Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön, oletko täysin rehellinen tilanteestasi muille?

Vierailija
01.08.2021 |

Mä olen eri työttömyysjaksojen ajan esittänyt sukulaisille, että käyn töissä. Kerran sukua oli kylässä ja lähdin aamuisin "töihin". Olen myös sanonut saaneeni töitä jos olen kyllästynyt uteluihin uudesta työpaikasta. Kuuluuko se edes ulkopuolisille?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi esittäisin mitään muuta? Omituinen olet jos niin teet.

Vierailija
2/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole peitellyt sitä, ettei kukaan ole halunnut vuosiin palkata minua mihinkään työhön. Kyllähän se ihmisille selvisi viimeistään siinä vaiheessa, kun päädyin kadulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeettomia ihmisiä -ohjelman yksi päähenkilö teki niin. Lähti ratikalla "töihin".

Vierailija
4/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen totuudenmukaisesti kertonut. Eihän tuossa ap:n showssa ole päätä eikä häntää.

Vierailija
5/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap:lla on liian holhoavat sukulaiset?

Vierailija
6/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sanoin naapurille, kun kyseli olenko duunista tulossa, että olen. Oikeasti olen tulossa kuntouttavasta työtoiminnasta, mutta ajattelin että eipä asia naapurille kuulu.

Vierailija
7/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suoranaisesti valehdellut mutta olen mielellään antanut muiden pitää työllistettyoletettuna.

Vierailija
8/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja en. Kerron ettei nyt ole mitään mutta en kerro että olen mt-syistä työkyvytön.

Vierailija
9/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen eläkkeellä, mutten sitä kuuluta ympäriinsä. Miksi työttömyydestä pitäisi olla rehellinen? On jos tahtoo.

Vierailija
10/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elämäntapatyötön. En saa oman alan töitä eikä muu nappaa. Teen oman alan juttuja ilmaiseksi kutsuen niitä "projektiksi", teen siis kovasti töitä mutta jätän kertomatta, etten saa siitä palkkaa.

Vierailija
11/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ap:lla on liian holhoavat sukulaiset?

Täytyy olla, ei kai kukaan muuten vaivautuisi?

Vierailija
12/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen elämäntapatyötön. En saa oman alan töitä eikä muu nappaa. Teen oman alan juttuja ilmaiseksi kutsuen niitä "projektiksi", teen siis kovasti töitä mutta jätän kertomatta, etten saa siitä palkkaa.

Kulttuurialalla normi.

Vierailija
13/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteeni vaihtelee niin paljon, ei ole tullut mieleen lähettää tutuille

Työtön

Työtön

Työllistetty

Työllistetty

Työtön

Vierailija
14/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Vastaan rehellisesti jos kysytään. Mutta en tietenkään mainosta asioitani ympäriinsä. En siis peittele, mutta en myöskään levittele. 

Vierailija
15/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ei tulisi pieneen mieleenkään kertoa työkkärille pikkuprojekteistani, joita teen. 

Vierailija
16/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on kyllä aika uskomattomia jos joku on työtön. Udellaan, säälitään, vinkkaillaan paikkoja joita voisi hakea. Minä olin työttömänä vuoden ja yksi vanha ystävyys siinä meni poikki kun kaveri jauhoi pääasiassa työttömyydestäni vaikka sanoin että puhutaan sit muusta. Tekstaili työpaikkoja työkkärin sivuilta eikä mitä kuuluu tai jotain piristävää. Puhui asioistani muille. Ylitti rajat moneen kertaan.

Vierailija
17/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on kyllä aika uskomattomia jos joku on työtön. Udellaan, säälitään, vinkkaillaan paikkoja joita voisi hakea. Minä olin työttömänä vuoden ja yksi vanha ystävyys siinä meni poikki kun kaveri jauhoi pääasiassa työttömyydestäni vaikka sanoin että puhutaan sit muusta. Tekstaili työpaikkoja työkkärin sivuilta eikä mitä kuuluu tai jotain piristävää. Puhui asioistani muille. Ylitti rajat moneen kertaan.

No rajattomille tapauksille nyt ei kannata kertoa yhtään mitään muutakaan elämästä.

Vierailija
18/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lähetän aina koko suvulle, naapureille, ystäville ja tuttaville sen saman raportin kuin Kelaan :D

Vierailija
19/19 |
01.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu siltä kuin työttömyys olisi tehnyt minusta jonkinlaisen ilmaisen ja turvallisen vinoilunkohteen. Vinkataan työpaikoista ylimalkaisesti tyyliin "kaupan alallahan saksaa osaava..." ja selitetään, että kun naapurinrouvakin pääsi töihin ja se on sentän vielä vanhempi kuin sinä.

Jo eläkkeelle päässeiden ylenkatseellisuus on mykistävää. He ovat nipin napin välttäneet nykyiset työelämämullistukset ja päivittelevät nyt mökkipaljusta ja uuden hybridiauton ratin takaa sitä, että et sinä nyt voi kieltäytyä siitä ja tästä työstä, kun en ole kieltäytynyt mistään, vaan anonut pääsyä töihin.

Erityisen ihanaa työttömyyden seuraaminen on niistä, joilla on vähemmän koulutusta kuin minulla. Vahingonilo paistaa pitkälle, vaikka sitä kuinka peittelisi.