Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neljäs synnytys edessä, onko toivoakaan että olisi jo nopeammin ohi?

Vierailija
15.08.2014 |

Eli äidit jolla esim. 3 lasta tai enemmän, ja joilla pitkiä synnytyksiä takana. Onko kellään käynyt niin , että esim kolmas neljäs tai viides synnytys ollut huomattavasti ekoja synnytyksiä nopeampi? Toivoisin niin ettei taas tarvitsisi sitä 20tuntia kärvistellä ja kärsiä... vaan jos jo näin neljännellä kertaa pääsisi vähän vähemmällä, vaikka jos selviäis kuudella tunnilla. Onko toivoa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nopeat synnytykset, mutta neljäs oli pidempi kuin kolmas.

Vierailija
2/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans neljäs tulossa, ihan lähi päivinä uskoisin. Itse toivon, että pääsisin edes tuhon 20 tuntiin. Mulla kaikki synnytykset tosi pitkiä. Lähellä kahta vuorokautta kaikki. Pisin 10 minuttia vaille 48h lyhyin 32h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Ootko pyytänyt käyntiä synnytystapa-arvioon?

Vierailija
4/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut päinvastoin. 4 ekaa synnytystä oli nopeita. Esikoiseni synnytin 6 tunnissa. Synnärillä sanottiin, että se oli liian nopea synnytys ekaksi synnytykseni. 5. synnytykseni kesti ja kesti. Avauduin kyllä yhtä nopsaan, kun aiemminkin. Ponnistamisen tarvetta ei vaan tullut. Lopulta kätilö ja lääkäri käski vaan ponnistaa. Jos vauva ei nyt synny, tehdään keisarinleikkaus, kun lapsivesikin oli mennyt jo aikoja sitten. Kun ponnistin lapsen maailmaan, napanuora katkesi. Se oli niin poikkeuksellisen lyhyt, että vauva ei päässyt laskeutumaan synnytyskanavaan. Tää nyt oli aiheen vierestä, mutta haluan vain sanoa, että aina voi tulla kaikenlaista. Vissiin synnytykset tuppaa kyllä menemään paljolti saman kaavan mukaan samalla naisella. Toisella avautuminen vie aikaa kauan, toisella vähemmän. Tsemppiä synnytykseen!

Vierailija
5/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 25h, toinen 10h, kolmas 2h ja neljäs 2,5h. Kolmas oli niin nopea, että hyvä kun kerkesin itse mukaan :)

Vierailija
6/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina on toivoa.

Mun eka kesti 33 h ja neljäs alle 2 h. 

Toinen ja kolmas olivat 11 h ja 8 h.

Vierailija
7/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa pelottavalta toi napanuoran katkeaminen :-(

Vierailija
8/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, munkin neljäs synnytys oli pitkä, kun aiemmat on olleet 2-4h. MUTTA se oli lempein synnytys:) eteni hitaasti, sopivasti kipu pysyi hallinnassa. Vasta loppurytinät, noin 30 minuuttia oli tuskaisia. En ole ehtinyt, enkä halunnut lääkkeellistä kivunlievitystä. Viides olis ollut kaikista lyhin, mutta päätyi sektioon. Tsemppiä tulevaan, hyvin se menee!!!

Vierailija
9/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaikki aika tasapaksuja 3 h ja pikkasen päälle. Veljen vaimolla sellaisia keskipituisia, päälle 10 h, neljäs oli pisin ja kaikin tavoin vaikein.

Vierailija
10/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka 3h 50min, toka 1h 50 min ja kolmas 50 min. Koko ajan on nopeutunut mulla.

Vierailija
11/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kaikki aika tasapaksuja 3 h ja pikkasen päälle. Veljen vaimolla sellaisia keskipituisia, päälle 10 h, neljäs oli pisin ja kaikin tavoin vaikein.

Vierailija
12/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä neljännen kohdalla todella oli menoa..reilu tunti kesti. Johtui varmaan siitäkin että oli raskaudet olleet niin tiuhaan perä jälkeen. Ja kolme ekaa 10- 20 tuntisia. Viides pidemmän tauon jälkeen niin avautuminen hiukan hitaampi mutta yhdellä ponnistuksella syntyi pää ja toisella kroppa!

Vierailija
13/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota spinaali- tai epiduraalipuudutuksia. Kävele niin paljon kuin mahdollista, kivunlievikseksi suihku jossa seisot...

Vierailija
14/14 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas neljäs synnytys oli toiseksi kivuliain. T:2