo tehnyt?

ja muista että exät on exiä syystä, vaikka kuinka tippuis suolakiteitä pimpasta...

Vierailija
7/10 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/10 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hassua, mutta olen melkein jo valmis kertomaan miehelleni näistä ajatuksistani ja muutenkin eroamaan, vaikka exäni olisikin edelleen varattu ja siis päätyisin elämään yksikseni. Toisaalta tunnen huonoa omaatuntoa ajatuksistani. Kaipaan niitä hyviä asioita siitä suhteesta; toisaalta ollaan molemmat tahoillamme naimisissa ja itselläni on kaksi lasta.

Tavallaan kadun sitä eroani ja koko asia oli minulle kuin jokin peikko, jota yritin pitää poissa tietoisuudestani. Toisaalta sillä hetkellä pelkäsin, kun mies oli väkivaltainen. Toisaalta, jos hän on muuttunut, niin se suhteen ainoa kompastuskivi olisi poissa. Jos nyt muuten eroaisin, niin en usko, että löytäisin ketään uutta miestä kuin exäni ainakaan. Huh, mitä tässä tekisin? :/

Vierailija
9/10 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
12.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotko tosissasi että uusi yritys tuo onnen parisuhteeseen, onnea valitsemallesi tielle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi