Mistä tietää ettei koronarokotteelle ole vasta-aihetta?
Mistäs muuten tietää onko itsellä autoimmuunisairautta tai jotain muuta piilevää sairautta, jonka vuoksi rokotteesta saattaisi tulla vakava haittavaikutus?
Selvitetäänkö rokotukseen menevän terveydentilaa mitenkään?
Kommentit (13)
Mene lääkäriin äläkä täältä kysele. Tai ole ottamatta rokotetta. Ihan sama.
Autoimmuunisairaus ei ole riittävä syy kieltäytyä rokotteesta
Ainoa hyväksyttävä vasta-aihe minkä olen kuuullut on se että ole saattohoidossa
Jotain rajaa
Monelle lääkeaineelle allergisena ei hoitava lääkäri suositellut yksityinen allergologi.
Tahto ja toivo kuolla vaaralliseen kulkutautiin ovat vasta-aiheita. Tai allergia polyetyleeniglykolille.
Vierailija kirjoitti:
Jotain rajaa
Monelle lääkeaineelle allergisena ei hoitava lääkäri suositellut yksityinen allergologi.
Onko sanonut oikeasti noin?
Vasta aiheet kullekkin rokotteelle luetellaan niiden pakkausselosteessa eli potilasohjeessa. Luin Modernan potilasohjeen, se on netissä. Tais olla ettei ainakaan infektiotaudin päälläollessa saisi ottaa rokotteita. Itselläni on verihyytymäsairaus joten astra zenega oli poissuljettu heti kun tulppia ilmeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotain rajaa
Monelle lääkeaineelle allergisena ei hoitava lääkäri suositellut yksityinen allergologi.Onko sanonut oikeasti noin?
Kyllä on
Pitkä potilassuhde. Osa lääkäreistä hoitaa kokonaisvaltaisesti
Vierailija kirjoitti:
Vasta aiheet kullekkin rokotteelle luetellaan niiden pakkausselosteessa eli potilasohjeessa. Luin Modernan potilasohjeen, se on netissä. Tais olla ettei ainakaan infektiotaudin päälläollessa saisi ottaa rokotteita. Itselläni on verihyytymäsairaus joten astra zenega oli poissuljettu heti kun tulppia ilmeni.
Veritulppataipumuksen voi selvittää verikokeella. Taidankin hommata lähetteen sellaiseen. Tai siis moniin yksityisiin laboratorioihin pääsee ilman lähetettä.
Ap
Minulla on vakava autoimmuunisairaus. Olen kuitenkin ottanut molemmat rokotteet eikä tullut mitään sivuoireita. Olen monessa faceryhmässä sairauteni vuoksi ja tiedän satoja rokotteen ottajia. Suurimmalla osalla meni kaikki hyvin. Hyvin pienellä osalla oli jotain pahempaa sivuoiretta.
Allergia olisi hyvä kikka välttää rokote
Mä oon allerginen uudelle maailmanjärjestykselle. Tykkään vapaudestani, enkä suostu luopumaan siitä.
Jos olet perusterve niin oletus on se että vasta-aihetta ole. Ei ketään ns varalta tutkita missään muussakaan tilanteessa.